رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-27 16:57 شماره خبر : 7284 https://sobhezagros.ir/short/VmvjB 0
رئیس دانشگاه پیام نور:

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر امت اسلام متحد شوند، رژیم جنایت‌کار صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی و آتش‌بس می‌شود.

ارسلان بی‌نیاز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص اهمیت وحدت در امت اسلام گفت: نام‌گذاری هفته وحدت در کشور ما  با ولادت رسول مکرم اسلام و روایاتی که در خصوص روز تولد آن وجود دارد صورت گرفت. در کشور ما ایران برای برادری بیشتر بین مسلمان شیعه و سنی هفته وحدت نام‌گذاری و گرامی داشته می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع برادری میان مسلمانان ضرورت مهمی است که شکل‌گیری این وحدت می‌تواند دوری از اختلاف و تفرقه‌افکنی را که در قرآن نیز به آن تصریح شده است فراهم کند.

وی ادامه داد: برای تحقق وحدت عملی مسلمانان، استفاده بهینه از ظرفیت مذاهب اسلامی، تعامل سازنده و هم‌فکری در بین ملل مسلمان در عرصه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی باید سرلوحه کار قرار گیرد.

بی‌نیاز افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مهم‌ترین مسئله جهان اسلام را فلسطین و مقاومت مردم مظلوم غزه می‌دانند. شعار امسال هفته وحدت در خصوص مردم بی‌دفاع غزه است.

بی‌نیاز اظهار داشت: علت تاخت‌وتاز رژیم صهیونیستی نداشتن وحدت میان مسلمانان و نشان‌ندادن واکنش در برابر این جنایت‌ها است. اگر امت‌ها و دولت‌های مسلمان امکانات فراوانی که دارند را به کار بگیرند، این رژیم جنایت‌کار مجبور به عقب‌نشینی و پایان‌دادن به این جنایت‌ها و آتش‌بس می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمهوری اسلامی، امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره امت‌های اسلامی را به وحدت دعوت کرده‌اند گفت: اگر وحدت در جوامع مسلمان حاکم باشد مردم مظلوم در مناطق مختلف غزه به خاک و خون کشیده نمی‌شوند؛ بنابراین باید مسئولان کشورهای اسلامی فریادرس مظلومان باشند.

وی ادامه داد: کسانی که برای مظلومیت فلسطین و غزه قدمی برنمی‌دارند به تعبیر پیامبر (ص) مسلمان نیستند. دیده می‌شود که در کشورهای اروپایی و آمریکایی طبقات مختلف مردم به میدان آمده‌اند، بنابراین کشورهای مسلمان و جوامع اسلامی می‌طلبد بیشتر به فکر باشند و حملات وحشیانه  را محکوم کنند و همراه با جبهه مقاومت به میدان آمده و اتحاد خود را با ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه به جهانیان نشان دهند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار