رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-07 22:53 شماره خبر : 2716 https://sobhezagros.ir/short/Ng5EY 0
رضا دهبانی پور در جمع مردم چرام:

رضا دهبانی پور نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در جمع مردم چرام به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهر چرام گفت: کسانی اینجا امده اند و یا بناست بیایند و از آینده بگویند یعنی از آینده ای که در 4 سال نمایندگی پیش رو برایشان مقرر می شود دوباره از دردها و رنج های به جا مانده سخن بگویند و حواله به آینده بدهند، کسانی که هیچ گاه از آنچه که در گذشته از قبل بودنشان در کسوت مدیریت و نمایندگی پاسخگوی هیچ عملی نیستند.

رضا دهبانی پور افزود: امدند دوباره و شاید روزهای آینده بیایند و دوباره از بایاری بگویند و توگبری، من نه که درد توگبری را نمی دانم اما میخواهم از آنجا دیگر نگویم، میخواهم دردها را تازه نکنم، اگر میتوانستند درد توگبری و توگبری ها را حل کنند در این سالیان درازی که در کسوت نمایندگی بودند امروز ناچار نبودند دوباره حواله به آینده بدهند.

وی ادامه داد: انها ثابت کردند که از منظر فقیر شدن انسان ها دوباره بازتولید قدرت می کنند پس باید فقیر را فقیر نگه داشت بنابراین من از توگبری نمی گویم، چرا که توگبری ها مهاجرت کردند، من از گاز، آب، برق و عمران و آبادی توگبری نمی گویم بلکه می گویم سالیان دراز اینقدر گفته اید که توگبری و امثال توگبری را تحقیر کرده اید و به قول ماکس وبر انسان می تواند شکست را بپذیرد اما تحقیر را هرگز، من آمده ام تا صدای هم نوعانم باشم تا در مجلس فریاد بکشم مطالبات شما و اجازه ندهم تحقیر شویم بلکه کرامت و حیثیت شما را در دستور کارم قرار بدهم.

دهبانی پور با بیان اینکه امروز چرام یکی از مناسبترین مناطق این حوزه انتخابیه از منظر گردشگری است، عنوان کرد: چرام مناطقی دارد همچون طسوج و چاسخار که سابقه دیرینه ای دارند و حتی عزیزی به من گفت از مراکز فرهنگی دوره قاجار بوده است اما متاسفانه این منطقه گردشگری که ظرفیت خوبی برای این دیار دارد امروز در بند یک جاده مناسب است، تنها اینجا نیست، جاده های مرگی که شما هر از چند گاهی شما شاهد قربانی شدن فرزندانتان در آن جاده ها هستید.

وی با بیان اینکه چرام شهر کشاورزی است، افزود: امیرشهریار شما، پیرحاجتی شما، حوزه غربی تا شیرازی و اسکندری تا صحرای تمبی می تواند با کمترین خدمات در آن اشتغالزایی ایجاد شود، مگر عقبه کوثر در کنار شما و در نازمکان نیست، توگبری پیش کش، همین که می توانید چرا انجام ندادید، لذا توگبری همه جای چرام است.

دهبانی پور افزود: شهرک صنعتی چرام امروز راکد است و حمایت نمی شود، معادن شما خام فروشی می شود، جوانان شما این سرمایه های گرانقدر امروز از قِبل بد عملی من و عده ای نه تنها دین گریز بلکه دین ستیز شده اند، آیا ما نباید پاسخگو باشیم؟

وی ادامه داد: تمام حرف من به این معنا نیست که دولت های جمهوری اسلامی خدماتی نداشته اند بلکه کسانی که مدعی اند هر اقدامی دولت کرده باید به نام آنها ثبت شود باید در مقابل ناکامی ها و مشکلات نیز پاسخگو باشند، چرا پاسخگو نیستند؟

دهبانی پور با بیان اینکه در کدام مناظره، در کدام مباحثه و درکدام تریبون جوابگو بودند، بیان کرد: سالهای سال در کسوت نمایندگی اند اما حاضر به پاسخگویی نسبت به گذشته نیستند و از آینده می گویند، آینده ای که دیگر در کف آنها نیست، آینده ای که ما خود می دانیم امروز مملکت با چه محدودیت هایی در منابع و مشکلات قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش جوانان را مورد خطاب قرار داد و گفت: جوانانی که دلخورند، جوانانی که رنجورند، جوانانی که کف خیابان فریاد کشیدند و از اصلاح طلب و اصولگرا عبور کرده اند و مطالباتشان امروز چیز دیگری است.

دهبانی پور با بیان اینکه سخنی با همفکرانم، اصلاح طلبانی که معتقدند باید همچنان مملکت برای اصلاح امور در کف انها باشد دارم، افزود: ما در مشکلات اقتصادی هستیم و از قِبل این مکشلات دردمندیم و ما در مشکلات اجتماعی و فرهنگی هستیم و هر از چندگاهی در همین چرام شاهد جوانان عزیزی بودم که از دست خانواده ها رفتند و صبرشان سرآمد و دیگر این زندگی را نتوانستند تحمل کنند، من هم مشکلات جامعه را می دانم و می فهمم که نظام بودجه بندی یک نظام سنتی است و انسان هایی بر اساس میزان قدرتی که دارند از این بودجه بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: من هم می دانم که نظام بودجه بندی ما به این شکل است که اول هزینه ها را تنظیم می کنیم نه درامدها را و به همین خاطر دست در جیب بانک مرکزی می کنیم و با این اوصاف خلق پول و تورم می کنیم و این اضافه که منتهی به تورم می شود در زندگی آحاد جامعه می تواند تاثیر منفی بگذارد.

دهبانی پور بیان کرد: من هم می دانم چه مشکلاتی را در این جامعه با آن طرفیم اما فرق من با شما جوان عزیز این است که شما راه را دیده اید در این که سکوت بکنید و با صندوق انتخابات قهر کنید و رای ندهید اما من در سوی دیگر ایستاده ام تا بگویم اینجا سرزمین و فرهنگ دموکراتیک نیست که هر وقت دلت خواست باشی، اگر امروز نبودی فردا نخواهی بود، این را تاریخ یکصد ساله ما می گوید، حذف دو طرفه ای که هر از چندگاهی در تاریخ معاصر اتفاق افتاده یا از طریق حاکمیت و یا از طریق آنهایی که خارج از حاکمیتند، حتی گاهی روشنفکران نیز به قدرت رسیدند و رقبای خود را ناجوانمردانه حذف کردند، می گویید نه، مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را ببینید.

وی عنوان کرد: تاریخ ما مملو از حذف و ندیدن هاست، در کهگیلویه می دانستیم و می دانیم که دوستان ما به جریان رقیب می پیوندند اما سالیان درازی است که دست از خود محوری و انحصار طلبی بر نمی داریم، سالیان سال است که ما در میدان رقیب بازی می کنیم، گاهی دانسته و گاهی ندانسته، سالیان سال است که از خود گذشتگی نشان نداده ایم، عزیزان سیاست در خلاء شکل نمی گیرد، من و تو باید باشیم تا بتوانیم تاثیر گذار بر عرصه عمومی باشیم وگرنه اگر کنج عزلت پیشه کردیم حذف خواهیم شد.

دهبانی پور اضافه کرد: نتیجه قهر از صندوق این می شود که فردی با کمترین بهره از سواد، با کمترین بهره از تخصص و با کمترین بهره از مدیریت سالها باید بر گرده مردم سوار شود، اگر بودی و اگر اراده کردی می توانید مردم را نجات دهید و اگر نبودی سرنوشت شومی را برای مردم رقم می زنید.

وی تاکید کرد: من و تو که در خانه نشسته ایم و با صندوق قهر کرده ایم شریکیم در جرم، در تولید مافیای قدرت و ثروت شریک هستیم، شریکیم در شرایط بدی که برای مردم ایجاد می شود.

دهبانی پور عنوان کرد: این مردم سالیان سال است که به ما اعتماد کردند و ما از قبل آنها مسئولیت اجتماعی داریم، ما نمی توانیم قهر کنیم و در خانه ها بنشینیم، باید در کنار این مردم بود، چرا هر وقت پیروزی است شما می خواهید، چرا هر وقت خیالتان راحت است که به راحتی پیروز می شوید جلودارید، باید در شرایط سخت هم بود و امروز سخت ترین شرایط کهگیلویه بزرگ برای رقابت انتخاباتی است اما مردم دیگر آگاه شدند، امیدوارم که در پرتو این آگاهی سرنوشت خوبی را رقم بزنند.

انتهای پیام/

نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
نباید با صندوق رای قهر کرد
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار