رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پیگیری یک مطالبه مردمی؛

قطعی‌های ناگهانی برق در کنار ایجاد وقفه در زندگی افراد، می‌تواند با ایجاد خسارت‌های احتمالی به وسایل خانگی شهروندان همراه باشد و متولیان باید با رفع مشکلات احتمالی شبکه آماده شرایط جوی نامساعد باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» افزایش مصرف برق در اوایل تابستان  تا هفته‌های اخیر سبب بیشتر شدن میزان مصرف در بخش‌های سازمانی و خانگی شد و این مصرف بر پایداری شبکه برق در کهگیلویه و بویراحمد اثرات منفی گذاشت.

افزایش میزان مصرف با واکنش‌ متولیان مربوطه مواجه شد و  هم‌زمان با سراسر کشور با سراسر کشور یکی از راهکارها تعطیلی ادارات و سازمان بود.

در کنار تعطیلی سازمان‌ها و ارگان‌ها موضوع قطعی برق در بخش خانگی و سازمانی در دستور کار متولیان شرکت برق قرار گرفت و بر اساس اظهارات صورت‌گرفته  توسط متولیان این بخش، برق بخش‌های پٌر مصرف قطع شد.

یکی از مواردی که می‌تواند سبب حادثه و ایجاد خطر شود، وجود نقاط آسیب‌زا بوده که اگر شبکه با افزایش بار مصرف مواجه شود علاوه بر قطعی برق، می‌تواند سبب حادثه شود.

یکی از مشکلاتی که شهروندان با آن مواجه هستند قطعی‌های اتفاقی برق است، موضوعی که با گلایه‌های آنها مواجه شده است و علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد.

دراین‌رابطه شهروندان از قطعی ناگهانی برق به دلیل احتمال خسارت‌ به وسایل خانگی خود گلایه دارند و خواستار بررسی مشکل شدند.

یکی از نکاتی که باید موردتوجه قرارداد امکان خاموشی با شرایط جوی نامساعد است؛ یعنی بارش برف سنگین، بادهای شدید و رعدوبرق می‌تواند سبب خاموشی شود و یکی از دلایل خاموشی می‌تواند نقص و آسیب احتمالی در شبکه برق است.

تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که خاموشی‌ها در شرایط نامساعد جوی دور از انتظار نخواهد بود و برای پیشگیری از خاموشی‌ ناشی از نقص شبکه باید شرکت برق موارد مرتبط را شناسایی و پیش از ایجاد مشکل رفع کند.

این پایگاه خبری تماس‌های با متولیان شرکت برق صورت داد؛ اما پاسخی داده نشد، هرچند صبح زاگرس آماده دریافت پاسخ مسئولان مربوطه است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار