رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در شورای حفاظت منابع آب مطرح شد:

فرماندار بهمئی در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان خواهان همکاری همه‌جانبه ادارات عضو این شورا جهت اجرای مصوبات و همچنین برخورد قاطع با متخلفین حوزه آب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهمئی در سال ۱۴۰۳با موضوع تشریح آخرین وضعیت پروژه آب‌رسانی به شهر لیکک و روستاهای تابعه با حضور اعضاء در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 در این نشست جمله مشکلات و موانع پروژه، عدم تخلیه ضایعات و نخاله‌ها، آشغال یا زباله‌ها در بستر و حرایم منابع آبی شهرستان، تعیین تکلیف آب‌بند غیرمجاز ایجادشده توسط کشاورزان در روستای نیکن و... موردبررسی قرار گرفت.

خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب

معرفی منابع آبی که در معرض خطر هستند

در این نشست فرماندار شهرستان بهمئی ضمن پاسداشت آغاز هفته دفاع مقدس، همکاری همه‌جانبه ادارات عضو شورای حفاظت از منابع آب شهرستان را جهت اجرای مصوبات جلسات و برخورد قاطع با متخلفین حوضه آب را خواستار شد.

علی محمدی دغدغه‌مندی و رویکرد رئیس اداره منابع آب شهرستان را درزمینهٔ کمک و همکاری به مردم، ارائه راهکارها و درخواست بهره‌وری مناسب از منابع آبی را نقطه مثبتی توصیف کرد و گفت: منابع آبی که به علت تخلیه ضایعات، زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در معرض خطر آلودگی قرار دارند به شبکه بهداشت معرفی وادارات متولی باید نسبت به این مهم احساس مسئولیت نمایند.

وی سپس به موضوع آب‌بند غیرمجاز ایجادشده توسط کشاورزان اشاره کرد و گفت: با حفظ مسائل زیست‌محیطی و حق‌آبه پایین‌دست ازجمله حق‌آبه شرکت نفت (دکل‌های حفاری) فرصت داده شود تا کشت سبز آن‌ها به نتیجه برسد.

خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب

بزودی آب سدکوثر وارد لیکک خواهد شد

رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی و دبیر جلسه ضمن خیرمقدم به اعضاء شورای حفاظت منابع آب شهرستان، مصوبات جلسه قبل را مرور کرد و از اداراتی که درزمینهٔ اجرای مصوبات جلسه قبل ازجمله؛ همکاری و اطلاع‌رسانی در خصوص عدم کشت برنج طبق اعلام رئیس حوضه آبریز زهره جراحی و حوزه‌های جنوبی داشتند تقدیر و تشکر کرد.

کریم محسن‌نیک سپس به محورهای جلسه پرداخت و پس از تشریح آخرین وضعیت پروژه آب‌رسانی به موانع و مشکلات پیش‌آمده یا پیش روی پروژه ازجمله معارضان محلی اشاره کرد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط و همکاری ادارات خوزستان و مردم محلی به‌زودی شاهد بهره‌برداری این طرح خواهیم بود.

 وی در ادامه به موضع تخلیه ضایعات، نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی همچنین زباله‌ها و آشغال‌های رهاشده در مسیر رودخانه‌ها و منابع آبی اشاره کرد و گفت: علاوه بر مخاطرات زیست‌محیطی پس از تخمیر با اولین بارندگی باعث آلوده شدن منابع آبی اعم از زیرزمینی و سطحی خواهد شد و خطرات و اثرات منفی بر انسان حیوان و گیاهان خواهد گذاشت.

محسن‌نیک از ادارات متولی خواست: در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند و در دفع اصولی زباله‌ها و پسماندها همکاری لازم را به عمل‌آورند.

 وی همچنین از اداره جهاد کشاورزی شهرستان خواست جهت بهره روی مناسب از منابع آبی الگوی کشت مناسب و کم آب بری به کشاورزان معرفی و تصویب نمایند.

محسن‌نیک در ادامه به موضوع بارندگی‌های سال جاری و کاهش هشت درصدی نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: حدود تقریبی پانصدمیلیون مترمکعب روان آب در شهرستان وجود دارد که می‌توان با ایجاد سدهای در دست اقدام، سیل بند و آبخیزداری بخش عظیمی از روان آب‌های مورداشاره را مهار یا تغذیه آبخوان‌های دشت‌های شهرستان نمود و به رونق کشاورزی و صنایع کمک نمود.

 رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی در پایان با اشاره به اشباع طرح‌های شن و ماسه در شهرستان نسبت به بازنگری در عدم تائید طرح جدید توسط ادارات متولی به جهت عدم تأمین منابع و مصالح آن‌ها تأکید کرد و گفت: نظارت سازمان نظام‌مهندسی و اداره صنایع و معادن بر برداشت‌های کارخانه‌ها شهرستان ضعیف بوده و خواستار نظارت مستمر بر برداشت‌های کارخانه‌های مذکور شد.

خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب

منابع آب در معرض آلودگی قرار دارند

مدیریت روان آب‌های شهرستان و پیگیری و همکاری جهت مهار سیلاب‌ها یکی از مصوبات این نشست بود.

 در این نشست مصوب شد ضمن ظرفیت سنجی شهرستان در بحث کارخانه شن و ماسه، همکاری ادارات متولی جهت نظارت بر صنایع شن و ماسه و بخصوص مصالح آن‌ها صورت گیرد و در صورت اشباع بودن صنایع شن و ماسه در شهرستان با همکاری تمامی ادارات متولی از ایجاد و مجوز کارخانه‌ها و طرح‌های تولید شن و ماسه جدید جلوگیری به عمل آید.

اعلام منابع آبی که به علت تخلیه زباله‌ها و ... در معرض آلودگی محیطی قرار دارند و پایدار نمودن آب دکل‌های حفاری مستقر در محدوده جغرافیایی شهرستان از رودخانه نیکن و همکاری کشاورزان بالادست بخشی از مصوبات این جلسه بود.

خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب
خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب
خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب
خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب
خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب
خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب
خط و نشان فرماندار بهمئی برای متخلفان آب

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار