رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-29 10:30 شماره خبر : 3606 https://sobhezagros.ir/short/NEM7p 0
خطر در کمین شهروندان یاسوجی؛

این روزها پرسه سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف شهر یاسوج به یک موضوع عادی تبدیل شده است اما خطر ابتلا به کیست هیداتید در اثر فضولات سگ‌های ولگرد زنگ خطر را برای سلامت شهروندان یاسوجی به صدا درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « صبح زاگرس » حضور گله‌ای سگ‌های ولگرد در شهر یاسوج داستان تکراری، تلخ و مهم‌تر خطرساز سالیان اخیر پایتخت طبیعت است تا همچنان شهروندان شاهد جولان بدون ترس این حیوانات در معابر اصلی و مرکز شهر باشند.

سگ‌هایی که گاهی در بلوارها در اثر ولگردی و پرسه روزانه در شهر به خواب شبانه می‌روند و گاهی در حال پاره‌کردن کیسه‌های زباله هستند تا اسباب اضطراب و زحمت شهروندان و کارگران شهرداری باشند. 

جلسات بی‌نتیجه در خصوص سگ‌های ولگرد

جلسات مختلف برای ساماندهی سگ‌های ولگرد تا امروز نتیجه‌ای نداشته است و عدم ساماندهی آنها کمکی به جمع‌آوری آنها نکرده است. 

ابتلا به کیست هیداتید با پَرسه‌سگ‌های ولگرد

نگرانی شهروندان از عدم ساماندهی سگ‌های ولگرد

شهروندان یاسوجی با ابراز گلایه و نگرانی از عدم ساماندهی سگ‌های ولگرد با بیان اینکه  در طی سال‌های گذشته تا امروز به‌صورت شبانه‌روز شاهد جولان سگ‌های ولگرد در شهر یاسوج بودیم و وعده‌های مختلف برای ساماندهی سگ‌های ولگرد بی‌نتیجه مانده است، ادامه دادند: از متولیان مختلف شهر یاسوج و مسئولان خواهش داریم برای جولان سگ‌های ولگرد چاره‌‌ای داشته باشند تا شاهد افزایش تعداد آنها و ایجاد آسیب‌های بهداشتی و روانی در اثر جولان و گزیدگی احتمالی سگ‌های ولگرد نشویم و اینکه خانواده‌ها دچار اضطراب و سلب آرامش شبانه و روزانه در اثر حضور و زوزه سگ‌های ولگرد نباشند.

ابتلا به کیست هیداتید با پَرسه‌سگ‌های ولگرد

کیست هیداتید در کمین شهروندان یاسوجی

در کنار این موضوع بهمن رشیدپور مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۱۲ مورد بیماری کیست هیداتید در استان خبر داد و گفت: کیست هیداتید یک بیماری انگلی است که از فضولات سگ‌های ولگرد به انسان منتقل می‌شود. 

باید تأکید کرد این روزها جولان سگ‌های ولگرد و عدم ساماندهی آنها خطری برای شهروندان محسوب می‌شود و علاوه بر خطر ابتلا به کیست هیداتید در اثر فضولات آنها،  گزش و حمله به شهروندان می‌تواند منجر به ایجاد استرس و ازبین‌رفتن آرامش روانی شهروندان و امکان ابتلا به بیماری‌های دیگر فراهم شود.

بر همین اساس به دلیل اهمیت موضوع باید دید تکلیف سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهر یاسوج توسط ارگان‌های مختلف چه  سرانجامی پیدا خواهد کرد؟

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار