رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دفاع مقدس از 44 جلد کتاب رونمایی می‌شود.

 سلمان خواست خدایی در نشست با خبرنگاران با تبریک میلاد پیامبر خاتم(ص) و گرامی‌داشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های این هفته براساس روز شمار هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود‌.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه دشمن تلاش دارد همه نقاط قوت کشور را تخریب کند که دفاع مقدس یکی از این موارد است افزود: بهترین راه برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس تبیین دفاع مقدس است، به جای اینکه دفاع مقدس را درشت بنویسم باید باید درست بنویسم و از صفا، صداقت، اخلاص، فداکاری، حفظ بیت المال و فرماندهی بپردازیم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «جنگ یک نعمت بود و اگر جنگ را سرلوحه قرار دهیم این مشکلات را نداشتیم» گفت: دفاع مقدس انقلاب تازه متولد شده را تثبیت کرد، دشمن در دوران
دفاع مقدس به دنبال اشغال تهران در طی یک هفته بود اما‌ایستادگی و مقاومت رزمندگان مانع رسیدن دشمن به این هدف شد.

خواست‌خدایی ادامه داد: رزمندگان استان از همان روز‌های آغاز جنگ با تفنگ برنو جلوی دشمن‌ایستادند و پیام نان بلوط می‌خوریم و با برنو می‌جنگیم سال ۵۹ را رزمندگان این استان راه‌اندازی کردند که در دیدار با مقام معظم رهبری هم این موضوع را مطرح کردیم که ریشه مقاومت کنونی در این شعار مردم است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های پیروزی در جنگ با دشمن وحدت بود، دشمن به دنبال اختلاف افکنی است، باید به دنبال وحدت باشیم چراکه وحدت رمز پیروزی است و نقش شهیدانی که تحریف‌ها را خنثی کردند را باید در دفاع مقدس زنده کنیم گرچه هر روز، دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: سؤالی که مطرح است اینکه پیروزی میدان جنگ ما چه زمانی بود که این موضوع هم باید تبیین شود اهداف صدام در جنگ چه بود، قرارداد الجزایر را پاره کرد چون می‌گفت مفاد این قرارداد را قبول ندارم می‌خواستند شط العرب را بگیرند و از صدور انقلاب جلوگیری کند آیا مصادره شد؟ وقتی دشمن به این اهداف نرسید پس پیروزی نشد و یک وجب از خاک ایران عزیز را به دشمن ندادیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشرفت‌های علمی دفاع مقدس است، گفت\" با فرهنگ دفاع مقدس می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنیم و امروز هم نجات بخش کشور فرهنگ دفاع مقدس در همه ابعاد است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: با همکاری سازمان‌ها و مراکز نظامی و دانشگاه‌ها بیش از ۱۳۰۰ برنامه برای برگزاری در تفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.


وی افزود: رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب دفاع مقدس، صبحگاه مشترک، شب‌های شیدایی، شب شعر، تجلیل از فعالان فرهنگی و مجازی بخشی از برنامه‌های این هفته است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار