رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد:

مدیر حوزه علمیه استان گفت: طبیعتاً محور اتصال امت اسلامی حضرت محمد(ص) است، بهترین و محکم‌ترین مستمسک که می‌توانیم این وحدت را حول آن شکل بدیم همین وجود نازنین پیغمبر اکرم است.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: طبیعتاً محور اتصال امت اسلامی حضرت ختم مرتبت محمدبن عبدالله (ص) است، بهترین و محکم‌ترین مستمسک که می‌توانیم این وحدت را حول آن شکل بدیم همین وجود نازنین پیغمبر اکرم است ضمن این‌که همزمان میلاد باسعادت حضرت امام جعفرصادق (ع) بنیان‌گذار مکتب تشیع را در کنار میلاد پیامبر خاتم (ص) داریم.

مدیر حوزه علمیه استان تصریح کرد: بنابراین ما اگر بخواهیم روی این کره خاکی دنبال یک انسان را انتخاب کنیم که از هر حیث برتر از همه انسان‌هاست و ازجهت مقام معنوی بالاترین مقام را دارد کسی جز پیغمبر اکرم نیست، امیرالمؤمنین علی (ع) با آن همه عظمت خودش را شاگرد پیغمبر می‌داند.

وی ادامه داد: لذا بالاترین و بهترین کسی که ما می‌توانیم به آن تمسک بجوییم و ها و حول آن جمع بشویم وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) است، که زحمات فراوانی کشید، آمد اسلام را در میان بشریت گسترش داد و تنها چیزی که از مسلمان‌ها خواست اخوت و برادری بود، وقتی در مدینه وارد شد و حاکمیت تشکیل داد بین مسلمانان و اصحابش در قالب ۲ الی ۳ نفر اخوت برقرار و عقد اخوت بست و با هم برادر شدند.

پناهی تأکید کرد: این برادری یک ریشه‌ی دیرینه دارد و قرآن کریم هم می‌فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ...» «در حقيقت مؤمنان با هم برادرند» بنابراین برادری اقتضا می‌کند که اگر یک سرزمینی مورد تجاوز قرار گرفت، اگر مسلمانی به ظلم شد اگر ستمی به مسلمانی در نقطه‌ای از جهان وارد شد سایرین از جمله آنهایی که برادر او هستند باید به یاری او بشتابند.

وی یادآور شد: در سرزمین فلسطین که قبله اول مسلمانان در آنجا واقع است بالاترین ظلم در بیش‌از هشتاد سال است که توسط صهیونیست‌ها شکل گرفته است، بنابراین جامعه‌ی اسلامی از هر رنگ و نژادی، از هر کشوری، در هر جغرافیایی موظف‌اند که از این مسلمانان که برادران دینی آن‌ها هستند و مورد تجاوز و ستم واقع شده‌اند، کشورشان غصب‌شده، دارایی‌اش غصب‌ شده، بمب بر سرشان ریخته می‌شود، مورد هجوم و تهاجم قرار می‌گیرند باید از آن‌ها دفاع کنند.

پناهی خاطرنشان کرد: این دفاع، دفاع مقدسی است که هیچ مسلمانی نمی‌تواند بگوید که این استثناء است و نیاز نیست که ما به کمک آن‌ها بشتابیم، البته ممکن است برخی از سران خودفروخته عرب همراهی نکنند ولی جامعه اسلامی از هر مذهب و مکتبی قبول دارند که باید مسلمانان به فریاد فلسطینیان و مخصوصاً باریکه غزه که این روزها مورد تجاوز قرار گرفته باید به یاری آن‌ها بشتابیم.

مدیر حوزه علمیه استان بیان داشت: این یاری‌ شتافتن چند راه ازجمله نظامی، اقتصادی، سیاسی، شرکت مستقیم و فیزیکی در جنگ، کمک مالی و اگر این‌ها را نمی‌تواند در هرکجای دنیا که هستند باید علیه ظلم، ستم، بیداد، خراب‌کاری، تجاوز، بمب انداختن صهیونیست‌ها و این‌همه وحشی‌گری که در بمباران مناطق مسکونی و بی‌دفاع و غیرنظامی غزه داره شکل می‌گیرد باید فریاد و تظاهرات محکومیت علیه صهیونیسم جهانی، علیه حامیان رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا را سر بدهند.

پناهی اظهار داشت: اگر چنین نشود برادری نیست چون ممکن نیست برادری ببیند برادرش مورد هجوم، تهاجم، ظلم و ستم قرار گرفته باشد و دارد از هستی ساقط می‌شود، سکوت کند، در همه دنیا حتی غیرمسلمان‌ها برای برادری ارج و قرب قائلند و برای یه برادرشان احترام قائل هستند، به فریاد برادرشان می‌رسند.

وی عنوان کرد: طبیعتاً در جامعه اسلامی این برادری در اوج قرار می‌گیرد و حتماً باید از سایر برادران مسلمان خود دفاع کنیم پس ما امیدواریم که در این هفته وحدت همه مسلمان‌ها به آرمان‌های پیغمبر اکرم (ص) و این‌که پیامبر آمده انسانیت را از زیر یوغ ظلم و ستم خارج کند بیندیشند.

پناهی افزود: در این شرایطی که جهان پیشرفت کرده الان نیاز است که با همه امکاناتی که در اختیار مسلمانان از جمله امکانات اقتصادی مثل: نفت، گاز و منابع و حتی مبادلات اقتصادی باید مورد تحریم واقع شوند، کالاهای رژیم صهیونیستی و آن‌هایی هم که می‌توانند مثل ایران اسلامی، یمن، مقاومت در عراق، سوریه و لبنان باید به اشد وجه بر سر این‌ها وارد شوند و این‌ها را مورد تهاجم نظامی قرار دهند، چون این صهیونیست‌های کودکش کارشان از منطق و گفت‌وگو گذشته است.

وی در پایان تشریح کرد: فلذا عده‌ای باید با حربه نظامی، عده‌ای حربه اقتصادی، عده‌ای حربه سیاسی، عده‌ای حریه فریاد زدن و تظاهرات کردند، عده‌ای در مجامع بین‌المللی حرف بزنند و کمک کنند، باید امت اسلامی همانند سیلی شوند که بیاد و مردم مظلوم غزه و فلسطین اشغالی را از ناپاکی و آلودگی دور کند و رژیم غاصب اسرائیل را به جزای خودش برسانند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار