رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 15:47 شماره خبر : 7352 https://sobhezagros.ir/short/4zRKP 0
در خطبه های نماز جمعه لیکک مطرح شد:

امام جمعه لیکک گفت: هدف از نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت امت اسلام بود و این عزت اسلامی با اتحاد، برادری و همدلی بدست می اید؛ و همه باید به عنوان امت اسلامی توجه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صلواتی با اشاره به بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت گفت: مسئله اساسی امامان انقلاب مسئله امت اسلامی است.

وی گفت: هدف از نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت امت اسلام بود و این عزت اسلامی با اتحاد و برادری و همدلی بدست می‌اید؛ و همه باید به عنوان امت اسلامی توجه کنیم.

خطیب جمعه لیکک افزود: ما امروز نباید به رخدادهای امت اسلام بی تفاوت و غافل باشیم، هرکس به امورات مسلمانان رسیدگی نکند مسلمان نیست.

امام جمعه لیکک تاکید کرد: دشمن قصد دارد ما را به امت اسلام بی‌تفاوت کند.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی با اشاره به سخنان رهبر حکیم انقلاب در خصوص وحدت گفت: وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک اصل از اصول اسلام است؛ و باید با وحدت ستیزان و و وحدت شکنان امت اسلامی مقابله کرد.

وی گفت: یکی از واجبات قطعی امت اسلام حمایت از مردم مظلوم غزه است و هرکسی که نسبت به این بی توجه باشد در قیامت باید پاسخگو باشد.

وفاق ملی الزاماتی دارد

خطیب جمعه لیکک در خصوص وفاق ملی  خطاب به مردم گفت: مردم هوشیار باشید که 10 سال در لوای تفکر تدبیر و امید و اعتدال بودیم و مشاهده کردید که جمع بندی نهایی رهبر حکیم از این دولت، دولت عبرت بود.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی تصریح کرد: ارزشهای اسلام، اعتقادات، احکام اسلام، عدالت، قران و عترت، حق الهی، امام و شهیدان، آرمانهای امام وشهیدان عامل وفاق است.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نماد وفاق است افزو: مکتب حاج قاسم مکتب وفاق است، اعتقاد به مبانی امام، مکتب امام، فکر امام، راه امام و اندیشه امام وفاق آفرین است.

امام جمعه لیکک تصریح کرد: وفاق باید مرز بندی داشته باشد، امید بستن به آمریکا و شیطان بزرگ باعث شکستن وفاق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی افزود: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از بعثت، غدیر و عاشورا است و این نظام عامل وفاق است.

وی ولایت فقیه را محور و ستون خیمه وفاق دانست و گفت: هر کس ولایت فقیه را باور دارد و به مبانی وفاق معتقد است و مجاهدانه در میدان است این سبک وفاق آفرین است.

خطیب جمعه لیکک تاکید کرد: هرکس به گفتمان، سیاستها، راهبردهای ولایت فقیه اعتقاد و باور داشته باشد برای تحقق آنها در جامعه تلاش کند و عمل نماید این مایه وفاق ملی در جامعه میشود.

وی مبارزه با ظلم و ستم وفاق آفرین دانست و گفت: تنها راه رسیدن به وفاق ولایت پذیری، ولایت باوری است.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی افزود: کسانی که اهل اسلام ناب در خط ولایت و شهیدان نیستند وفاق شکن هستند.

 وی وفاق منهای ولایت را انحراف دانست و گفت: وفاق خارج از خط ولایت یعنی نفوذ، تحریف عقاید، عقبگرد و تکرار دولت عبرت است.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی با انتقاد از میدان دادن به افراد ضعیف گفت: کسانی که انسجام شورایی را برهم زدند و سهم خواهی میکنند با اینگونه افراد وفاق حاصل نمیشود.

هلوکاست حقیقی حوادث امروز غزه است

خطیب جمعه لیکک در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی گفت: رژیم خبیت صهیونستی یک حاکمم نظامی برای غزه انتخاب کرد تا حاکمیت خود را تثبیت کند تا برای همیشه غزه را اشغال کند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی زیرساختهای رژیم اشغالگر گفت: اقتصاد رژیم آسیبهای جدی دیده است، زیرساختهای اجتماعی، بازگشایی مدارس و دانشگاههای این رژیم بلاتکلیف است.

وی گفت تمام زیرساختهای دفاعی، نظامی با حمله های سایبری در اختیار محور مقاومت است.

امام جمعه لیکک هلوکاست حقیقی را حوادث امروز غزه دانست و گفت: کسانی که امروز با این رزیم همکاری میکنند شریک جنایات این رزیم هستند و هلوکاست واقعی انروز غزه است.

وی انفجار تیجر ها در لبنان را اوج خباثت، درماندگی و یسل کشی دانست و تصریح کرد: ززیم اشغالگر روزهای سختی را در پیش رو دارد زیرا دیگر نمیتوانداهداف امریکا و غرب را در منطقه آسیای غرب اجرا کند.

وی با اشاره به تغییرات پیشرو در منطقه غرب اسیا گفت: این تغییر و تحول به ضررآمریکا و غرب است و باعث نابودی رژیم صهیونیستی و تقویت محورمقاومت و نجات ملتها و زنده شدن هویت اسلامی و ان‌شاءالله مرگ این رزیم غبیث است.

دفاع مقدس بزرگترین افتخار ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی در بخش پایانی خطبه دوم در خصوص دفاع مقدس گفت: یکی از مقاطع درخشان ملت ایران در طول تاریخ دفاع مقدس است.

وی اقزود: یکی از بزرگترین افتخارات ملت ایران دفا مقدس است، دشمن برای نابوددی نظام اسلام به ما حمله کرد اما ما آنرا شکست دادیم.

خطیب جمعه لیکک افزود: با طوطئه بیگانگان و بی لیاقتی حاکمان، ایران دو قرن تضعیف شد اما در نظام اسلامی و دفاع مقدس تمامیت جغرافیای این کشور حفظ شد.

وی اراده خدا را عامل پیروزی نظامن اسلامی دانست و افزود: نصرت الهی، عنایت بقیت‌الله العظم و عنایت حضرت زهرا (س) شامل حال ما شد و دفاع مقدس را مدیون امام راحل، شهدا و رزمندگان هستیم.

امام جمعه لیکک گفت: دفاع مقدس عامل خودباوری ما شد و باعث خودکفایی، اقتدار وفاق شد.

وی تصریح کرد: جنگ 8 ساله، جنگ میان دو کشور ایران و عراق نبود، یک جنگ تحمیلی بر دوتاکشور ایران و عراق بود که با حمایت های سران کفر و شرک و استکبار و دولتهای غربی با هدف مهار ظرفیت های این دوتا ملت برای موجودت آمریکا و رزیم صهیونستی بود.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی گفت: صدام منتخب ملت عراق نبود و تمام کشورهای ظالم او را مجهز به انواع تسلیحات مدرن کردند اما ما حتی یک وجب از این خاک را به دشمن ندادیم.

خطیب جمعه لیکک گفت: از سپاه و بسیج، مجموعه بنیاد شهید و همه عزیزانی که در راه ترویج و تعالی فرزهنگ دفاع مقدس در این شهرستان زحمت میکشند تقذیر و تشکر میکنم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار