رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
دلی پُر دَرد از نبود حامی؛

جوان خَلاق ساکن روستای «مال ملا» از توابع بخش مرکزی لنده از بی‌مهری مسئولان مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد دلی پُر دَرد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» مقام معظم رهبری همواره بر استفاده از ذهن خلاق جوانان در همه عرصه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و استفاده از توان و ظرفیت آنان در بدنه‌های جامعه توسط مسئولان تأکید فرمودند.

ذهن خلاق جوانان ایرانی در عرصه صنعت همواره زبانزد تمام صاحبان صنعت و تکنولوژی در جهان است که سرآمدی آن در حوزه‌های مختلف جامعه قابل‌ لمس است.

توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه جوانان و تبدیل‌کردن ایده‌ها و خلاقیت‌های آنان به ظرفیت‌های بالفعل می‌تواند مسیر جامعه را متحول کند.

ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان

یکی از جوانان بااستعداد در بخش مرکزی شهرستان لنده در روستای «مال ملا» چند سالی است با عزم و اراده پولادین خود و پدرش به دنبال راه‌اندازی کارخانه آب‌ گرمکن‌ سازی است؛ اما  تاکنون باوجود پیگیری‌های زیاد از ادارات و نهادهای مختلف در سطح استان موفق به اجرای طرح و ایده خود نشده‌اند.

سید محمد هاشمی اصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «صبح زاگرس» گفت: سید محمد هاشمی اصل متولد ۱۳۶۴ در روستای مال ملا هستیم که باتوجه‌به استعدادی که در زمینه تولیدات صنعتی دارم سال‌ها است با جوشکاری و ساخت انواع آب گرمکن، مخازن آب و حتی نانوایی و دیگر ملزومات دامداران و زنبورداران مشغول به کار هستم.

ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان

این جوان لنده‌ای تأکید کرد: در طول چند سال گذشته به همراه پدرم که از جانبازان و یادگاران دفاع مقدس است به دنبال احداث کارخانه ساخت آبگرم کن در روستای مال ملا با اشتغال‌زایی بیش از ۱۵ نفر به طور مستقیم و ۲۵ نفر به طور غیرمستقیم هستیم.

وی افزود: برای کسب مجوزهای لازم صدها بار به اداره کار، صنعت، معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه و استان مراجعه کردیم تا مجوزهای قانونی و لازم را برای احداث کارخانه در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر بگیریم.

هاشمی اصل گفت: برای دریافت تسهیلات بانکی صدها بار به معاونت اقتصادی استاندار و اداره کل صمت استان مراجعه کردیم؛ اما با دست‌خالی‌ برگشتیم به‌طوری‌که گویی به دنبال راه‌اندازی کار برای جوانان نبودند.

ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان

وی افزود: اگر  تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه را در همان سال اول به ما می‌دادند هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی چند سال پیش، امروز به بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال نمی‌رسید؛ اما باتوجه‌به کارشکنی و عدم همراهی و همکاری مسئولان استانی این مهم تا کنون محقق نشده است.

هاشمی اصل گفت: برای حصارکشی و دیوارچینی محوطه زمینم، بیش از ۹ میلیارد ریال تا کنون هزینه کردم که زمینه کار برای راه‌اندازی کارخانه را فراهم کردم؛ ولی اداره برق همراهی و همکاری اولیه را برای اندازی کارگاه ساخت در روستا برای تأمین برق لازم برای کارگاه نکردند.

ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان

وی در ادامه گفت: چند بار به فرمانداری شهرستان لنده مراجعه کردم و فقط یکبار موفق به دیدار با فرماندارلنده شدم که انتظار داشتم مورد حمایت ویژه قرار گیرم که باوجود رایزنی با استان متأسفانه هیچ دستاوردی برای رفع مشکل حادث نشده است.

هاشمی اصل گفت: چندین بار به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مراجعه کردم که برای رفع مشکل پیگیری و گره‌گشایی کنند؛ ولی بازهم با دست رد وی و مسئولان و اطرافیان مواجه شدم.

ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان
ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان

این جوان خلاق لنده‌ای گفت: باتوجه‌به اینکه چندین سال است که به‌شدت به دنبال اجرای طرح و ایده خود برای راه‌اندازی کارخانه بودم و حتی روزی یکی از مسئولان استانی به من پیشنهاد داد که این ایده را در شهرک صنعتی یاسوج با هزینه وی اجرایی کنم و من قبول نکردم؛ چون به دنبال راه‌اندازی کارخانه و اشتغال جوانان روستای خودم بودم.

وی در ادامه گفت: بعدازاین همه‌سال پیگیری که بتوانم خدمتی به شهرم برای اشتغال جوانان جویایی کار کنم متأسفانه به واسطه عدم حمایت مسئولان استانی و شهرستانی امروز تنها یک جوشکار تعمیرکننده هستم و از این بابت هر روز افسوس می‌خورم. 

وی در ادامه افزود: در حسرت این موضوع هستم که وقتی می‌توانستم در کارگاه و کارخانه خودم تولیدی داشته باشم امروز باید چندین میلیون تومان بابت اجاره و رهن مغازه بپردازیم و این در حالی است که اگر مسئولان حمایت می‌کردند امروز زمینه اشتغال جوانان بیکار این شهر در کارخانه فراهم بود. 

ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان
ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان

هاشمی اصل تأکید کرد: امروز این خلاقیت را با تولید آغل‌های دامی، طراحی و ساخت ملزومات زنبورستان‌ها، مخازن ذخیره آب، ساخت و تعمیر آب گرمکن و جوشکاری سیار برای شهروندان به کار می‌گیرم.

وی افزود: انتظار داشتیم مسئولان به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانند و در مسیر جهش تولید با مشارکت مردم گام بردارند و نسبت به گره‌گشایی از مشکلات سد راه تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت کنند که متأسفانه این مهم تا کنون محقق نشده است.

ماجرای جوان «لنده‌‌ای» و وعده‌های عملی نشده مسئولان

این جوان کارآفرین لنده‌ای گفت: امیدواریم مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به خود بیایند و از استعدادها و ظرفیت‌های فکری و اندیشه‌ای جوانان به‌خصوص جوانان خلاق استان در مسیر پویایی و پیشرفت روزافزون استان و کمک به امر اشتغال فراگیر جوانان با بهره گیر از ظرفیت جوانان کارآفرین همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا چرخ صنعت این استان برای تولید و اشتغال بیشتر و بهتر از گذشته بچرخد.

وی در پایان از توجه این پایگاه خبری به درد دل‌‌های جوانان کارآفرین و دغدغه‌مند جامعه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار