رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 17:04 شماره خبر : 4073 https://sobhezagros.ir/short/VbrLL 0
گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی؛

مسئول گروه جهادی زینبیون گچساران معتقد است که جهادگران برای خدمت به اقشار مختلف مردم جامعه به‌ویژه طبقه کم برخوردار، عشق و علاقه ویژه‌ای دارند و این انگیزه الهی آن‌ها را به وسط میدان جهاد می‌کشاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» بسیج سازندگی باهدف سازندگی و محرومیت‌زدایی، کمک به کارآمدی نظام، توسعه و پیشرفت کشور و اجرای پروژه‌ها از بدو تأسیس تاکنون در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیار مهمی را انجام داده است که یکی از اقدامات بسیج سازندگی اعزام جهادگران به مناطق محروم باهدف محرومیت‌زدایی است که بسیجیان با حضور در این برنامه‌ها به انجام فعالیت‌های عمرانی (احداث، بازسازی و بهسازی) فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و کشاورزی می‌پردازند.

امروز بسیج سازندگی با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های خود توانسته نقش مهمی را در محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار ایفا کند درحالی‌که همه‌ساله از 15 اردیبهشت‌ماه تا 21 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است؛ هفته‌ای که اهمیت آن امروزه بر کسی پوشیده نیست. مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند که مسئولیت‌پذیری سپاه پاسداران در طرح‌های سازندگی کشور، نشان‌دهنده عظمت روح تعهدپذیری، شجاعت و خطرپذیری در میدان‌های بزرگ تجربه نشده و عزم وهمت انقلاب اسلامی است.

وقتی جهادگران باجان و دل پای‌کار مردم هستند

به مناسبت هفته بسیج سازندگی به گفت‌وگو با نیما فولادی از مسئولینِ گروه‌های جهادی در شهرستان گچساران نشستیم که در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.

صبح زاگرس: خودتان را کامل معرفی کنید و از سوابقتان در اردوهای جهادی بگویید؟

نیما فولادی هستم، مسئول گروه جهادی زینبیون گچساران و نزدیک به ۸ سال است که فعالیت جهادی دارم. گروه جهادی زینبیون را در سال ۱۴۰۰ تأسیس کرده و باافتخار توفیق نوکری و خادمی مردم عزیز رادارم.

صبح زاگرس: هدف شما از برگزاری دوره‌های مختلف اردوی جهادی چه بود؟

فولادی: مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است و آغاز این سازندگی همان ساختن خود است؛ بنابراین اردوهای جهادی دانشکده‌های خودسازی هستند که جهادگران با شرکت در این اردوها قدم‌های بسیار بزرگی برای شناخت خود و معرفت نفس ‌برمی‌دارند و علاوه بر آن گره‌گشایی از مشکلات مردم همیشه موردنظر بزرگان دین ما بوده و مؤکدا به این موضوع سفارش شده است.

وقتی جهادگران باجان و دل پای‌کار مردم هستند

علاوه بر این اردوی جهادی یعنی همان روحیه جهادی و خالصانه و همچنین صادقانه و بی‌ریا کار کردن است، فضای صمیمی در اردوهای جهادی تأثیر مثبتی در آینده جهادگران جوان خواهد داشت چراکه جهادگران در اردوهای جهادی مشکلات جامعه را از نزدیک لمس می‌کنند و برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کنند البته جهادگران در این اردوها بدون چشم‌داشت مادی و باانگیزه ایمانی و معنوی کار می‌کنند.

صبح زاگرس: تخصص گروه شما در اردوهای جهادی چیست و چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

فولادی: گروه جهادی زینبیون در چند حوزه به‌طور خاص و ویژه فعالیت می‌کند که ازجمله می‌توان به فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، آموزشی، تسهیل ازدواج، مسکن و اشتغال نام برد. اگرچه به‌تناسب نیاز روز، موقعیت و وضعیت جامعه، هرکجا که لازم باشد باجان و دل پای‌کار هستیم

نکته دیگر اینکه جهادگران در اردوی جهادی با وضعیت زندگی مناطق محروم در ابعاد مختلف فرهنگی، معیشتی، بهداشتی و … آشنا شده و برای سازندگی در آن منطقه می‌کوشند که خود را ساخته و رضا خداوند را کسب کنند.

وقتی جهادگران باجان و دل پای‌کار مردم هستند

صبح زاگرس: یک خاطره خوب و یک خاطره بد از اردوهای جهادی خودتان بگویید؟

فولادی: مسلماً در اردوهای جهادی شیرینی‌ها و تلخی‌های هم وجود دارد ولی غالباً می‌توان گفت از لحظه برنامه‌ریزی تا روز اعزام، جهادگران به نیت خدمت، شاد و مسرور هستند ولی گاهی با مشاهده وضعیت اسفناک بعضی از نقاط هدف (نبود امکانات معمولی زندگی، فقر، نبود زیرساخت‌ها، نبود امکانات و مایحتاج بهداشتی و پزشکی)، بغض و غم سنگینی بر سینه‌مان می‌نشیند که یاد خدا و امام زمان عج تسلی خاطرمان می‌شود و ما را برای خدمت به مردمان غیور میهن عزیزمان مصمم‌تر می‌کند.

صبح زاگرس: ازنظر شما بهترین اردوی جهادی‌تان کی، چه سالی و کجا بود؟

فولادی: حقیقتاً اردوهای جهادی و تجربیات آن بر انسان و باورهایش تأثیر به سزایی دارد و همه اردوهای جهادی برای جهادگران درس‌آموز و خاطره‌انگیز است ولی بهترین خاطره‌ای که دارم مربوط به خدمت به مردمان خون گرم کشورم در سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و شهرستان خوی است که درگیر سیل و زلزله بودند و با کمک مردم دلسوز شهرستان گچساران کمک‌های خوبی به دستشان رسانده شد که شیرینی خاصی داشت.

وقتی جهادگران باجان و دل پای‌کار مردم هستند

صبح زاگرس: توصیه شما به شرکت‌کنندگان جدید (گروه‌های جدید) در اردوی جهادی چیست؟

فولادی: بنده کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم توصیه یا نصیحتی داشته باشم ولی یک نکته که برای خودم خیلی اهمیت دارد اینکه دوستانم در گروه‌های جهادی دقت داشته باشند که نیت از شرکت در اردوها و فعالیت‌های جهادی نباید چیزی غیر از رضای الهی باشد و هر چیزی غیرازاین ابتر است و در ثانی پیروی و اطاعت از فرمان‌ها و دستورات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای در گره‌گشایی از مشکلات مردم باید برایمان نقشه راه باشد و دوم اینکه درراه خدمت به مردم چیزی بهتر از اخلاص نیست.

صبح زاگرس: پیشنهادتان برای بهتر شدن اردوهای امسال را بگویید؟

فولادی: آنچه فعلاً مدنظر است، دولت محترم تمهیداتی بیندیشد که جهادگران خدوم در راستای تهیه ملزومات و امکانات عمرانی لنگ نباشند و با توجه به‌وقت اندک فرصت سوزی نشود.

وقتی جهادگران باجان و دل پای‌کار مردم هستند

صبح زاگرس: کلام آخر؟

فولادی: همان‌گونه که پیش‌تر عرض کردم اردوهای جهادی بیشتر از آنکه برای اقشار نیازمند و کم برخوردار جامعه مفید باشد، در خودسازی جهادگران مؤثر است و جهادگران برای خدمت به اقشار مختلف مردم به‌ویژه طبقه نیازمند و کم برخوردار جامعه عشق و علاقه ویژه‌ای دارند و همان انگیزه الهی است که آن‌ها را به وسط میدان جهاد می‌کشاند. در پایان از همه عزیزانی که به هر شکلی ما در انجام فعالیت‌های گروه جهادی زینبیون گچساران یاری کرده‌اند سپاس گذاری می‌کنم.

صبح زاگرس: از وقتی‌که در اختیار این پایگاه خبری تحلیلی قرار داده‌اید کمال تشکر و قدردانی راداریم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار