رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-28 09:27 شماره خبر : 7297 https://sobhezagros.ir/short/4AWAR 0
ماجرای یک جادهٔ 6 کیلومتری؛

پهنک روستایی محروم از توابع شهرستان بهمئی بوده که سال‌ها از نعمت جاده بی‌بهر است و همچنان چشم‌انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ روستای پهنک آخرین نقطه شهرستان بهمئی است. روستایی با جمعیت بیش از سیصد نفر بوده که تنها جاده ارتباطی آن سنگلاخ و صعب‌العبور است که در طول ایام مرگ جوانان وزنان باردار زیادی را به بار آورده است؛ جاده‌ای که با هزار سختی و فقط با ماشین‌های شاسی‌بلند می توان از آن عبور کنید.

مردم محروم پهنک که از همه امکانات اولیه آب، برق، تلفن، گاز و جاده بی‌ بهره‌اند چشم امید به مسئولان دارند تا شاید فکری به حال جاده این روستا کنند.

جاده‌ای که سال‌های متمادی است مسئولان وعده مرمت آن را داده‌‌اند.

پَهنک؛ آخرین نقطه بهمئی در محرومیت می‌سوزد

ترک تحصیل در مناطق پهنک عادی شد

اینک که در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس هستیم هیچ دانش‌آموزی از پهنک به مقطع متوسطه اول (راهنمایی) نرفته است و ترک تحصیل دانش‌آموزان روستای پَهنُک به دلیل عدم دسترسی به مدرسه متوسطه اول (راهنمایی) عادی شده است. فقط ۶کیلومتر جاده باعث این‌همه مشکل شده و فرزندان بااستعداد پهنک مجبور هستند که از ادامه تحصیل خودداری کنند. 

وضعیت بغرنج و وحشتناک جاده ارتباطی این روستا درواقع عامل عقب افتاده از تحصیل نوجوانان و جوانان این منطقه شده است؛ موضوعی که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و به وعده‌های خود عمل کنند.

پَهنک؛ آخرین نقطه بهمئی در محرومیت می‌سوزد

پهنک اولین مقصد بازدید فرمانداران 

پهنک روستایی است که معمولاً اولین مقصد بازدید فرمانداران گذشته تا کنون بود و در این بازدیدهای مکرر همه فرمانداران گذشته از خرابی جاده گلایه داشتند و قول همکاری دادند، اما هیچ‌کدام تاکنون عملی نشد و جاده پهنک به عنوان یک جامانده از توسعه در کشور لقب گرفته است.

جاده دوزاده کیلومتری پهنک را به دو قطعه ۶کیلومتری تقسیم شده که قطعه اول در مسیر صاف و هموار گچ گرد تا بنه‌پیر بوده که به همت و تلاش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این قطعه آسفالت شد، حالا قطعه دوم که قطعه اصلی راه روستایی منطقه پهنک است و مسیری بسیار دشوار و صعب‌العبور‌ دارد چشم‌انتظار تحقق وعده‌های مسئولان است.

پَهنک؛ آخرین نقطه بهمئی در محرومیت می‌سوزد
پَهنک؛ آخرین نقطه بهمئی در محرومیت می‌سوزد
پَهنک؛ آخرین نقطه بهمئی در محرومیت می‌سوزد
پَهنک؛ آخرین نقطه بهمئی در محرومیت می‌سوزد

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار