رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-02-14 13:47 شماره خبر : 3927 https://sobhezagros.ir/short/4Aq2p 0
خطیب جمعه یاسوج مطرح کرد:

آیت الله حسینی گفت: شرب خمر از گناهان بزرگ است و باید از آن دوری کرد و این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس» امام جمعه شهر یاسوج در جمع نمازگزاران یاسوجی یا اشاره به آیاتی از قران کریم و توصیه به توجه به رهنمودهای خداوند در قران گفت: باب توبه و استغفار باز است و کسانی که توبه می کنند همه گناهانش بخشیده و می شود و در برخی موارد نیاز به جبران هست و حق مردم باید اداشود و حق الله را باید جبران کرد.

آیت الله سید نصیر حسینی در ادامه افزود: توبه تنها استغفار زبانی نیست بلکه باید قلبی و عملی باشد تا این توبه پذیرفته شود.

وی ابراز داشت: شرب خمر از گناهان بزرگ است و باید از آن دوری کرد و این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر گفت: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته گفت: کسانی که با خداوند مخالفت می کنند کیفری سخت در انتظار آنهاست و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد.

آیت الله سید نصیر حسینی وجود امام را ضرورتی بر جامعه دانست و گفت: اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی در ادامه افزود: وجود امام برای نظام آفرینش حجت است و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان هاست.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

آیت الله سید نصیر حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر گفت: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می کنم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار