رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-31 13:28 شماره خبر : 3639 https://sobhezagros.ir/short/4kjBg 0
در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شد؛

امام‌جمعه یاسوج گفت: شب گذشته چند ریزپرنده به سمت مناطقی از مراکز نظامی اقدام کردند که با تفنگ‌های حداقلی دم‌دستی و تور ماهیگیری می‌توان آن‌ها را شکار کرد اما آن‌ها در رسانه‌های خود از حملات موشکی بزرگنمایی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای خداوند متعال گفت: تقوا و پرهیزگاری سبب نجات انسان و دستیابی به رضایت خداوند متعال خواهد شد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی گفت: انسان در رفتار و گفتار  خود باید دقت کند حتی رفتارهای متکبرانه و فخرفروشی در اموال، مرکب و زندگی  نهی شده است، خداوند متعال می‌فرماید: بندگان خداوند متعال در مقابل جهالت‌ها و بدی‌ها رفتار ناشایست نشان نمی‌دهند و انسان‌های مؤمن و متقی با سلام و رفتار مناسب از خود واکنش نشان می‌دهند.

وی بابیان اینکه امروز در رفتارها و رویکردهای ما‌ تعصب‌های مختلف منطقه‌ای و قومی وجود دارد، ادامه داد: در زمان رسول‌الله به او هجوم بردند و دست و دندان او را آسیب رساندند و او دچار خونریزی شد به او بیان شد آن‌ها را نفرین کنند اما آن پیامبر در برابر آسیب‌ها دعای هدایت و آمرزش از درگاه خداوند متعال داشت، این رفتارها الگوی برخوردهای اجتماعی ما است و با رفتار و منش همراه با مهربانی می‌توان دیگران را هدایت یا کمک کرد. 

آیت‌الله حسینی ادامه داد: انسان‌های متقی و دین‌دار علاوه بر نمازهای واجب، نیمه‌های شب اقدام به نماز و دعا دارد، انسان باید از ظرفیت ادعیه و محتواهای آن‌ها آگاه شود و خداوند متعال را عبادت کند. 


امام‌جمعه شهر یاسوج دعا و عمل را سبب نجات انسان و دوری از جهنم دانست و گفت: اگر بهشت را خواستاریم باید رنج کشید تا گنج بهشت را کسب کرد، برای جلب بهشت و مجاورت با اولیا و انبیا باید تلاش و مجاهدت کرد.

وی افزود: تلاش نامشروع، کسب حرام و خیانت و سرقت سبب سعادت انسان نمی‌شود،  و تلاش‌ فردی، اجتماعی و نقش‌آفرینی در امورات مختلف سبب موفقیت جامعه و ما خواهد شد، برخی موارد که اقتصاد ریل درستی ندارد افراد در مدت‌زمان اندک و با استفاده از جایگاه و موقعیتی که دارد کسب ثروت فراوان دارد و سبب تضییع حقوق جامعه و کشور خواهد شد.

امام‌جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: بهترین راه زندگی تقوای الهی است و باتقوا هم‌نشینی با انبیا و اولیا و رسیدن به قرب خداوند متعال هموار خواهد شد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی با تبریک حمله سپاه پاسداران به قلب شرارت رژیم صهیونیستی گفت: آن‌ها باید تنبیه می‌شدند و آن تنبیه باید درس‌آموز بود، بعد از ۷۵ سال کشتار و غارت انسان‌ها اولین بار حمله گسترده و کمرشکن علیه رژیم صهیونیستی انجام شد که در نوع خود پیچیده بود، این رژیم بیش از ۳۴ هزار کشته، ۸۰ هزار مجروح، ویرانی و خرابی، جنایت در لبنان و سوریه، حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سرداران ما ‌و جانشین سپاه قدس را در کارنامه دارد و باید تنبیه و جلوی این سگ هار گرفته می‌شد و اگر این حمله صورت نمی‌گرفت ممکن بود به خاک ما حمله کنند.

وی ادامه داد: ما دو هفته مهلت دادیم، در این هفته به جنگ رفتاری و شدیدترین آن‌ها گرفتار شدند و آن‌ها درصدد مهاجرت و ذخیره اقلام و کالاها بودند در این شرایط آمریکا و انگلیس و دیگر کشورها با سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود آمدند و ایران حریف طلبید اما ایران در برابر آن‌ها محکم و مقتدر ایستاد و با موشک و پهپاد علیه آن‌ها هجوم بردند و حدود ۵ ساعت آسمان این رژیم تحت تسلط ایران بود و در همان لحظات اول نتانیاهو با یک هواپیما فرار کرد و این اقدام او سبب انتقاد مردم آن‌ها شد، این عملیات با ضد هوایی‌ها و گنبد آهنین مواجه بود اما بااین‌وجود موشک‌ها به هدف خورد و عملیات ما‌ موفقیت‌آمیز بود و تمام دنیای استکبار، نفاق و کفر به لرزه درآمدند. 

آیت‌الله حسینی گفت: این عملیات سبب ترس شدید نتانیاهو و کابینه آن‌ها شد و آن‌ها مدام تأکید داشتند در خصوص‌ این عملیات موضوعی بیان نشود زیرا مراکز نظامی، جاسوسی و... آن‌ها مورد هدف قرار گرفت، هدف ما کشتار افراد غیرنظامی نبود اما به دنبال ادب کردن این رژیم غاصب بودیم که این هدف محقق شد؛ بر دست برادران سپاه و مهندسینی که موشک‌ها را ساختند و سبب قدرت ایران و جبهه مقاومت شدند بوسه می‌زنیم و به ارواح امثال شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران درود می‌فرستیم.

امام‌جمعه شهر یاسوج گفت: این عملیات درس و تنبیه برای استعمار و استکبار بود و آن‌ها قدرت، اقتدار و تدبیر ما را درک کردند، موشک‌هایی که شلیک شد موشک‌های فراتر از انبارهای ذخیره‌شده ما بود به تعبیر لری «پوز پُر» ما بود وگرنه موشک‌های جدید و قدرتمند را در این عملیات نظیر حاج قاسم، خیبر شکن و سجیل استفاده نکردیم اما آن‌ها تمامی سلاح‌ها را استفاده کردند و بیش از ۲۱۵ فروند جنگنده به پرواز درآوردند و ترس و رعب بر آن‌ها حکم‌فرما شد و درس ادبی دریافت کردند اما آزادگان جهان خوشحال شدند و امروز در همه مناطق دنیا از عملیات ایران خوشحال شدند زیرا همه مردم دنیا از جنایت رژیم صهیونیستی دچار رنج و ناراحتی بودند.


وی گفت: امروز دشمنانی همچون امریکا و رژیم صهیونیستی متوجه شدند اگر غلطی از آن‌ها سر بزند آن‌ها با پاسخ ایران مواجه خواهند شد.

امام‌جمعه شهر یاسوج ادامه داد: شب گذشته چند ریزپرنده به سمت مناطقی از مراکز نظامی اقدام کردند اما با تفنگ‌های حداقلی دم‌دستی و تور ماهیگیری می‌توان آن‌ها را شکار کرد اما آن‌ها در رسانه‌های خود از حملات موشکی بزرگنمایی می‌کنند اما فایده ندارد کار نتانیاهو و آمریکا تمام است و پایان آن‌ها را اعلام می‌کنیم. 

وی به سالروز تشکیل سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: تدبیرهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب در شرایط مختلف سبب کمک به کشور شده است در حوزه موشکی و مدیریت و رهبری او در دنیایی که شرارت، جنگ و غارت است سبب اقتدار ایران می‌شود، دنیای بعد از عملیات ایران سبب افتخار و احترام به ایران خواهد بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار