رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-29 21:38 شماره خبر : 7331 https://sobhezagros.ir/short/VJdlp 0
با پیگیری‌های صبح زاگرس صورت گرفت؛

با پیگیری‌های صورت گرفته رسانه‌ای و ورود ستاد تنظیم بازار در بهمئی مقرر شد پروانه فعالیت نانوایی‌های متخلف ابطال شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ طی گزارش‌های این پایگاه خبری با مسئولان مربوطه و با توجه به‌ضرورت نظارت بر بازار شهر و روستا، بازرسی تمامی واحدهای صنفی بالأخص نانوایی‌ها و تصمیم‌گیری در خصوص توزیع آردهای روستایی و عشایری با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار تشکیل جلسه فوری انجام شد.

ابطال پروانه فعالیت‌ نانوایی‌های متخلف

ابطال پروانه فعالیت نانوایی‌های متخلف

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: پیرو نشست فوق گشت مشترک بازرسی بازار مهم‌ترین اقدام این کارگروه هست که طی برنامه‌ای مشخص سه بار در هفته برای تمامی واحدهای صنفی برگزار خواهد شد که بازرسی نانوایی‌ها در سه تایم صبح، ظهر و عصر باید انجام گیرد تا با نانوایی‌های متخلف و سودجو برخورد جدی شود.

اکبر زکی‌نژاد گفت: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق مردم این بازرسی‌ها با اجرای دقیق و منظم آن‌ها بدون هیچ‌گونه مماشات با متخلفین واحدهای صنفی بخصوص نانوایی‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از تخلفات نگران‌کننده‌ی بعضی نانوا داران و عاملان آرد روستایی و عشایری توزیع آرد خارج از شبکه (فروش غیرمجاز) به‌صورت کیسه‌ای و گهگاه فله‌ای هست که این اقدام باعث بی‌نظمی در تایم کاری، وزن چانه و کیفیت نامطلوب و سایر موارد دیگر خواهد شد که از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده بارگیری، حمل و یا فروش به مجموعه کارگروه تنظیم بازار مستند گزارش داده تا با جدیت برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: برابر قانون کشوری در خصوص نانوایی‌ها در صورت تکرار 3 تخلف در یک آیتم پروانه فعالیت آن‌ها باطل خواهد شد.

وی ادامه داد: نصب تابلو با قید وزن چانه، قیمت نان و تایم کاری در دید مردم، عدم جابجایی آرد در هرزمانی مگر با در دست داشتن نامه کتبی از جهاد کشاورزی، کاهش وزن حتی با کمترین درصد، عدم کیفیت مناسب نان، عدم رعایت تایم کاری و تعطیلی غیرمجاز، بستن درب و پنجره‌های فرعی در محل نانوایی‌ها و بازرسی منظم عمده‌فروش‌های مواد غذایی و واحدهای کوچک تمامی اصناف از مهم‌ترین اهداف این بازرسی‌ها است که قطعاً با دقت و حساسیت ویژه اجرایی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به گزارش‌های واصله از روستاها گفت: بعضی عاملیت‌های روستایی و گزارش تخلفات، بررسی‌های قانونی با راستی آزمایی از ساکنین آن روستا و تصمیم‌گیری‌های نهایی اقدام خواهد شد.

 

ابطال پروانه فعالیت‌ نانوایی‌های متخلف

مطالبات مردم به‌حق است

در حاشیه این بازدیدها رئیس اداره صنعت، معدن‌ و تجارت با اشاره به اینکه نان قوت غالب مردم هست گفت: بازرسان اداره جهاد کشاورزی وادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف لحظه‌ای موضوع نظارت بر نانوایی‌ها را رها نکنند، دغدغه مردم در فضای مجازی به‌حق بوده و ماهم بر اساس رسالت کاری و آنچه قانون برایمان وضع نموده موظف به انجام‌وظیفه هستیم و خواهیم بود.

فرزاد دموری افزود: تعدادی از نانوایی‌ها صبح‌ها تعطیلی غیرمجاز دارند که در برنامه بازرسی با حضور ادارات متناظر بر بازار با نانوایی‌های که صبح بدون دلیل تعطیلی دارند، برخورد تعزیری و کسر سهمیه آرد در نظر گرفته خواهد شد.

ابطال پروانه فعالیت‌ نانوایی‌های متخلف
ابطال پروانه فعالیت‌ نانوایی‌های متخلف
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار