رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
یک تخلف غیرقانونی؛

در شرایطی که استفاده از سلاح در مراسمات مختلفی از جمله انتخابات منع قانونی دارد و جرم محسوب می‌شود صدای شلیک گلوله در یک دیدار انتخاباتی بار دیگر خبر از بی‌توجهی به قانون می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در چند سال گذشته موضوع ممنوعیت استفاده از سلاح در ایامی همچون انتخابات در دفعات مختلف رسانه‌ای و مطرح شد.

تأکیدات مکرر عدم استفاده از سلاح به دلیل منع قانونی و ازبین‌رفتن نظم جامعه، ایجاد تهدید و ترویج خشونت‌بارها از سوی مراجع قانونی و نظارتی اعلام شده است.

منع سلاح در مراسم‌هایی همچون انتخابات برای حفظ آرامش جامعه و عدم ترویج آن مطرح نیز مطرح شده تا افراد بی‌توجه به قانون متخلف شناخته شوند و حق پیگرد قانونی توسط نهادهای قانونی محفوظ بماند.

معاونت اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دراین‌رابطه گفت: هر کسی به‌وسیله سلاح سردوگرم یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر به قدرت‌نمایی کند به حبس از ۶ ماه تا دو سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

دراین‌رابطه و در طی روزهای منتهی به انتخابات که تبلیغات زودهنگام خود تخلف محسوب می‌شود، صدای شلیک گلوله‌ها در یک دیدار و نشست انتخاباتی شنیده شد تا استفاده از سلاح در کنار تأکیدات مکرر مبنی بر جرم بودن استفاده از آن بار دیگر مشاهده شود.

تخلف استفاده از سلاح توسط طرف‌داران این کاندیدای انتخاباتی و انتشار کلیپ آن در حالی انجام گرفته که توسط فرد کاندید هیچ‌گونه تذکری مبنی بر توقف استفاده از آن مشاهده نشده است.

باید تأکید کرد در استان کهگیلویه وبویراحمد با بافت قومی و قبیله‌ای اگر منع استفاده از سلاح در ایامی همچون انتخابات توسط افراد و کاندیداها مورد بی‌توجهی قرار گیرد، می‌تواند زمینه ایجاد خشونت و ازبین‌رفتن آرامش جامعه فراهم شود، هرچند دستگاه‌های قانونی نسبت به این موضوع نظارت و هشدارهای قبلی را صادر کرده‌اند تا حجت بر همه تمام شود.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار