رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام جمعه موقت پاتاوه مطرح کرد:

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: دشمن در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان است که علاج این حربه دشمن وحدت مسلمانان جهان است.

حجت‌السلام‌والمسلمین اسلام ایمانی‌تبار امام جمعه موقت پاتاوه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» مطرح کرد: در رابطه با بحث وحدت به‌خصوص در بحث فلسطین و غزه می‌توان به این آیه اشاره کرد: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» (و همگی به ریسمان خدا، قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌، چنگ زنید، و پراکنده نشوید) وحدت یک اصل از اصول اسلام است وحدت هدف قرآن است.

امام جمعه موقت پاتاوه تصریح کرد: هفته وحدت، فرصتی است تا به ریشه‌های مشترک خود بازگردیم و بر روی آنچه که ما را متحد می‌کند، تمرکز کنیم، هفته‌ وحدت یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های اسلامی است که به همت امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد و هدف اصلی آن، تقویت وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که اختلافات و تنش‌ها بین مذاهب اسلامی افزایش پیدا کرده، هفته وحدت فرصتی است تا به ریشه مشترک خود بازگردیم و بر روی نقاط اشتراکمان تمرکز کنیم.

ایمانی‌تبار به روایتی از امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) بر اهمیت وحدت میان مسلمانان تأکید داشته چون می‌دانستند که تفرقه و اختلاف بین مسلمانان، بزرگ‌ترین مانع پیشرفت مسلمانان است. دشمنان اسلام نیز از این اختلافات سوء‌استفاده کرده و به دنبال تضعیف جهان اسلام هستند. به همین دلیل ایشان بر این باور بودند که وحدت و همدلی، تنها راه نجات مسلمانان از مشکلات و چالش‌های گذر زمان است، هفته وحدت فرصتی را برای مسلمانان فراهم می‌کند تا با یکدیگر گفت‌وگو کنند، به هم نزدیک‌تر شوند و به دنبال راه‌حل‌های مشترک برای مشکلات جهان اسلام باشند.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع علما اهل سنت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جمع علما و بزرگان اهل سنت اشاره کرد که وحدت هویت امت اسلامی است، ایشان می‌فرمایند مسئله اساسی امت اسلامی است که می‌فرمایند فراموش نکنیم که هیچ امتی اعم از ایران اسلامی، عراقی و شامی این مرزها نباید حقیقت امت اسلامی را تغییر دهد و می‌فرمایند نمی‌شود که خودمان را مسلمان بدانیم اما از رنج و دردی که مسلمانان در غزه، لبنان، یمن و... می‌کشند غافل بمانیم.

امام جمعه موقت پاتاوه تأکید کرد: ما روزانه از رسانه‌ها، از تلویزیون و در فضای مجازی قتل انسان‌های بی‌گناه به‌خصوص زنان و کودکان مظلوم غزه و فلسطین را می‌بینیم که رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل بی‌رحمانه آنها را قتل‌عام می‌کند لذا ما مسلمانان نباید به هم‌نوع خود غافل شویم زیرا ظلم به مسلمان‌ها خلاف تعالیم و اصول اسلامی است.

ایمانی‌تبار اظهار داشت: دشمن در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان است، که از عوامل مؤثر فکری تبلیغی رسانه‌ای و اقتصادی دارند کار می‌کنند برای جدایی شیعه و سنی در داخل کشور و در جای دیگر یعنی دارن تفرقه می‌اندازند در ایران اسلامی بیشتر تبلیغ می‌کنند تا با این روش به اختلافات بین شیعه و سنی مسلمان‌ها و سنی‌ها دامن بزنن علاج این حربه دشمن وحدت مسلمانان جهان است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه موانع زیادی از جمله تفسیرهای مختلف از دین، تعصب و افراط‌گری، مداخله‌ قدرت‌های بزرگ، تاکید بر تفاوت‌ها به جای مشترکات و ... بر سر راه وحدت مسلمانان وجود دارد باید به عنوان مثال برای گفت‌وگو و تبادل نظر بین علمای مختلف اسلامی فضایی ایجاد شود، همچنین افزایش همکاری‌های فرهنگی بین کشورهای اسلامی، مبارزه با افراط‌گری و ترویج فرهنگ صلح و مدارا و استفاده از رسانه‌ها برای ترویج پیام وحدت و همدلی راهکارهایی است که می‌توان موانع موجود را تا حدودی پشت سر گذاشت.

ایمانی‌تبار در آخر افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» یعنی: «در حقيقت مؤمنان با هم برادرند» بعضی‌ها دانسته یا نادانسته این وحدت را مورد خدشه قرار می‌دهند ضرر اختلاف مذهبی را برای دنیای اسلام و خود اسلام و برای امت اسلامی درک نمی‌کنند لذا باید مواظب باشیم و وحدت را که هدف اصلی و عامل عزت امت اسلامی است سرلوحه کار خودمان قرار دهیم، که به فرموده حضرت آقا: عزت امت اسلامی جز با اتفاق و اتحاد به دست نمی‌آید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار