رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح:

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در عرصه جهانی، کشورهای اسلامی، دولت‌های اسلامی و ملت‌های اسلامی باید باهم متحد، منسجم و از اقتدار و وحدت اسلامی برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیروس حکمتی‌نیک نماینده ولی فقیه در سپاه فتح و امام جمعه موقت شهر یاسوج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: در هفته ارزشمند وحدت جهان اسلام قرار داریم از میلاد سراسر نور پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بنا بر نقل اهل‌سنت و اهل تسنن تا میلاد سراسر نور پیامبر اسلام بنا بر نقل شیعه به مناسبت این میلاد خجسته، این ایام هفته وحدت مسلمانان نام‌گذاری شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اصول حاکم در مکتب حیات‌بخش امام امت و یکی از شاخص‌های بسیار مهم در مطلب ایشان وحدت درون جامعه اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی به تبَع ایشان در ایامی که دوران زعامت امت را به‌عهده گرفتند در ۳۵ سال گذشته منادی وحدت در بین مسلمانان در سراسر جهان بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عناصر اقتدار جمهوری اسلامی ایران عوامل حالت نظام اسلامی مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام ملی و درون کشور ما بود به این معنا که کشور ما کشوری دارای تنوع قومی، تنوع مذهبی، اقوام گوناگون، مذاهب گوناگون سال‌هایِ سال است در کشو ما به‌صورت مسالمت‌آمیز با هم زندگی می‌کنند و در تعامل کامل با هم هستند.

حکمتی‌نیک تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این مکتب ندای وحدت مسلمانان و مدل‌های وحدت مذاهب گوناگون در کشور ما به اقوام گوناگون هم مورد توجه امام امت و رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، دشمنان نظام ما بالاخص استکبار جهانی و صهیونیست همیشه دنبال این اندیشه بودند که به‌عنوان یک راهبرد جلوی اقتدار جمهوری اسلامی ایران و کل جهان اسلام به‌عنوان تمدن ارزشمند و اصیل در عالم بگیرند و اجازه رشد به سطوح عالی، اتحاد و انسجام ملت‌های اسلامی را در عرصه جهانی ندهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح خاطرنشان کرد: در کشور ما با پیروزی انقلاب اسلامی از همان زمان شروع کردند به دامن زدن به اختلافات مذهبی و اختلافات قومی در کشور ما که با درایت و حکمت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با هوشیاری و بصیرت ملت، دشمنان در این کارشان در بین مسلمانان از مذاهب گوناگون کشور ایران اسلامی و بین اقوام مختلف تفرقه کنند، موفق نشدند.

وی عنوان کرد: توطئه دشمن، توطئه صهیونیسم و توطئه استکبار جهانی از جانب آمریکا فراتر از ایران اسلامی است که به‌عنوان یک راهبرد بزرگ حق حیات برای تمدن والای اسلامی را به‌عنوان تمدن ریشه‌دار در عرصه جهانی برایش ارزشی قائل نیست و آنها خود را مدعی نظم نوین جهانی می‌دانند، یکه‌تاز دوستی دانسته و معتقدند که جهان حاکم بر عالم باید جهان تک قطبی باشد و همه ملت‌ها و دولت‌های سراسر جهان تسلیم آن‌ها باشند.

حکمتی‌نیک بیان داشت: در عرصه جهانی، کشورها، دولت‌ها و ملت‌های اسلامی باید باهم متحد، منسجم و از اقتدار و وحدت اسلامی برخوردار باشند؛ اما از آن طرف در دل فرهنگ اصیل اسلامی و دلایل آیات قرآن کریم و در دل روایت‌های رسیده از پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) دعوت به وحدت جهان اسلام به زیبایی به‌چشم می‌خورد و اشتراکات جهان اسلام و مسلمانان اعم از شیعه و سنی آن‌قدر زیاد است که می‌توانند جهان اسلام در کنار هم در برابر هجمه و تهاجم دشمنان بایستند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج مطرح کرد: مصداق بارز تفرقه در بین مسلمانان توسط نظام سلطه این است که در حالی که جهان مشاهده می‌کنند مردم مظلوم فلسطین در سرزمین غزه و سایر سرزمین‌های اسلامی در فلسطین اشغالی مورد ظلم و ستم رژیم جعلی اسرائیل قرار گرفته‌اند و عملاً دارند حمایت مالی، تسلیحاتی نظامی و معنوی‌ از این رژیم جعلی می‌کنند؛ اما درعین‌حال عده‌ای از مسلمانان در شرایط فعلی حضور پررنگ برای دفاع از سرزمین فلسطین ندارند.

حکمتی‌نیک اظهار داشت: شایسته است همه ما که معتقد به رسالت و نبوت پیامبر هستیم، در سراسر جهان در همه کشورهای اسلامی و همه ممالک اسلامی اعم از ملت‌ها و امت‌ها مردم و حتی دولت اسلامی باهم متحد شوند که بتوانند بتوانیم جلوی تعدی و تجاوز رژیم کودک‌کُش اسرائیل را بگیرند.

وی افزود: من مطمئن هستم یقیناً پیروزی نهایی متعلق به جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین خواهد بود و یقیناً رژیم جعلی و تصنعی اسرائیل غاصب بالاخره از بین خواهد رفت و نظام سلطه از جهان برچیده خواهد شد؛ هرچه اتحاد و وحدت جهان اسلام بیشتر باشد ما زودتر می‌توانیم به این هدف ارزشمند در عرصه جهانی برسیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار