رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پیگیری‌ مطالبات مردمی؛

نبود پارکینگ عمومی در شهر باشت سبب گلایه شهروندان این شهر شده است تا معضل ترافیک و سد معبر از جمله مشکلات نبود پارکینگ باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» از مهمترین زیرساخت‌های شهری، پارکینگ‌های عمومی هستند که نقش مناسبی در کاهش ترافیک دارند و می‌توانند بر کیفیت زندگی شهری تاثیر بگذارند. نبود جای پارک وسائط نقلیه در خیابان اصلی شهرستان باشت یکی از مشکلات عدیده‌ای است که شهروندان همه روزه با آن روبرو هستند و نبود پارکینگ موجب شده علاوه بر خیابان ، بسیاری از کوچه‌های اطراف آن که عرض بسیار کمی دارند به محل پارک دوبل خودرو‌ها تبدیل شود.

نبود پارکینگ عمومی در خیابان اصلی شهر که محل تجمع مراکز خدماتی و خرید، داروخانه‌، پاساژ‌ها، البسه فروشان، میوه‌فروشان و.... هستند، باعث شده است در خیابان اصلی شهر که حدود دو کیلومتر طول دارد، رانندگان وسایل نقلیه اعم از کارمندان بانک، مغازه‌داران و مشتریان آن‌ها، مسافران و... همه‌وهمه از هر دو طرف خیابان به طور دلخواه خودرو خود را پارک می‌کنند که این امر باعث بی‌نظمی در شهر و زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی شده است.

بعضی مغازه‌داران علاوه بر تصاحب پیاده‌رو، بخشی از خیابان را نیز در تصرف خود گرفته و خود را مالک آن می‌دادند و در روز‌هایی که با ماشین خود به محل کار نمی‌روند، با قراردادن یک کارتن خالی یا برخی اجناس خود در خیابان، جای پارک یک خودرو را اشغال می‌کنند.

شهروندان شهر باشت با بیان اینکه نبود پارکینگ عمومی از مشکلات اصلی این شهر است اظهار داشتند: اگر پارکینگ به تعداد کافی وجود داشته باشد ترافیک کمتری در باشت خواهیم داشت.

شهروندان به مشکلات خیابان‌های این شهر اشاره داشته و اظهار کردند: خیابان‌های کم‌عرض، افزایش روزافزون خودروها و ترویج فرهنگ رانندگی نادرست نظیر پارک دوبل و از همه مهم‌تر نبود پارکینگ طی سال‌های گذشته مشکلات بسیاری را برای مردم شهرستان در پی داشته است.

آنها اضافه کردند: معضل کمبود پارکینگ خودرو که هر روز هم وخیم‌تر می‌شود مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده که سنگین‌تر شدن ترافیک، تشدید آلودگی هوا، مصرف سوخت بیشتر و... از جمله آنهاست.

این شهروندان ادامه دادند: در سطح شهر پارکینگ کافی وجود ندارد امیدواریم مسئولان مربوطه فضا برای پارکینگ و جای پارک خودروها در شهر فراهم کنند تا کمتر شاهد توقف خودروها در مکان‌های ممنوع باشیم. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار