رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
آنچه درخطبه‌های نماز جمعه استان گذشت؛

خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»خظبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.                  

در خطبه‌های نماز جمعه لنده مطرح شد:

بی‌مسولیتی راهداری در خصوص راه‌های لنده قابل پذیرش نیست

امام‌جمعه لنده گفت: بی‌مسئولیتی راهداری در خصوص راه‌های شهرستان لنده و عدم تحقق وعده‌های آنان در خصوص رفع مشکلات راه‌های شهرستان قابل‌پذیرش نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیونددهنده با امام‌زمان (عج) باشد.

وی گفت: نبی مکرم اسلام (ص) چراغ هدایتی است که نور آن باعث تشخیص انسان‌ها و تابنده نور حقیقت در زندگی انسان است.

امام‌جمعه لنده تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) الگوی حسنه برای همه مسلمانان است که اجرای فرامین و دستورات ایشان باعث ر‌هایی انسان‌ها از دوران جاهلی به انسان‌های متمدن شده است.

وی تأکید کرد: امام صادق (ع) گسترش‌دهنده دین بود چرا که این امام همام از تحریف اسلام جلوگیری کرد و علوم اهل‌بیت (ع) را به شاگردان خود به‌درستی معرفی کرده است به‌طوری‌که امروز ما را شیعه امام جعفر صادق (ع) می‌شناسند.

محمودی اصل گفت: تقوا سختی‌ها را به‌آسانی تبدیل می‌کند؛ اما اگر روح خداترسی در زندگی حاکم شود شاهد تسهیل فرازوفرود زندگی خواهیم بود.

وی گفت: سالروز شهادت حادثه منا در عربستان را گرامی می‌داریم و در کنار آن میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) را گرامی می‌داریم.

امام‌جمعه لنده گفت: هفته وحدت باید در عمل در جامعه اسلامی حکم‌فرما شود و بی‌تفاوتی به شرایط سخت مسلمان در غزه، میانمار، هند و سایر کشور‌های اسلامی جایز نیست و فلسفه هفته وحدت حمایت از همین شرایط سخت زندگی مسلمانان است.

وی گفت: چیزی که دشمنان به دنبال آن هستند بحث تفرقه و نفاق در بین کشور‌های مسلمانان هستند و غزه، لبنان و سایر بلاد اسلامی جنایت می‌کنند که همه این جنایت‌ها با خیانت صهیونیست‌ها اجرایی می‌شوند و بازهم جامعه بین‌الملل سکوت اختیار کردند.

محمودی اصل تأکید کرد: حمله تروریستی صهیونیستی‌ها با پیجر‌ها در لبنان نشان از خوی وحشی‌گری آنان است و قطعاً اسرائیل بیشتر از قبل در باتلاق خود گرفتار خواهند شد.

وی گفت: عدم وحدت کشور‌های اسلامی و سکوت آنان در برابر این‌همه جنایت و قتل‌عام‌های رژیم صهیونیستی خیانت به ملت‌های مسلمان است.
امام‌جمعه لنده گفت: دولت وفاق ملی باید با رفع مشکلات معیشتی مردم گام‌های اساسی بردارند؛ ولی امیدواریم نسخه‌های گذشتگان را که به ضرر کشور بوده است را اجرایی نکند که اولویت دولت مقابله مشکلات معیشتی مردم باشد.
وی گفت: نباید با پرداختن به موضوعات غیرضرور ذهن ملت را با این مسائل گرفتار کنند و متأسفانه برخی از انتصابات در دولت باعث شده است که برخی از کسانی که بیشترین هجمه را در فتنه‌های مختلف کشور بر علیه نظام داشتند پرهیز کنند و از وفاق ملی در جهت استفاده از عوامل فتنه استفاده نشود.

خطیب جمعه لنده گفت: در سطوح میانی و استان‌ها نیز نباید از مدیران ناتوان استفاده کرد.

وی افزود: با عنایت به مطالبات مردم در خصوص راه‌ها متأسفانه سال‌های سال است که همین پل وحدت و سایر پل‌های روستا‌ها چندین سال است منتظر وعده راهداری هستند و بد قولی‌های مکرر در رفع مشکلات راه‌های شهرستان لنده قابل‌پذیرش نیست.

وی افزود: مطالبات و حقوق برحق کشاورزان منطقه تراب پرداخت نشده است و این در حالی است که این راه آینده خروج لنده از بن‌بست است که این حجم از بی‌مسئولیت‌ها قابل‌پذیرش نیست.

امام‌جمعه لنده گفت: در هیچ جای جهان نمی‌توانید جنگی را پیدا کنید که ۴۰ کشور به یک کشور حمله کنند و ملتی شجاع در مدت ۸ سال با دفاع مقدس خود یک وجب از خاک ایران را به دشمن نداد.

خطیب جمعه لنده گفت: مسئولان ما گول بزک‌ها و وعده‌های فریبنده امریکایی‌ها را نخورند چرا که امریکایی‌ها حتی به دوستان صمیمی خود از جمله صدام که ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کرده است رحم نکرد و آن را چگونه از میان برداشتند.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور از اول مهرماه پذیرای دانش‌آموزانی هستند که می‌توانند در آینده ایران اسلامی تأثیرگذار باشند و امیدواریم امسال با رویکردی که در حوزه زیرساخت‌های آموزشی در لنده صورت‌گرفته است شرایط بهتری داشته باشیم.

امام‌جمعه لنده گفت: از شهرداری و شورای شهر برای زیباسازی و نوسازی چهره شهر و نشاط شهری تقدیر می‌کنیم.

*********************************************

امام جمعه کهگیلویه:

کوبیدن بر طبل تفرقه خیانت به نظام اسلامی است

امام جمعه کهگیلویه نقشه دشمن برای جدایی امت اسلام را مخدوش نمودن وحدت دانست و گفت: هر کسی بر طبل تفرقه بکوبد دشمن را در این نقشه شوم همراهی می‌کند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با تبریک هفته وحدت، نسبت به مرزبندی و صف‌بندی هشدار داد و اظهار کرد: برخی تلاش می‌کنند وحدت را مخدوش کنند خواص بر طبل تفرقه می‌کوبند هر کسی بر طبل تفرقه بکوبد خائن جمهوری اسلامی است.

امام جمعه کهگیلویه نقشه دشمن برای جدایی امت مسلمان را متذکر شد و گفت:دشمن ما را از امت بیرون آورد تبدیل به ملت کرد و بر طبل نفاق می‌کوبد باید مراقب باشیم در نقشه دشمن بازی نکنیم. باید به سمت و سویی برویم که تصورات دشمنان را خنثی و اخلاق و اسوه نبوی را در جامعه تسری دهیم.

خطیب نماز جمعه دهدشت مسئله این روزهای لبنان را یادآور شد و گفت: اتفاق اخیر نشان داد رژیم غاصب به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست و آنها که در ابعاد مختلف از جنایات اسرائیل حمایت می‌کنند در مظلومیت تک تک فرزندان غزه مقصرند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: صهیونیست‌ها با این کاری که انجام دادند فضا را برای جبهه مقاومت آماده کردند؛ جبهه مقاومت عزمش برای نابودی نجاست اسرائیل از سرزمین اسلامی بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیست با بنادر متروکه، اقتصاد در حال سقوط و تعطیلی صنایع و... با مشکلات عدیده روانی دارد ادامه می‌دهد، تصریح کرد: ما برای اینکه حرف امام را عملی کنیم لحظه شماری می‌کنیم تنفس مصنوعی امریکا به جایی نمی‌رسد و حمایت‌هایش نتیجه ندارد.توصیه می‌کنیم امریکا به جای بمب و اسلحه، جلیقه نجات برای شنای آنها فراهم کند.

وی تأکید کرد: امت اسلامی از یمن، سوریه، عراق و ایران این آمادگی را دارند. صبر استراتژیک ما کشتن شبانه‌روزی صهیونیست‌ها است. نگران نباشید پاسخ داده خواهد شد.

امام جمعه کهگیلویه هفته دفاع مقدس را نقطه عطف انقلاب اسلامی خواند و گفت: شیرمردان شیر حلال خورده و بزرگ شده در دامان پاک زنان ایران زمین با رهبری امام در مقابل ۶۰کشور ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: امروز هرچه داریم به برکت دفاع مقدس است درود خدا بر شهدا و ایثارگران و آزادگان.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر سالروز بازگشایی مدارس و مراکز علمی را تبریک گفت و افزود: برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تصریح کرد: آموزش و پرورش دانش آموزی تربیت کنند که در عرصه رسانه و هوش مصنوعی قدرت تصمیم گیری داشته باشد در جامعه جهانی این دانش آموز بتواند موفقیت برای کشور حاصل کند.

وی با بیان اینکه آموزش نقش تربیتی معلم از اولیا بیشتر است چرا که از رفتار معلم الگو می‌گیرد از معلمان خواست آموزش موهبت‌های الهی را سرلوحه کار تعلیم و تربیت قرار دهند.

امام جمعه کهگیلویه گفت: همه باید آموزش و پرورش را کمک کنیم نباید خود را جدا ببینیم، در پازل تربیتی و اخلاقی همه شریک هستیم. بی‌تفاوتی نسبت به آموزش و پرورش آتشی است که دودش به چشم جامعه خواهد رفت. ثبات مدیریتی می‌تواند کارساز باشد.

وی هم چنین ضمن قدردانی از برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدای استان، تحریم فرمانده سپاه فتح را یادآور شد و خطاب به سردار خرمدل فزود: شاکر باشید اینکه تحریم شده‌اید یعنی شما موفق بوده و خار چشم دشمت بوده‌اید. این تحریم را مدال افتخار بدانید.

...............................................

امام جمعه لیکک:

مکتب حاج قاسم نماد وفاق ملی است

امام جمعه لیکک گفت: هدف از نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت امت اسلام بود و این عزت اسلامی با اتحاد، برادری و همدلی بدست می اید؛ و همه باید به عنوان امت اسلامی توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صلواتی با اشاره به بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت گفت: مسئله اساسی امامان انقلاب مسئله امت اسلامی است.

وی گفت: هدف از نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت امت اسلام بود و این عزت اسلامی با اتحاد و برادری و همدلی بدست می اید؛ و همه باید به عنوان امت اسلامی توجه کنیم.

خطیب جمعه لیکک افزود: ما امروز نباید به رخدادهای امت اسلام بی تفاوت و غافل باشیم، هرکس به امورات مسلمانان رسیدگی نکند مسلمان نیست.

امام جمعه لیکک تاکید کرد: دشمن قصد دارد ما را به امت اسلام بی تفاوت کند.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی با اشاره به سخنان رهبر حکیم انقلاب در خصوص وحدت گفت: وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک اصل از اصول اسلام است؛ و باید با وحدت ستیزان و و وحدت شکنان امت اسلامی مقابله کرد.

وی گفت: یکی از واجبات قطعی امت اسلام حمایت از مردم مظلوم غزه است و هرکسی که نسبت به این بی توجه باشد در قیامت باید پاسخگو باشد.

وفاق ملی الزاماتی دارد

خطیب جمعه لیکک در خصوص وفاق ملی  خطاب به مردم گفت: مردم هوشیار باشید که 10 سال در لوای تفکر تدبیر و امید و اعتدال بودیم و مشاهده کردید که جمع بندی نهایی رهبر حکیم از این دولت، دولت عبرت بود.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی تصریح کرد: ارزشهای اسلام، اعتقادات، احکام اسلام، عدالت، قران و عترت، حق الهی، امام و شهیدان، آرمانهای امام وشهیدان عامل وفاق است.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نماد وفاق است افزو: مکتب حاج قاسم مکتب وفاق است، اعتقاد به مبانی امام، مکتب امام، فکر امام، راه امام و اندیشه امام وفاق آفرین است.

امام جمعه لیکک تصریح کرد: وفاق باید مرز بندی داشته باشد، امید بستن به آمریکا و شیطان بزرگ باعث شکستن وفاق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی افزود: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از بعثت، غدیر و عاشورا است و این نظام عامل وفاق است.

وی ولایت فقیه را محور و ستون خیمه وفاق دانست و گفت: هر کس ولایت فقیه را باور دارد و به مبانی وفاق معتقد است و مجاهدانه در میدان است این سبک وفاق آفرین است.

خطیب جمعه لیکک تاکید کرد: هرکس به گفتمان، سیاستها، راهبردهای ولایت فقیه اعتقاد و باور داشته باشد برای تحقق آنها در جامعه تلاش کند و عمل نماید این مایه وفاق ملی در جامعه می‌شود.

وی مبارزه با ظلم و ستم را وفاق آفرین دانست و گفت: تنها راه رسیدن به وفاق ولایت پذیری، ولایت باوری است.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی افزود: کسانی که اهل اسلام ناب در خط ولایت و شهیدان نیستند وفاق شکن هستند.

 وی وفاق منهای ولایت را انحراف دانست و گفت: وفاق خارج از خط ولایت یعنی نفوذ، تحریف عقاید، عقبگرد و تکرار دولت عبرت است.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی با انتقاد از میدان دادن به افراد ضعیف گفت: کسانی که انسجام شورایی را برهم زدند و سهم خواهی می‌کنند با اینگونه افراد وفاق حاصل نمیشود.

هلوکاست حقیقی حوادث امروز غزه است

خطیب جمعه لیکک در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی گفت: رژیم خبیت صهیونستی یک حاکمیت نظامی برای غزه انتخاب کرد تا حاکمیت خود را تثبیت کند تا برای همیشه غزه را اشغال کند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی زیرساخت‌های رژیم اشغالگر گفت: اقتصاد رژیم آسیب‌های جدی دیده است، زیرساخت‌های اجتماعی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های این رژیم بلاتکلیف است.

وی گفت تمام زیرساخت‌های دفاعی، نظامی با حمله‌های سایبری در اختیار محور مقاومت است.

امام جمعه لیکک هلوکاست حقیقی را حوادث امروز غزه دانست و گفت: کسانی که امروز با این رزیم همکاری می‌کنند شریک جنایات این رزیم هستند و هلوکاست واقعی انروز غزه است.

وی انفجار تیجر ها در لبنان را اوج خباثت، درماندگی و یسل کشی دانست و تصریح کرد: ززیم اشغالگر روزهای سختی را در پیش رو دارد زیرا دیگر نمیتوانداهداف امریکا و غرب را در منطقه آسیای غرب اجرا کند.

وی با اشاره به تغییرات پیشرو در منطقه غرب اسیا گفت: این تغییر و تحول به ضرر آمریکا و غرب است و باعث نابودی رژیم صهیونیستی و تقویت محورمقاومت و نجات ملتها و زنده شدن هویت اسلامی و ان‌شاءالله مرگ این رزیم غبیث است.

دفاع مقدس بزرگترین افتخار ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی در بخش پایانی خطبه دوم در خصوص دفاع مقدس گفت: یکی از مقاطع درخشان ملت ایران در طول تاریخ دفاع مقدس است.

وی اقزود: یکی از بزرگترین افتخارات ملت ایران دفا مقدس است، دشمن برای نابوددی نظام اسلام به ما حمله کرد اما ما آنرا شکست دادیم.

خطیب جمعه لیکک افزود: با توطئه بیگانگان و بی‌لیاقتی حاکمان، ایران دو قرن تضعیف شد اما در نظام اسلامی و دفاع مقدس تمامیت جغرافیای این کشور حفظ شد.

وی اراده خدا را عامل پیروزی نظامن اسلامی دانست و افزود: نصرت الهی، و عنایت حضرت زهرا (س) شامل حال ما شد و دفاع مقدس را مدیون امام راحل، شهدا و رزمندگان هستیم.

امام جمعه لیکک گفت: دفاع مقدس عامل خودباوری ما شد و باعث خودکفایی، اقتدار وفاق شد.

وی تصریح کرد: جنگ 8 ساله، جنگ میان دو کشور ایران و عراق نبود، یک جنگ تحمیلی بر دو کشور ایران و عراق بود که با حمایت‌های سران کفر و شرک و استکبار و دولتهای غربی با هدف مهار ظرفیت های این دوتا ملت برای موجودت آمریکا و رژیم صهیونستی بود.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی گفت: صدام منتخب ملت عراق نبود و تمام کشورهای ظالم او را مجهز به انواع تسلیحات مدرن کردند اما ما حتی یک وجب از این خاک را به دشمن ندادیم.

خطیب جمعه لیکک گفت: از سپاه و بسیج، مجموعه بنیاد شهید و همه عزیزانی که در راه ترویج و تعالی فرزهنگ دفاع مقدس در این شهرستان زحمت میکشند تقذیر و تشکر میکنم.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار