رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-21 14:57 شماره خبر : 7910 https://sobhezagros.ir/short/N2o1P 0
قبح استفاده از پلاک قرمزها شکسته شد؛

جولان پلاک قرمزها در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد  نشان می‌دهد که قبح استفاده از وسایل دولتی از بین رفته و با بی‌توجهی و عدم نظارت مسئولان، اغلب وسایل نقلیه را برای امورات شخصی به کار می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در این روزها شاید برای همه پیش‌آمده باشد که در اویل صبح، هنگام تعطیلی مدارس و یا خارج از وقت‌های اداری، خودروهای پلاک قرمز (دولتی) را در حال تردد در خیابان‌های شهر یاسوج دیده باشید. 

جولان پلاک قرمزها در ساعات غیراداری

خودروهایی که باید پس از پایان وقت اداری در پارکینگ ادارات باشند اما متأسفانه حتی در ساعات اداری برای انجام امورات منزل، رتق‌وفتق امور شخصی و حتی در برخی مواقع به سرویس رفت‌وآمد مدارس فرزندان برخی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی نیز تبدیل شده‌اند.

گرچه مسئولان فرهنگی و سیاسی بارها بر استفاده‌نکردن از خودروهای دولتی برای مصارف شخصی و خانوادگی تأکید کرده‌اند، اما متأسفانه برخی از مسئولان ادارات کماکان بر استفاده شخصی از بیت‌المال اصرار دارند و این اصرار و استفاده در حال تبدیل‌شدن به یک فرهنگ غلط بیمارگونه و فراگیر در کهگیلویه و بویراحمد است.

در همین راستا در زمان صابری آخرین استاندار دولت دهم، هرگونه استفاده از خودروی پلاک قرمز غیر از ساعات اداری ممنوع اعلام شد و حتی با متخلفان برخورد جدی از سوی این استاندار صورت گرفت.

 

جولان پلاک قرمزها در جلوی مدارس یاسوج

حال گرچه برخی از این خودروها هیچ آرم و نشانه خاصی از ادارات مربوطه را ندارند اما وجود همین قرمز بودن رنگ پلاک در باور عمومی وجهه و صورت خوشی ندارد و به طور یقین منجر به دلسرد شدن مردم از مسئولانی که باید حافظ و نگهدار اموال مردم و بیت‌المال باشند می‌شود.

قبح استفاده از خودروهای دولتی شکسته شد

درحالی‌که عده‌ای از مردم به دلیل مشکلات مالی و فقر حتی از ابتدایی‌ترین وسایل نقلیه برای رفت‌وآمد برخوردار نیستند، شایسته نیست مسئولانی که برای خدمت صادقانه بر همین مردم انتخاب شده و چند صباحی در این پست‌ها به خدمت مشغول‌اند زمینه بی‌اعتمادی مردم به‌نظام و دولتی که درحال‌خدمت رسانی است را فراهم کنند.

به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها در سال‌های اخیر قبح استفاده از خودروهای دولتی برای انجام کارهای شخصی شکسته شده و کار به جایی رسیده که کارکنان و مدیران برخی دستگاه‌ها حتی برای شرکت در مجالس ختم و عروسی یا تفریح و تفرج خانوادگی از ماشین‌های دولتی استفاده می‌کنند.

زمانی این مسئله حادتر می‌شود که خودروها به‌جای اینکه در خدمت ارگان و سازمان مربوطه باشند، در ساعاتی خاص، تغییر کاربری داده و سرویس مدرسه کودکان کارمندان و رؤسای ادارات می‌شوند که این مسئله دهن کجی به مردم و بیت المال است.

 

جولان پلاک قرمزها در جلوی مدارس یاسوج

این مسئله مهم و عمومی در حالی است مقام معظم رهبری چندین بار استفاده صحیح از بیت‌المال تأکید داشتند و در یکی از دیدارهای خود با مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران فرمودند: من الان اعلام می‌کنم و قبلاً هم نوشتم و این را گفتم که آن وقتی که آقایان امکانات شخصی دارند، حق ندارند از امکانات دولتی استفاده بکنند. اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛ ماشین دولتی یعنی چه؟ واللَّه اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمی‏گرفتم که مرتب ملاحظهٔ جهات امنیتی را توصیه می‌کنند، بنده با ماشین پیکان بیرون می‏‌آمدم.

حال در این زمینه باید بگوییم که در قانون به راهنمایی‌ورانندگی اختیار داده شده که به‌محض دیدن خودروهای دولتی که استفاده شخصی می‌شود، خودرو را متوقف کند اما مثل‌اینکه این قانون در حد همان قانون باقی‌مانده و خبری از اجرای آن نیست!

تیم جدید مدیریتی استان چه برنامه‌ای برای پلاک قرمزها دارد

گرچه مسئولان استان بارها بر استفاده‌نکردن از خودروهای دولتی برای مصارف شخصی و خانوادگی تأکید کرده‌اند اما متأسفانه برخی از مسئولان ادارات کماکان بر استفاده شخصی از بیت‌المال اصرار دارند و این اصرار و استفاده در حال تبدیل‌شدن به یک کار همیشگی شده است.

این مسئله جدی و عمومی امروز به یک مطالبه از سوی مردم و شهروندان به مسئولان گوشزد شده و شهروندان در انتظار این هستند که استاندار جدید و تیم مدیریتی اش چه برنامه ای برای این معضل عمومی خواهد داشت، آیا استاندار جدید این مسئله را با رویکرد محکم و قانونی برطرف خواهند کرد.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار