رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/03/01 Tuesday - 2024 21 May الثلاثاء ، 13 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-10 14:38 شماره خبر : 3832 https://sobhezagros.ir/short/Vbrpg 0
بررسی مطالبه مردمی در کهگیلویه و بویراحمد:

تأخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج سبب شده است تا امید زوج‌های جوان برای دریافت آن کم‌رنگ شده و آنها چشم‌انتظار اقدام متولیان باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» تسهیلات ازدواج وسیله‌ای مهم برای شروع زندگی مشترک است تا زوج‌های جوان بتوانند با کاهش دغدغه‌های مالی از طریق دریافت این تسهیلات در سریع‌ترین زمان ممکن زندگی خود را شروع کنند.

این موضوع سبب شده است تا متولیان مربوطه در سطح کشور از طریق افزایش میزان تسهیلات، کاهش زمان پرداخت و همچنین کاهش تعداد ضامن‌ها درصدد تسریع در پرداخت وام ازدواج باشند.

در کنار اهمیت تسهیلات ازدواج اما مشکلاتی در این زمینه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد به‌گونه‌ای که می‌توان به موضوعاتی همچون عدم نقدینگی کافی، صف‌های طولانی و تأخیر در پرداخت توسط بانک‌ها اشاره کرد. 

صفوف وام ازدواج کام زوج‌ها را تلخ می‌کند

3 هزار جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف تسهیلات ازدواج هستند

براساس اظهارات صورت گرفته در حالی که 3 هزار نفر از جوانان ما درصف پرداخت وام ازدواج هستند، کهگیلویه و بویر احمد  در پرداختی‌های وام ازدواج، رتبه مناسبی ندارد. 

از طرفی  انتظار طولانی برای دریافت تسهیلات سبب می‌شود گاهی زوج‌ها تا یک سال و حتی بیش از آن  چشم‌انتظار باشند که همین تأخیر تمام برنامه‌های زوجین را برای زندگی مشترک بهم ریخته و کام آنها را تلخ می‌کند.

صفوف وام ازدواج کام زوج‌ها را تلخ می‌کند

تأخیر در پرداخت‌‌ تسهیلات، آمار ازدواج را کاهش می‌دهد

دراین‌رابطه بررسی آمار منتشر شده در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج نشان می‌دهد متولیان مربوطه از جمله بانک‌ها باید اقدامات اثرگذارتری در جذب نقدینگی، کاهش زمان پرداخت به زوج‌های جوان داشته باشند؛ زیرا تأخیر در پرداخت‌‌ها علاوه بر کاهش آمار ازدواج سبب خواهد شد تا با افزایش هزینه‌ها این تسهیلات نتواند جوابگوی هزینه‌کرد آنها باشد.

بانک‌ها برای رونق ازدواج چه تدبیری دارند؟

گفتنی است هرچند دستگاه‌های مختلف در امر تسهیل ازدواج فعالیت می‌کنند؛ اما بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نقش پررنگ‌تری از سایر دستگاه‌ها دارند بر همین اساس نیاز است عملکرد بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه پرداخت، علت تأخیر در پرداخت‌ها، تأمین نقدینگی‌ها بررسی شود تا با برطرف‌کردن این مشکلات شاهد کاهش صفوف انتظار و  رونق امر ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم. 

باید تأکید کرد یکی از مهم‌ترین مسائل حال حاضر جوانان، مسئله ازدواج است که با پرداخت تسهیلات، مشکلات در این راستا کمتر می‌شود هرچند باید دید  بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج چه تدابیری خواهند داشت؟

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار