رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر کانون مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد:

مدیر کانون مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرآن محور وحدت را پیامبر معرفی می‌کند و عواقب دوری از این منبع وحدت را از بین رفتن قدرت شوکت و عظمت ما می‌داند.

کریم لایقی‌اصل مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ضمن تبریک میلاد سراسر نور پیامبر نور و رحمت و تبریک هفته وحدت خدمت همه مسلمانان جهان به ویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص رهیافت‌های ترویج الگوی اخوت اسلامی و فضایل در همزیستی مسلمانان مطرح کرد: اول اینکه وجود نورانی حضرت رسول اکرم (ص)، خود منبع و مرکز وحدت همبستگی و برادریست و شمیم خلق و خوی نبی مکرم اسلام تا امروزه در جوامع اسلامی در حال گسترش است، ثانیاً قرآن این کتاب الهی مرتب مردم و بالاخص مسلمان را از تفرقه و جدایی منع می‌کند و در مقابل، امر به یگانگی، وحدت و همبستگی می‌کند و قرآن این چراغ راه ،مسیر وحدت و همدلی را به ما به درستی نشان داده است.

مدیر کانون مساجد استان تصریح کرد: آنجا که در سوره انفال آیه ۴۶ می‌فرمایند: «وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ {٤٦}» از خدا و پیامبرش فرمان ببرید و با یکدیگر نزاع و اختلاف نکنید که سست و بد دل می‌شوید و قدرت و شوکتتان از بین می‌رود و شکیبایی و ورزید زیرا خداوند با شکیبایان است.

وی ادامه داد: اولاً قرآن پیامبر را محور وحدت معرفی می‌کند، ثانیاً عواقب دوری از این منبع وحدت را از بین رفتن قدرت شوکت و عظمت ما می‌داند و چه زیبا فرمودند. آنجا که توجه به فرقه‌ها کردیم و از همبستگی اسلامی فاصله گرفتیم ظالمان گستاخ شدند، پیشروی کردند و بر سرزمین و فرزندانمان تاختند.

لایقی‌اصل خاطرنشان کرد: امروزه نیاز هست مسلمان امت واحده شوند در مقابل زور بایستند هر جایی ظلمی به مظلومی تحمیل شد به ریسمان الهی تکیه کند و ریشه ظلم را بکند. یکی از خصلت‌های مهم نبی مکرم اسلام خوش خلقی با مظلومین و خشم در مقابل ظالمین بود و همین سیره هم تا به امروز در جوامع اسلامی گسترش پیدا کرده به نحوی که الان جنبش‌ها و خیزش‌های جهانی به تاسی از این سیره نبوی ایجاد گردیده است.

مدیر کانون مساجد استان بیان داشت: دانشجویان و مردم آزاده دنیا عکس مقام معظم رهبری را بر سردر دانشگاه آویزان می‌کنند و ایشان را الگوی جهانی خود در مبارزه با ظلم معرفی می‌کنند. دهکده جهانی در حال چرخش است و نگاه‌ها به سمت ظلم ستیزی ایران است.

لایقی‌اصل اظهار داشت: رهبر ایران نه تنها بعنوان ولی امر مسلمین بلکه بعنوان رهبر تمامی آزادگان جهان شناخته شده و امروزه ما می‌بایست در بحث و توزیع عدالت و سایر فضایل اسلامی انسانی در جامعه تلاش مضاعف بکنیم که در تقویت ایران به عنوان محور وحدت گام اساسی برداشته باشیم.

وی افزود: امروزه علمای اسلامی به دور از تعصبات مذهبی (که متاسفانه همین تعصبات مذهبی عامل فتنه و جدایی امت اسلامی شده) اقدام به شناسایی محورهای مشترک و وحدت آفرین کنند و امت اسلامی را حول این محورها جمع کنند، به امید اینکه روزی پیروزی مسلمانان غزه بر شیاطین و اشرار دنیا به‌ویژه رژیم جنایتکار و کودک‌کُش صهیونیستی را ببینیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار