رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/07/19 Thursday - 2024 10 October الخميس ، 7 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-19 09:22 شماره خبر : 7851 https://sobhezagros.ir/short/VMzrY 0
آرایشگاه‌هایی با خدمات کلینیکی؛

گرایش بانوان برای زیبا‌یی و جوان‌سازی پوست سبب شده است تا برخی از آرایشگران یاسوجی نیز پزشک‌نما شده و با مداخله در امور پزشکی سلامت مراجعه‌کنندگان را به‌ خطر اندازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» این روز‌ها تبلیغات گسترده جوان‌سازی پوست، فیلر، تزریق انواع ژل و چربی، کاشت مو، ناخن، ابرو و... را به‌وفور در پیج‌های پزشکی و کلینیک‌های زیبایی در فضای مجازی مشاهده کرده ایم.

زنگ خطر در آرایشگاه‌های زنانه در یاسوج

تقاضای زیاد مراجعه‌کنندگان برای خدمات زیبایی و هزینه گزاف آن در مطب پزشکان و کلینیک‌های تخصصی زیبایی، مهری بر تأیید چرا ما نتوانیم آرایشگاه‌ها به‌منظور راهی برای افزایش کسب درآمد هر چه بیشتر شده و خدمات خود را از محدودیت آرایشی و پیرایش خارج ساخته و وارد عرصه پزشکی شده‌اند، این قشر در سایه نبود نظارت‌ها و غفلت مسئولان بهداشت و علوم پزشکی با خیال راحت به انجام فعالیت‌های غیرقانونی می‌پردازند.

هرچند زیبایی و زیبا بودن از خصلت‌های انسان است که در این میان زنان نیز به دلیل ویژگی‌هایی که دارند بیشتر از مردان به زیبایی و زیبا بودن علاقه‌مند هستند. 

رشد قارچ گونه آرایشگاه‌های زنانه در یاسوج

حال بانوان شهر یاسوج نیز از این موضوع جدا نیستند و به دنبال ویژگی‌های مد نظرشان هستند به همین دلیل اگر در شهر یاسوج قدم زده باشید به‌راحتی متوجه می‌شوید که تعداد آرایشگاه‌های زنانه چندین برابر آرایشگاه‌های مردانه است. 

برخی از خیابان‌های شهر یاسوج را می‌توان گفت که به آرایشگاه‌ها اختصاص پیدا کرده و گاهی دیده می‌شود که در یک خیابان تعداد زیادی آرایشگاه در کنار هم قرار گرفته‌اند.

زنگ خطر رشد قارچ گونه آرایشگاه‌ها در یاسوج

هرچقدر که زمان می‌گذرد تعداد این آرایشگاه‌ها نیز بیشتر از گذشته می‌شود و می‌توان گفت قارچ‌گونه درحال‌رشد هستند اما در میان این حجم از آرایشگاه‌ها نظارت بر آن‌ها به چه شکل انجام می‌شود.

آرایشگاه زیبایی یا کلینیک‌های غیرمجاز

گاهی فردی که مغازه‌ای را برای آرایشگاه اجاره کرده است برای کم‌شدن اجاره‌بها گوشه‌ای از مغازه را به فرد دیگری به‌عنوان تتو کار یا کاشت آبرو یا کاشت مژه اجاره می‌دهند.

گواه غیرقانونی بدون این امر همین بس که این افراد بدون اینکه اطلاعات چندانی از عوارض اقدامات زیباسازی پوست و دخالت در کار پزشکان داشته باشند مداخله در این امر کرده که این موضوع در نهایت می‌تواند سلامت افراد و بانوان جامعه را نشانه گیرد.

این مداخلات آرایشگران در کار پزشکی تنها به تجویز کرم و داروهای لاغری خلاصه نمی‌شود؛ بلکه آرایشگران در اقدامی تأمل‌برانگیز و عجیب بدون داشتن هیچ‌گونه اطلاعات علمی و مجوز لازم، وارد حوزه لیزر موهای زائد نیز شده‌اند، این در حالی‌ست که این موضوع با حساسیت بسیار بالایی همراه بوده و اگر اندکی خطا حادث شود عوارض جبران‌ناپذیری را در پی خواهد شد.

تخلف محرز برخی آرایشگاه‌ها در سطح استان

در همین زمینه حامد اردکانی مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس در خصوص تخلفات این صنف گفت: در چهارچوب و دستورالعمل‌های ما فعالیت‌هایی همچون تاتو مجاز است؛ ولی برداشتن آن تداخل در امور پزشکی و تخلف محسوب می‌شود.

زنگ خطر رشد قارچ گونه آرایشگاه‌ها در یاسوج

تعطیلی ۱۲۰ آرایشگاه متخلف در سال گذشته

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما به صددرصد مطالبات پاسخ خواهیم داد، بیش از ۵۰۰ آرایشگاه در حوزه استان داریم که در سال گذشته حدود ۱۲۰ مورد تخلف و تعطیلی داشتیم.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات آرایشگاه‌ها برعهده ماست، لیکن تخلفات تداخلاتی پزشکی در این آرایشگاه‌ها قانوناً برعهده معاونت درمانی است این معاونت کارشناس نظارت بر درمانی دارد، باید هماهنگی شود که در هنگام گشت و بازرسی‌ها با ما همراه باشد.

اردکانی افزود: شاکیان، مطالبه‌گران و متقاضیان در این حوزه با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این صنف طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

باید بدانیم این رشد قارچ‌گونه آرایشگاه‌ها به نظارت جدی مسئولان نیاز دارد، میزان هزینه‌ای که از مشتری می‌گیرند، موادی که استفاده می‌کنند وضعیت بهداشت و سلامتی این افراد باید موردتوجه جدی مسئولان مربوطه قرار داشته باشد.

تخلف فقط به آرایش ختم نمی‌شود؟

بازار پر از لوازم آرایشی تقلبی است که باقیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند اما به‌مرورزمان زمینه ایجاد بیماری‌های پوستی را فراهم می‌کنند، گاهی برخی آرایشگاه‌ها برای کم‌کردن هزینه از چنین موادی استفاده می‌کنند و مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

برخی از آرایشگاه‌ها برای جذب مشتری نیز به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند که کار خوبی است اما نوع تبلیغاتی که انجام می‌دهند مناسب نیست و گاهی عکس نامناسب عروسی که آرایش کرده‌اند را به‌راحتی در این صفحات قرار می‌دهند، بدون شک هستند صفحاتی که به‌راحتی می‌توانند از این عکس‌ها سوءاستفاده و برای کار‌های تبلیغاتی استفاده کنند.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار