رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد:

امام جمعه شهر یاسوج گفت: در راه خدا جهاد کنید شاید که رستگار شوید، در جامعه‌ای که مردمش از جهاد می‌ترسند، مرگ، ذلت و خواری بر آنها سوار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، آیت‌الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در سوره مائده آیه 35 به بعد همه بنده های خودش را نصیحت می‌کند، «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَ کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ» اى کسانى که ایمان آورده اید! از مخالفت به فرمان خدا بپرهیزید، و باصادقان و راستگویان باشید. 

امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: در بحث معاملات، معاملاتی که حرام است از انجام آن پرهیز کنید، که رساله عملی مراجع تقلید معاملات حرام را بیان کرده است که معامله ربوی از اقسام معاملات حرام است، معامله مجهول که کالا مشخص نیست معامله صحییح نیست و در معامله باید همه شئونات شرعی رعایت شود تا اگر انسان مالی بدست میارد حرام نباشد، اگر انسان بخواهد به خدا نزدیک و رضایت خدا را جلب کند باید این محرمات را ترک کند. 

وی ادامه داد: برای مرد و زن نماز، روزه، زکات واجب و تهمت، غیبت کردن، مال دیگران خوردن، غصب مال دیگران و... حرام است، به دنبال ابزار و راهی باشیم که به خدا نزدیک شویم، «وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ» به واسطه قربانی کردن ما به خداوند نزدیک خواهیم شد، تا عمل خیر و ایمان به خدای یکتا نباشد انسان به خدا نزدیک نخواهد شد.

آیت الله حسینی در ادامه برای راه نزدیک شدن به خدا به خطبه امام علی (ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد: «إِنَّ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَى اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى: الْإِيمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ، وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِهِ فَإِنَّهُ ذِرْوَةُ الْإِسْلَامِ، وَ كَلِمَةُ الْإِخْلَاصِ فَإِنَّهَا الْفِطْرَةُ، وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا الْمِلَّةُ...» برترين چيزى كه توسّل جويندگان به خداى سبحان، بدان توسّل مى جويند، ايمان به او و به پيامبر اوست و جهاد است در راه او، زيرا جهاد ركن اعلاى اسلام است. و كلمه توحيد است، كه در فطرت و جبلت هر انسانى است. و برپاى داشتن نماز است، كه نشان ملت اسلام است و دادن زكات است، كه فريضه اى است واجب و روزه ماه رمضان است، كه نگهدارنده آدمى است از عذاب خداى و حج خانه خداست و به جاى آوردن عمره آن است، كه فقر را مى زدايند و گناه را مى شويند و صله رحم است، كه موجب افزايش مال است و عمر را طولانی می‌کند و صدقه نهان است، كه خطاها را مى پوشاند و صدقه آشكار است، كه مرگ ناگهانى را باز دارد و انجام دادن كارهاى نيك است، كه آدمى را از لغزيدن در خواريها نگه مى دارد.

 

آیت الله حسینی در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: ولادت پیامبراکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را خدمت همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، اگر پیامبر و امام نباشند تاریک مطلق جهان را می‌گرفت و جهالت سراسر عالم را می‌گرفت و بنای خدا در آفرینش عالم رسیدن به معرفت‌الله است و جهانی که در فساد، فحشا، شرک و... فرو می‌رود جامعه مطلوب و مورد پسند پروردگار نیست، اگر پیامبر و امام نباشد خداوند جهان را خلق نمی‌کرد و آن را نابود می‌کرد. 

آیت الله حسینی گفت: هرچه است چه نظام تکوین و چه نظام تشریعش به برکت پیامبران و امامان است، ولو اینکه خیلی ندانند و نفهمند اگر اینا نباشند جهان در اوج جهالت خواهد ماند، خدا را شاکر باشیم در یک زمان و در یک مملکتی هستیم که سفره معرفت، خداشناسی و..... در آن پهن شده است.

وی بیان کرد: اگر در یک جامعه بودیم که شرک وجود داشت بت می‌پرستیدیم و افتخار هم می‌کردیم، که این بت‌پرستی نهایت سقوط و ذلت انسان و مهمترین عامل سقوط انسان به اعماق جهنم شرک است، پست‌ترین ایده در عالم ایده شرک است.

 امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر افکارها، باورها، فرهنگ‌ها و... به رهبری انبیا و اولیاء الهی و رهبری این‌ها قرار نگیرد انسان معلوم نیست به کجا می‌رود و از کجا سر خواهد درآورد، اگر انبیا و امامان نباشد همه بساط بشریت جمع‌ می‌شد.

آیت الله حسینی تصریح کرد: دشمن ابلیس آمریکایی، انگلیسی و دنیای غرب خیلی تلاش کردند که نظام طاغوت پهلوی سقوط نکند و به‌دنبال این بودند که بهای سنگین‌تری هم روی دست مردم بگذارند ولو کشتن چند میلیون انسان، اما شکست خوردند انقلاب اسلامی به یاری خداوند متعال پیروز شد.

وی افزود: دوباره توطئه‌چینی و کودتا کردند، امدند 72 نفر از آدم‌های شاخص جمهوری اسلامی را یک‌جا ترور کردند اما موفق نشدند دوباره آمدند نقشه جهنگ تحمیلی را کشیدند و جنگ را به راه انداختند آنقدر خوش‌خیال بودند که می‌گفتند از کدام راه زودتر به تهران می‌رسیم اما بازهم شکست خوردند. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت سال جنگ شوخی نبود، ما با هیچ‌کس جنگ نداشتیم دنیای استعمار و استکبار به جنگ ما آمد، آنها باید آدم شوند، آنها باید از این تفکر استکباری بیرون بیایند آنهایی که می‌خواهند آقای جهان باشند اما هیچوقت زیر بار این ظلم نرفته‌ایم و نخواهیم رفت.

وی افزود: امروز در فلسطین و غزه می‌بینم که جنایت‌های هولناکی و حوادث تلخی اتفاق می‌افتد، فلسطینی‌ها در سرزمین خودشان هستند، این سیاست آمریکا و غرب است که میخواد با ظلم در جهان حاکم شوند که این خیانت حساب می‌شود و قابل فهم و درک برای بشر است.


آیت الله حسینی به اشاره به فصل شروع مدارس گفت: بازگاشایی مدارس یعنی آغاز تحصیل، رشد و ارتقاع علمی، فرهنگی و معنوی جامعه و فرزندان این سرزمین که میمون و مبارک است، همه دستگاه‌ها، اولیا و دانش‌آموزان باید همکاری کنند، دانش‌آموزان خوب درس بخوانند، متأسفانه فضای مجازی ذهن دانش‌آموزان را مشغول کرده است که بارها عرض کردیم اگر نصف این زمان  که دانش‌آموزان سرشان در دنیای مجازی است مشغول درس بودند از همه آنها یک علامه بیرون می‌آمد.

وی گفت: معلمین ان‌شاءالله خوب درس بدهند، هم به تعلیم و تربیت توجه کنند، هم باید خوب درس بدهند و هم در شأن جامعه اسلامی و انقلابی، جامعه شیعه تربیت کنند، لذا ما آموزش و پروش را در همه زمینه‌ها و مباحث علمی امین خود میدانیم که آنها باید امانتدار خوبی باشند.

ایت الله حسینی ادامه داد: عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مردم لبان و جبه حزب‌الله که یک عملیات گسترده‌ای بود و جنایت هولانکی است با ابزارهایی که در راه رفاه و آسایش مردم است این‌ها را طوری بمب‌گذاری کنند که در ساعت مشخص در خانه، سر سفره در کنار زن و بچه منفجر می‌شود که ان نهایت جنایت است و معلوم است که صهیونیست‌ها چه جانوران خطرناکی برای جامعه بشریت هستند و هرچه جنایت بیشتری انجام دهند یعنی به پایان خودشان نزدیک‌تر می‌شوند جنایت بیشتر آنها مارا مصمم تر برای پایان دادن به هویت این رژیم جنایتکار می‌کند.

جبهه انقلاب، جبهه اسلام و مقاومت باید به صلاح روز مجهز شود باید قدرتمند شوند، وقتی آنها مجهز و با تکنولوژی روز به جنگ ما می‌آیند ما نباید دست خالی با آن‌ها مقابله کنیم، لذا خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْء فی سَبیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُون» هر نیروئى در قدرت دارید براى مقابله با دشمنان آماده سازید تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و گروه دیگرى غیر از این‌ها را که شما نمى‌شناسید و خدا آنها را مى‌شناسد و هر چه در راه خدا و تقویت بنیه دفاعى اسلام انفاق کنید به طور کامل به شما باز گردانده مى شود و به شما ستم نخواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار