رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-05 11:21 شماره خبر : 2647 https://sobhezagros.ir/short/eGkY3 0

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی به استان و صدور هشدار نارنجی خبر داد.

رئیس مرکز پیشبینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از بعدازظهر روز شنبه پنجم اسفندماه آغاز و تا بعدازظهر روز یکشنبه ششم اسفند ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

ولی بهره‌مند گفتدر پی این سامانه بارشی که همه مناطق استان را در برمی‌گیرد بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیشبینی میشود.

وی ادامه داد: اختلال در تردد ناوگان حمل‌ونقل جادهای و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنههای کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنههای جادههای برف‌گیر، کاهش دید، سیلابی شدن مسیلها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق و خسارت به سازههای موقت از مخاطرات این سامانه بارشی است.

رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی نیز گفت: امشب وضعیت بارشها در غرب گیلان و مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان، شمال ایلام و کرمانشاه در سطح هشدار نارنجی است و هموطنان در این استانها باید تمهیدات لازم را مدنظر داشته باشند.

وی بابیان اینکه «دمای هوا از روز شنبه تا دوشنبه بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش مییابد»، گفت: روز یکشنبه شدت بارشها در استانهای تهران، البرز، مازندران، گیلان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر است.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار