رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/22 Sunday - 2024 13 October الأحد ، 10 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-22 13:30 شماره خبر : 7946 https://sobhezagros.ir/short/NBbvW 0
ادامه ماجراها در خصوص دنای شمالی؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه توقف احداث سد «ماندگان» امروز به یک مطالبه عمومی در میان مردم و دوستداران محیط‌زیست تبدیل شده است، گفت: ضروری است که این موضوع به طور جامع و کارشناسی بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» یدالله رحمانی در دیدار با حمید ظهرابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در یاسوج، اظهار کرد: توقف احداث سد ماندگان مطالبه عمومی مردم کهگیلویه و بویراحمد است و البته نشست ها و دیدارهایی در همین راستا با برخی از فعالان و دوستداران محیط زیست و سازمان های مردم نهاد برگزار شده است. 

وی افزود: دانشگاه یاسوج و مراکز علمی و دانشگاهی در سطح استان و همچنین سازمان محیط‌زیست باید به این مسئله ورود جدی کنند و این موضوع را در یک فضای علمی، منطقی، کارشناسانه و تحلیلی مورد بررسی موشکافانه قرار دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مراکز علمی و دانشگاهی و دوستداران محیط‌زیست و کارشناسان شرح خدمات این سد را به طور دقیق و شفاف ارائه دهند و در صورت لزوم و ضرری که به محیط‌زیست و طبیعت بکر منطقه و عرصه‌های ملی و طبیعی وارد می‌کند می‌توانیم با هماهنگی ارکان دولت جلوی احداث آن گرفته شود.

رحمانی با اشاره به صدور مجوزها برای طرح‌های اقتصادی استان از سوی اداره کل محیط‌زیست، تأکید کرد: اولویت در ارائه این مجوزها باید حفظ محیط‌زیست باشد چنانچه آسیبی به محیط‌زیست وارد شود قابل‌جبران نیست.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به کمبود تعداد محیط‌بانان در استان، انتظار کمک به استان در زمینه جذب نیرو در این سازمان وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نقش جوامع محلی در حفاظت از محیط‌زیست کم‌رنگ دیده شده است و چنانچه مردم وارد این عرصه شوند کارها بهتر پیش خواهد رفت.

کارشناسان معتقدند با برهم زدن مدیریت یکپارچه دنا، به یکی از ارزشمندترین مناطق حفاظت شده کشور خسارت جبران ناپذیری وارد می شود و حتی تاکید کردند مصوبه شورای عالی محیط زیست کشور مبنی بر تفکیک مدیریت این منطقه حفاظت شده امضای چهار عضور تخصصی این شورا را ندارد که بر نگرانی ها افزوده می شود.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار