رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 11:54 شماره خبر : 4026 https://sobhezagros.ir/short/NK6na 0
خداحافظی پارسیان نژاد از بنیاد شهید استان؛

حجت‌الاسلام و المسلمین خرم‌روز رسما سکان بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد را در دست گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه نشست تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در سالن اداره کل ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رضا پارسیان نژاد مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا گزارشی از عملکرد دوران مدیریتی خود ارائه داد و در ادامه به وضعیت گلزارهای شهدای استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص بغضی در گلو داشتم که بیش از ۵۰۰ گلزار شهدا ساماندهی شد و سعی کردیم آرزوی والدین را تحقق ببخشیم که یک میلیارد تومان برای ساماندهی این مکان‌های مقدس تخصیص داده شد. تا پایان امسال همه گلزار شهدا ساماندهی می‌شود.

استانی که مرکز توان‌بخشی ندارد
وی در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مجتمع توان‌بخشی نداشت. پروژه مجتمع توان‌بخشی که در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار کلنگ زنی شد که سال‌ها رهاشده بود و در سفر هیئت دولت ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن تصویب شد و ۳۰ میلیارد تومان هم سازمان مرکزی بنیاد شهید اختصاص داد.

مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش جامعه ایثارگری را جامعه بالنده و اثرگذار دانست و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۱ هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید هستند که به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌شود.

قدردانی پارسیان نژاد از نمایندگان استان در مجلس

پارسیان نژاد در ادامه از نمایندگان فعلی مجلس (روشنفکر، موحد و حسینی پور) قدردانی کرد و گفت: سید ناصر حسینی پور پولی که در اختیارش داشت برای ساماندهی گلزار شهدا باشت در اختیار اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشت و ساماندهی گلزار شهدا به‌زودی تکمیل و پایان می‌یابد.

وی بابیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از مسائل شبه سیاسی رنج می‌برد، گفت: همکارانم در بنیاد شهید تمام‌قد بیشترین همکاری را با بنده داشتند و هیچ سنگ‌اندازی نداشتند و با آقای خرم روز هم بیشترین همکاری را داشته باشید، امیدوارم آقای خرم روز کار های که من فرصت نکردم انجام بدهم، نهایی و انجام بدهد.

با نمایندگان جدید استان همکاری کنید

پارسیان نژاد تصریح کرد: با آقای تاج گردون و بهرامی همکاری کنید و از ظرفیت این عزیزان برای رفع مسائل جامعه ایثارگری بهره ببرید.

پارسیان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از موقع که دانشجو بودم اولویت اولم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، ۱۳۵ فیلم مستند در حوزه شهادت و ایثار درزمانی که در صداوسیما بودم تولید کردم.

نقش پارسیان نژاد در تولید کتاب فاخر پایی که جاماند

وی افزود: کتاب پایی که جا ماند و چندین کتاب که ظرفیت ملی شدن را داشتند، به چاپ رساندیم.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه محمد اسدی (مدیرکل اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان) را استاد خود دانست و گفت:ایشان بهترین مشاور من در طول خدمتم بود.

 من کهگیلویه و بویراحمدی‌ترین فرد در این جمع هستم

وی به جغرافیای محل تولد خود اشاره کرد و گفت: من کهگیلویه و بویراحمدی‌ترین فرد در این جمع هستم.

مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد

پارسیان نژاد افزود: آقای خرم روز که از پیشکسوتان عرصه شهادت و ایثار هستند در طول خدمت بنده، همراه و همدوش بنده بود و همیشه از نصایح این عزیز بهره می‌بردیم.

 وی افزود: باوجودی اینکه من خودم از خانواده رسانه هستم؛ اما کمترین حضور در بین رسانه‌ها و صداوسیما را داشتم، فقط در سه برنامه صداوسیمای استان حضور پیدا کردم چراکه اصل در بیناد شهید خدمت به جامعه ایثارگری است؛ این را هم بگوییم که بنیاد شهید به‌تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات جامعه ایثارگری را رفع کند.

من فوتبالی هستم

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقرار می‌کنم قبل از بنده هر کس خدمت کرد با تمام وجود پای‌کار بود،من فوتبالی هستم، هیچ مربی دلش نمی‌خواهد که گروهش بد بازی کند، لذا همه خدمت کردند.

پارسیان نژاد گفت: برخی از خانواده‌های شهدا حدود ۵ میلیون و یا ۷ میلیون حقوق می‌گرفتند و بیش از ۱۱ هزار نفر از جامعه ایثارگری زیر ۲۵ درصد کمتر از ۵ و ۶ میلیون حقوق می‌گیرند. جامعه ایثارگری برای رضای خداوند تلاش کردند و به‌هیچ‌وجه مطالبه مادی ندارند و حرف‌های بی‌اساس زیادی در خصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران زده می‌شود.

سدی که جلوی پای فرزندان ایثارگران است

وی عدم رعایت سهمیه استخدام جامعه ایثارگری را در دستگاه‌های دولتی مهم‌ترین مشکل سد راه اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری دانست و گفت: با تلاش استاندار و سایر معاونین استانداری این معضل تا حدودی مرتفع شد.

توفیق نشد که بیشتر در خدمت آقای پارسیان نژاد باشیم

 در ادامه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در سال جاری مأموریت و توفیق خدمت با آقای پارسیان نژاد فراهم نشد گفت: حجت‌الاسلام خرم روز دارای سابقه درخشان در مسئولیت‌های مختلف در بنیاد شهید، بنیاد جانبازان دارد و امید داریم کار ها و خدمات درخشان دنبال و پیگیری شود

سید جواد هاشمی مهر گفت: همه مدیون شهدا هستیم و در این راستا همه وظیفه خدمت و تلاش داریم.

وی خطاب به معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: اشتغال مهم‌ترین دغدغه جامعه ایثارگری است که باید بیش از گذشته برای آن چاره‌اندیشی کرد.

هاشمی افزود: مسکن جامعه ایثارگری از دیگر دغدغه‌های این قشر فرهیخته است.

معاون سیاسی استاندار همچنین خواستار تکمیل مجتمع توان‌بخشی بنیاد شهید در یاسوج شد و گفت: این انتظار می‌رود که برای تکمیل این پروژه که سال‌ها به دلیل بی‌توجهی و عدم اعتبار رهاشده بود، اقدام اثرگذاری صورت بگیرد.

مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد

در ادامه معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این جلسه با درود و گرامی داشت یاد شهدا گفت: از طرف خودم و آقای قاضی‌زاده هاشمی و نماینده مقام معظم رهبری در امور ایثارگران کشور عرض سلام به خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان دارم. 

تقدیر معاون قاضی‌زاده هاشمی از سید جواد هاشمی

محمود پاک‌دل بابیان اینکه معاون سیاسی را فردی از بدنه  بنیاد شهید می‌دانیم زیرا یار و یاور همکار ما در استان کهگیلویه وبویراحمد بودند گفت: وی در برنامه‌ها و مناسبت‌های بنیاد شهید فردی فعال و همکاری دارند.

وی به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری است مگر شهادت درراه خدا که بالاتر از آن خوبی دیگری نیست، شهادت تکامل انسان، سعادت بشریت، نقطه اوج و سعادت انسان و هم‌نشینی مخلوق با خالق است، شهید به جامعه حرمت و جریان ایجاد کرده و تحول‌آفرین است.

کهگیلویه وبویراحمد شخصیت‌های بزرگی در دل تاریخ دارد

پاک‌دل بابیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کرده و از میانگین کشوری بالاتر است گفت: این استان دارای شخصیت‌های مدیریتی، فرهیخته علمی دارد و در سطح کشور حضور دارند و خدمات آن‌ها به‌کل مردم ایران می‌رسد و برای پدر و مادر آن‌ها برای آن‌ها جای افتخار دارد.

این مسئول افزود: سبک زندگی شهدا و ترویج آن‌ها امروز وظیفه همه ما است و همه باید تلاش کرد که جایگاهی که مدنظر امام و رهبری است کشور را به آن نقطه برسانیم و آرزوی شهدای ما یا شهادت یا زیارت بود و امروز به برکت خون شهدا مکه دوم ما حرم مطهر امام علی علیه‌السلام، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و دیگر ائمه را سبب شده است.

آنچه باید از وعده صادق بدانیم

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص عملیات وعده صادق گفت: ۷۲ ساعت قبل از عملیات اطلاع داده‌شده بود و بیان داشتند چه درخواستی دارید تا شما از این عملیات منصرف شوید اما حرف رهبری معظم انقلاب باید به کرسی بنشیند، در این عملیات ۲۳ کشور از طریق تماس و طریقه‌های مختلف به دنبال انصراف ایران بودند، برخی کشورها اعلام داشتند که اختیار در دست ما نیست و با موشک و پهپاد به دنبال هدف موشک‌های ایران بودند اما به همت سپاه پاسداران موشک‌های ایران از لایه‌های دفاعی عبور پیدا کرد و نقطه موردنظر هدف قرارگرفته شد و این موضوع باید قدر دانسته شود.

مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد

وی بابیان اینکه در توجه به خانواده شهدا و ارج نهادن آن‌ها وظیفه‌داریم ادامه داد: ما در هر جایگاه و کسوت باید خانواده شهدا را تکریم کنیم، ما طرحی با عنوان قوانین شناخت و همراه با محاسبه با بار مالی نوشته شد که اعتبارات از ۳۰ هزار میلیارد به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، فقط در حوزه درمان بودجه ما از چندین وزارت خانه با ۱۸ هزار میلیارد تومان بیشتر است که بتوان بخشی از رنج و مشقت جراحات ناشی از دفاع مقدس جبران شود هرچند برخی از داروها و تجهیزات به دلیل تحریم و با تلاش‌های مشکل است و از طریق کول بری وارد کشور می‌کنیم و از طرفی ۱۸۰ ایثارگر تبدیل وضعیت شدند و افرادی دیگر در آینده تعیین تکلیف شدند برخی از این افراد ایثارگر بیش از ۱۵ سال قراردادی بودند. 

پاک‌دل ادامه داد: جلسات متعددی برای فرزندان شهدا و تأمین اعتبار برای تعیین تکلیف ۲۰ هزار نفر از مجموعه ۲۸ هزار نفر متقاضی دنبال و امید به حل داریم.

وی افزود: به دنبال مردمی سازی بنیاد هستیم و امورات ایثارگران به خود آن‌ها واگذار شود از طرفی در خصوص واردات خودرو دنبال خواهد شد و ساخت‌وساز مسکن و تسهیلات هرچند در حوزه‌های دیگر است اما موضوع عوارض و انشعابات پیگیری می‌شود، نرخ وام و مالیات و... را با متولی مربوطه پیگیری کردیم. 

خدمات پارسیان نژاد فراموش‌نشدنی است

وی بابیان اینکه کار در بنیاد شهید سخت است گفت: پارسیان نژاد خدمات و تلاش‌های مختلفی داشتند و منشأ خدمات متفاوتی بودند.

این مسئول گفت: دغدغه بود که مدیر بعدی از عوامل بنیاد انتخاب شود که در این رابطه حجت‌الاسلام خرم روز از بنیاد و دارای سابقه و... هستند و در استان با وی در خصوص برنامه‌های بنیاد همکاری شود.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد در ادامه این برنامه همچنین گفت: خداوند متعال می‌فرماید: من جانشینی از عزیزانی هستیم که درراه دفاع از دین، قرآن وجود مقدس خود را در برابر دشمن قرارداد، شهیدی که خودش به‌حق پیوست و خونش درراه دفاع از اسلام، انقلاب و ایران فدا شد.

حجت‌الاسلام خرم روز گفت: جوانان این استان با انسجام و ولایت مداری بااینکه جنگ در کهگیلویه وبویراحمد نیامده بود وارد میدان‌های رزم شدند و ولایت مداری و وطن‌دوستی خود را نشان دادند.

خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران سرمایه‌های ملت هستند

وی پاک‌دل را یکی از افراد آشنایی به قوانین بنیاد اعلام کرد و ادامه داد: از حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و همه‌کسانی که منتسب به شهدا هستند خوش‌آمد می‌گوییم، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان سرمایه‌های معنوی و فرهنگی هستند و اگر مسئولان ما درراه ترویج فرهنگ شهدا تلاش می‌کنند بهترین سرفصل فرهنگی محسوب می‌شود. 

سرپرست بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش داریم و کار ها تنها در حیطه بنیاد شهید درنخواهد آمد گفت: همه تلاش‌ها در حوزه شهدا، اجلاسیه شهدا بهترین الگو برای همدلی و همکاری برای مشکلاتی است که ایثارگران از آن رنج می‌برند، معضل مسکن که سرپناه محسوب می‌شود می‌تواند با یک عزم ملی، تلاش استانی این معضل شود، موضوع درمانی کسانی که در حوزه درمان استان متولی دارد نباید این‌گونه تصور شود که بنیاد شهید معاون بهداشتی دارد بلکه باید بدانند خدمت به شهدا و خانواده هم وظیفه و هم فضیلت محسوب می‌شود. 

حجت‌الاسلام خرم روز بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ پرنده در عملیات صادق به پرواز درآوردند تا این عملیات موفق نشود و این موفقیت مدیون شهدا و زحمات و به برکت خون شهدا است، ادامه داد: امروز آثار و برکات خون شهدا در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی آشکار و هویدا است.

 بنیاد شهید متعلق به همه است

حجت‌الاسلام خرم روز با اشاره به اینکه بنیاد شهید متعلق به همه گروه‌ها و جریان‌ها است گفت: در بنیاد شهید بدون لحاظ نگاه و جناح سیاسی و قومی خدمت خواهیم کرد و این خدمت وظیفه است.

 

ادامه تصاویر

مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
مدیرکل جدید بنیادشهید کهگیلویه‌وبویراحمد معارفه شد
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار