رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
به مناسبت روز پزشک صورت گرفت؛

به مناسبت روز پزشک بر آن شدیم که با یکی از پزشکان حاذق شهرستان بهمئی مصاحبه‌ای داشته باشیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ به مناسبت روز پزشک بر آن شدیم که با یکی از پزشکان حاذق شهرستان بهمئی «کتر علیرضا نقدی پور»مصاحبه‌ای داشته باشیم که خواندن آن خالی از لطف نیست. 

صبح زاگرس: خودتان را معرفی کنید و چند سالتان هست؟

نقدی پور: ضمن تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت زادروز اندیشمند، حکیم، فیلسوف، ریاضی‌دان و منجم حکیم فرزانه ابن‌سینا، دکتر علیرضا نقدی پور متولد سال ۱۳۴۸ هستم.

گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی

صبح زاگرس: چند بچه‌دارید و چند سالشان هست؟

نقدی پور: دارای ۴ فرزند هستم، یک دختر سال آخر دبیرستان و سه پسر که به ترتیب کلاس ششم، دومی کلاس دوم و سومی مهدکودک هست.

صبح زاگرس: چه شد پزشکی را انتخاب کردید؟

نقدی پور: دوران راهنمایی جهت مداوا به پزشک مراجعه کردم که پزشک پاکستانی بود و به دلیل غیر ایرانی بودن او و کمبود پزشک در مملکت با خود عهد بستم که روزی پزشک شوم.

گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی

صبح زاگرس: چند سال در بهمئی طبابت می‌کنید؟

نقدی پور: از سال ۱۳۸۱ فارغ‌التحصیل شدم و از آن زمان تاکنون در بهمئی هستم.

صبح زاگرس: روزهای اول که سرکار حاضر شدید یادتان هست؟ استرس داشتید؟

نقدی پور: سال اول به‌عنوان پزشک طرحی در درمانگاه شبانه‌روزی لیکک مشغول شدم. طبیعتاً روزهای اول استرس بالایی وجود دارد، مخصوصاً برای پزشکی که درجایی خدمت می‌کند که امکانات مجهزی نداشته باشد با مراجعه بیماران مختلف طبیعتاً استرس بالایی وجود دارد.

گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی

صبح زاگرس: چرا مثل بقیه پزشکان از شهرستان خارج نشدید؟

نقدی پور: سؤال جالبی است تاحال کسی از من نپرسید (با خنده)، طبیعتاً شرایط کار ازلحاظ مادی در بقیه شهرستان‌ها و استان‌ها خیلی بهتر ازاینجا بود اما بنده به علت دغدغه‌ها و آرزوهایی که برای خدمت به مردم این شهرستان داشتم تصمیم گرفتم همین‌جا بمانم و خدمت کنم.

صبح زاگرس: یک پزشک ‌دارای چه ویژگی‌هایی هست؟

نقدی پور: ایجاد آرامش روحی و روانی در بیمار از ویژگی‌های مهم یک پزشک است، یک پزشک باید بتواند آرامش روحی و روانی را در بیمار و همراه وی ایجاد کند تا بتواند اعتماد او را جهت مداوا کردن جلب نماید.

گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی

صبح زاگرس: به نظر خودتان پزشک خوبی بودید؟

نقدی پور: همیشه سعی کردم بامتانت و با لبخند با مردم برخورد کنم، خوب یا بد بودن به قضاوت مردم بستگی دارد و مردم باید قضاوت کنند.

صبح زاگرس: چه وقت لبخند رضایت بر لبتان جاری می‌شود؟

نقدی پور: هنگامی‌که روند بهبودی بیمار را مشاهده می‌کنم لبخند رضایت روی لبانم هست و این لبخند باعث می‌شود تا خستگی کار را فراموش کنم.

صبح زاگرس: بزرگ‌ترین آرزوی یک پزشک چه چیزی هست؟

نقدی پور: به عقیده بنده بزرگ‌ترین آرزوی یک پزشک سلامتی و بهبودی کامل بیمار هست.

صبح زاگرس: یکی از بهترین آرزوها تون چه بود؟

نقدی پور: بالاترین آرزویم این بود که معلم شوم اما توفیق نشد.

گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی

صبح زاگرس: یک خاطره شیرین‌ که در ذهنتان مانده است را بیان کنید؟

نقدی پور: خاطرات شیرین زیادی دارم. بهترین خاطره شیرین مراجعه یک زوج نازا که بعد از مدت‌ها نازایی و ناامیدی و مراجعات به پزشکان مختلف به این‌جانب مراجعه کردند و من با توکل به خداوند معالجه را آغاز کردم و بعد از انجام آزمایش‌ها مربوطه منجر به بچه‌دار شدن آن‌ها شد.

صبح زاگرس: یک خاطره تلخ از شغلتان را بیان کنید؟

نقدی پور: در شغل پزشکی خاطرات تلخ و شیرین زیادی وجود دارد. وقتی با تمام تلاش خود نتوانیم برای بیماران سکته مغزی و قلبی کاری کنیم خاطرات بد هر پزشک هست.

گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی

صبح زاگرس: تا حالا شده از پزشک بودن پشیمان شده باشید؟

نقدی پور: خستگی کار برای همه وجود دارد، اما پزشکی یک شغل نیست بلکه یک علم بسیار غنی هست و هیچ‌وقت از پزشک بودن خود پشیمان نشدم اما دوست داشتم در کنار علم پزشکی در رشته‌های مهندسی و علوم دیگر کارکنم.

صبح زاگرس: حرف آخر؟

نقدی پور: دوست دارم بخش اطفال در بیمارستان شهر لیکک راه‌اندازی شود و حاضر هستم جهت خدمت و مشاوره در بخش اطفال مرکز خصوصی خود را تعطیل کنم تا لبخند رضایت بر لبان مادران را ببینم.

گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی

گفتنی است در میان مصاحبه با دکتر نقدی پور، علی محمدی فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالرضا موسوی منش امام‌جمعه موقت لیکک، سید نصرت‌الله سالاری‌مهر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسلم مختاری نماینده صداوسیما جهت تبریک روز پزشک به محل کار وی مراجعه کردند و با اهدای دسته‌گل از زحمات وی تقدیر و تشکر کردند.

گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی
گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی
گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی
گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی
گفتگو با پزشک محبوب شهرستان بهمئی

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار