رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/02/18 Tuesday - 2024 07 May الثلاثاء ، 28 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-07 10:41 شماره خبر : 3475 https://sobhezagros.ir/short/V0kXQ 0
بررسی مطالبه مردمی؛

اهالی روستای مارین گچسارن از برخی مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در محل سکونت خود گلایه داشته و خواستار بررسی این مشکل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» آنتن‌دهی و اینترنت تلفن همراه یکی از ضروری‌ترین امکانات برای مردم مناطق روستایی است تا ساکنان این مناطق با آسودگی خاطر برقراری تماس داشته باشند و امور و کارهای مربوط به برقراری ارتباط و اینترنت را پیگیری کنند. 

برقراری تماس با مراکز درمانی و اورژانسی با آنتن‌دهی تلفن همراه

در اهمیت  آنتن‌دهی و داده می‌توان به داشتن ارتباطی دائمی و اتصال به شبکه اینترنت اشاره کرد که بتوان در مواقع ضروری همچون تماس با مراکز اورژانسی در زمان هرگونه سانحه یا حادثه اشاره کرد تا فرد از گرفتاری و مشقت رهایی یابد، هرچند استفاده‌های متعدد از شبکه تلفن همراه محدود به این موضوع نیست و کاربردهای گوناگون آن از دیگر ویژگی‌های این شبکه ارتباطی است. 

براساس اظهارات و تلاش‌های صورت گرفته یکی از اقدامات مؤثر در حوزه ارتباطات  دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به آنتن دهی و اینترنت پرسرعت است و در  طی سال‌های گذشته بیش از ۱۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند که با اجرای پروژه‌های ارتباطی در بخش اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و اعتبارات بخش خصوصی حدود یک هزار میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر در حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات استان به‌صورت شهری و روستایی سرمایه‌گذاری شده است. 

۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند

همچنین تعداد زیادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت متصل شده‌اند و حدود ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل هستند. 

روستای مارین گچساران آنتن‌دهی تلفن همراه ندارد

در کنار این اقدامات اما آنتن‌دهی تلفن همراه  در روستای مارین گچساران مشکلاتی با مشکلاتی همراه است و این مشکل سبب گلایه شهروندان  شده است. 

روستاییان بیان دارند در مواقع ضروری به دلیل مشکلات آنتن‌دهی قادر به برقراری تماس نیستند و همین موضوع می‌تواند مشکلات مختلفی به همراه داشته باشد.

این پایگاه خبری بعد از پیگیری مطالبات آنتن‌دهی تلفن همراه در روستای مارین گچساران و برقراری تماس با فناوری ارتباطات و اطلاعات استان و عدم پاسخگویی متولی مربوطه آماده دریافت پاسخ متولی مربوطه است.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار