
خرابیها و چاله چولههای خیابانهای شهرستان باشت روز به روز بیشتر شده و سیمای شهری را لکهدار کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کمترین حقوق شهروندی برخورداری از خدمات شهری مناسب همچون خیابانهای استاندارد با ایمنی مناسب و خیابانهای آسفالتکشی شده و فارغ از هر گونه حفاری است.
درحالیکه یکی از معیارهای اصلی ارزیابی عملکرد مدیران شهری، ساخت خیابانهای زیبا و متناسب با نیازها، حجم ترافیک و تردد شهروندان است و کیفیت آسفالت معابر، همچون ویترین عملکرد مدیریت شهری، نقش ایفا میکند؛ شهروندان باشتی از گذشته تاکنون از خرابی آسفالت معابر و افزایش روزافزون دستانداز و چالهها در مسیر تردد خود، گلایهمند بوده و بسیاری نیز به این دلیل دچار آسیب و خسارتهای مالی شدهاند.
آسفالت كوچهها و خیابانها از اولویت اصلی شهرداریهای شهرها است که با هدف تامین رفاه و آسایش و جلب رضایت شهروندان و جلوگیری از خسارت به خودروها انجام میشود.
آسفالت کردن خیابانها جدا از این که نیازمند هزینههای گزاف است، نیازمند زحمات و فعالیت نیروی کار نیز هست که این امر ما را ملزم به حفظ این نعمت گرانبها میکند.
اما وجود کندهکاری و حفاریهای مجاز و غیر مجاز بلای جان آسفالت خیابانهای داخل شهرها شده است که گذشته از تحمیل هزینههای گزاف برای شهرداریها، فضای شهر را زشت و ناپسند میکند.
چالهها و کندهکاریهای گسترده در بسیاری از شهرها تنها به خودروها آسیب وارد نمیکند بلکه در سطحی فراتر به روان شهروندان، نارضایتی از عملکرد نظام اداری و شهری را پدیدار میکند.
این کندهکاریها سبب از بین رفتن و هدررفت سرمایه عظیم ملی و بیتالمال است، علیرغم اینکه شهرداری همه ساله در تلاش است تا محل این حفاریها و کندهکاریها را تعمیر و ترمیم کند اما هماهنگ نبودن نهادهای مرتبط خدماترسان اعم از ادارات آب و گاز سبب افزایش این کندهکاریها میشود.
عملیاتهایی نظیر ترمیم شکستگی لولهها، تغییر کابلها و یا تغییر خطوط انتقال نیازمند حفاری است اما باید تمهیدات به گونهای اندیشیده شود که تا حد امکان کاهش یافته یا در صورت وجود قبل از آسفالتکشی مجدد فراخوان داده شود تا نهادهای خدماترسان اصلاح و تغییرات لازم را در منطقههای فوق داشته باشند یا بعد از آسفالتکشی در صورت نیاز واجب به حفاری با دستگاههای آسفالتبر این کار انجام شده و تا حد ممکن متراژ کمتری حفر شده و بعد از حفر نیز توسط نهاد مربوطه مورد ترمیم و لکهگیری واقع شود.
کندهکاری خیابان ها و پیادهروها تمامی ندارد؛ یک روز لوله آب فلان منطقه میترکد، یک روز کابلهای برق فلان منطقه مشکل پیدا میکند، یک روز اداره گاز میخواهد به لولههای فلان منطقه سرکشی کند، یک روز هم شرکت مخابرات کابل برگردان دارد و این حفاریهای وقت و بیوقت مهمترین دشمن آسفالت خیابانها است، این مشکل هم سر دراز دارد و برای دیروز و امروز نبوده و نقصی است که به زیرساختهای شهری برمیگردد.
عبور تاسیسات شهری مانند آب، برق، گاز، تلفن و... از زیر خاک موجب شده هیچ آسفالت تازه ای بیشتر از چند ماه دوام نیاورد، چون به هر حال یکی از این شرکتهای خدماتی به هزار و یک دلیل میخواهد زمین را بکند تا به تاسیسات زیر خاک دست پیدا کند.
اما مشکل بزرگتر نبود هماهنگی میان این نهادها با شهرداریهاست که هنگام حفاری خیابان زمان تعمیر مجدد آن را افزایش میدهد؛ هنوز حفاری شرکت آب و فاضلاب تمام نشده و آسفالت ریخته شده روی سطح خیابان یا پیادهرو خشک نشده که نوبت شرکت گاز است که به دلیل یک مشکل فنی دوباره آسفالت خیابان را بکند تا به لولهها دسترسی پیدا کند و این طور میشود که عمر آسفالت صاف فلان خیابان و کوچه به یک سال هم نمیکشد.
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- بانوی گمشده یاسوجی در اهواز پیدا شد
- جزئیات تغییر رسمی ساعت کشور در سال ۱۴۰۴
- یک کهگیلویه وبویراحمدی فرمانده انتظامی رامهرمزشد
- ویژهبرنامههای تلویزیون در ماه رمضان
- مدیرکل ثبت اسناد و املاک معرفی شد
- آخرین خبر از تعطیلی سهشنبه در کهگیلویهوبویراحمد
- سامانهپربارش تا کی در کهگیلویه وبویراحمد فعال است
- یک کهگیلویهوبویراحمدی گزینه ریاست بانک مرکزی
- تغییر فرمانده انتظامی کهگیلویهوبویراحمد
- اعطای بالاترین نشان پزشکی به پزشک کهگیلویهوبویراحمدی
- سایه تاریکی بر بلوار «بهمنبیگی» گچساران+ تصاویر
- برپایی نمایشگاه کتاب و عکس در بهمئی
- ذبح 13 رأس گوسفند در پویش نذر قربانی
- آتش به جان ارتفاعات تنگسریز بویراحمد افتاد
- 20 سال رفت، حلبیآباد هنوز مانده است!
- زجرهای که بر پارک جنگلی یاسوج تحمیل شد
- از اعدام نکنید تا اینستاگرام!
- اکبرآباد یاسوج در ترافیک گم شد!
- مراسم پرفیض دعای ندبه در لیکک
- در تنگه آزادی، بسیجیان نگهبانان طبیعت شدند
- مشاهده بیشتر