رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/02/20 Thursday - 2024 09 May الخميس ، 1 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-07 13:13 شماره خبر : 3768 https://sobhezagros.ir/short/N300A 0
در خطبه های نماز جمعه استان مطرح شد:

امام جمعه لنده گفت: در بحث آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی در لنده آب وفاضلاب با وجود پیگیری های زیاد از سوی مردم واقعا ضعیف عمل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» خطبه های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان اقامه شد.

ضعف مدیریت آب وفاضلاب در آبرسانی به روستاها

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت:سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد. 

وی گفت:توجه به نقش خانواده یک اصل مهمی است که بایداین مهم در بین همه خانواده های ایرانی مورد توجه قرارگیرد. 

امام جمعه لنده تصریح کرد: ازدواج یکی از مهمترین مسائلی است که مورد تاکید نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است لذا هر جوانی در وقت مناسب خود باید ازدواج کند. 

وی تاکیدکرد:بیش از ١٩۴کشور جهان در سازمان ملل به حمایت از مردم غزه یک حرکت ارزشمندی است که باید مورد حمایت قرار بگیرند. 


محمودی اصل گفت: مردم در امریکا چندین روزه است که در حمایت از مردم غزه راهپیمایی دارند و شاهد برخورد خشن پلیس امریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید خوی وحشی گری آنان را به نمایش گذاشت. 

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نیروهای مسلح گفت:مسئله حمله موشکی ایران به اسرائیل و اصابت موشک ها مهم نیست بلکه شکست هیمنه پوشالی اسرائیل بود که صورت گرفت و ذهن های خیلی از اندیشمندان را بیدار کرده است. 

امام جمعه لنده گفت: ١٢اردبیهشت سالروز گرامیداشت مقام معلم است که باید این هفته به درستی گرامی داشته شود. 

وی گفت: برگزاری مرحله اول کنکور سراسری در شهرستان با تلاش اداره آموزش و پرورش برگزارشد که امیدواریم باتوجه به استعداد دانش آموزان شاهد موفقیت آنان در رشته های مختلف باشیم. 


محمودی اصل تاکید کرد: شوراها نقش مهمی در تصمیم گیری شهرها دانرد که سهم مهمی در تعامل و همکاری با شهردار و دستگاه های اجرایی دارند. 


وی گفت: از اقدامات مثبت و در حد توان شوراهای شهر وروستاهای که در راه پیشرفت و تلاش مردم صورت گرفت تشکر داریم. 

امام جمعه لنده گفت: در خصوص مطالبه مردم برای آب شرب در شهرک های لنده بحث گل آلود شدن آب در فصول زمستان است که باید این مهم صورت گیرد. 


وی گفت: یکی از مشکلات اصلی امروز روستاهای شهرستان فاقد آب شرب بحث آبرسانی به روستاها است که متاسفانه این مهم از سوی آب و فاضلاب شهرستان و استان جفا شده است و باید پاسخگو باشند. 

 

شهید مطهری میدان دار جریان مبارزه با غرب بود

امام جمعه بخش پاتاوه در خطبه اول نماز جمعه این بخش با دعوت نمازگزاران به تقوای خداوند متعال گفت: هفته معلم را پیش‌رو داریم و این هفته را به همه معلمان تبریک و تهنیت می‌گوییم، از نظر قرآن یکی از ویژگی‌های انسان‌های باتقوا امانت داری است یکی از این امانت‌ها که به پدر و مادران، معلمان و حوزه‌ها سپرده شده دانش آموزان، دانشجویان و طلاب هستند یعنی آنها امانت الهی هستند و همه در تقوا و پرهیزگاری آنها باید بکوشیم زیرا از این امانت ها روز قیامت سوال می‌شود.

حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت گفت: پیامبر اسلام در روایتی فرمود: همانا من معلم برانگیخته شدم و امام معلمی را مسئولیت انبیا می‌داند، پیغمبر فرمود: بخشنده ترین مردم بعد از من کسانی هستند که علم و دانش یاد بگیرند و علم و دانش خود را گسترش دهند. 

وی ادامه داد: معلم کسی است که چراغی را روشن می‌کند و انسان را  از ناآگاهی و نادانی به سمت آگاهی و دانایی هدایت می‌کند. 

حجت‌الاسلام سیادت گفت: قبل از یادگیری در خصوص علوم جدید باید در انسان تزکیه صورت گیرد و زیرا علم نور است و باید در ظرف پاک قرار گیرند، حضرت آیت الله شهید مطهری نماز معلم تراز انقلاب اسلامی است و اولین معلم خود خداوند متعال و رده های بعدی انبیا و اولیا و علما هستند.

امام جمعه بخش پاتاوه ادامه داد: امام محمد باقر (ع) در روایتی فرمود: زکات دانش آموختن آن به دیگران است، زکات مراتبی دارد و یکی از رده های زکات ترویج علم و دانش است و همچنین امام صادق (ع) فرمود: وقتی علمی را از کسی آموختید باید در برابر او متواضع باشید این موضوع شامل حرمت معلم، پدر و مادر و استاد است.
 
 امام جمعه بخش پاتاوه در خطبه دوم نماز جمعه گفت: روز گذشته یادواره شهدای پاتاوه و سادات محمودی با ۸ شهید در روستای رودشتی و شهید نور محمد بیاد با شکوه برگزار شد و از همه کسانی که در این راستا تلاشی داشتند، حوزه بسیج پاتاوه و سادات محمودی تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

 سیادت به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران فرمودند: اگر مردم وارد میدان اقتصاد شوند، تولید جهش پیدا می‌کند و اگر این شعار بخواهد محقق شود در این شعار به حضور مردم تاکید شده است برای این منظور توجه به ظرفیت‌های بومی و تلاش مردم نقش اثرگذاری در جهش تولید دارد و با تلاش مردم و رونق تولید شاهد ثروت کشور و آحاد مردم خواهد شد و در این شرایط بیکار و فقیری در جامعه مشاهده نخواهد شد. 

وی ادامه داد: نهادهای حمایتی باید مددجویان را توانمند کنند و این مهارت آفرینی سبب حرکت در جهت کار و توانایی و شغل می‌شود، امام راحل فرمود: کار و تلاش ما باید برای خدا باشد و این موضوع خیر دنیا و آخرت برای انسان می‌شود.

 سیادت گفت: اساس توسعه، کار و تلاش است و در راستای آن تولید رونق پیدا می‌کند در این رابطه باید کار و تلاش کارگر مورد توجه باشد.

امام جمعه بخش پاتاوه کار و کارآفرینی هر دو در خط مقدم اقتصادی هستند و تلاش آنها سبب رونق تولید می‌شود. 

وی ادامه داد: امریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل مخالفت کرد اگر چه اکثر کشورها با این عضویت موافق بودند وقتی کشوری حق وتو دارد یعنی حقوق انسان ها معنا ندارد و موضوع منافع مطرح است و در این شرایط باید گفت قانون جنگل حکمفرما است.

امام جمعه بخش پاتاوه افزود: دولت باید با طرح‌هایی به دنبال طرح دو دولتی در سرزمین‌های فلسطینی هستند اما رهبری معظم انقلاب به موضوع انتخابات آزاد تاکید فرمود و اینکه هر کدام بیشترین رای را داشت آن کشور انتخاب شد. 

سیادت به سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری میدان دار جریان مبارزه با غرب و پهلوان میدان جهاد تبیین، ژرف اندیش و معلمی بزرگ برای دیروز و امروز کشور است بنابراین بهترین الگو آن شهید بزرگوار است.

انتقاد امام جمعه باشت از شهرستان 25 هزار نفری بدون کنکور!

حجت الاسلام امید گنجه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوای الهی تقوای سیاسی است یعنی انسان در مدیریت های حکومتی و دولتی که دارد فقط رضای خداوند را در نظر بگیرد نه نفع کسی و خودش را در نظر بگیرد.حجت‌الاسلام گنجه ای ادامه داد: این روزها صحبت های زیادی میشود آیا موشک ها اصابت کردند آیا اصابت کردند؟! چه تعداد موشک از ایران بلند شد و در سرزمین اشغالی اصابت کرد؟.

وی عنوان کرد: از نگاه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب مهم‌تر از موشک‌ها و اصابت کردن این پهپادها آن چیزی است که نباید غافل بشویم این است که دو مسئله در ورای این بحث ها باید باشد نباید غفلت کنیم هم از اینکه برای این اصابت‌ها چه چیزهای مهمی وجود دارد.

خطیب جمعه باشت تصریح کرد: دو مسئله‌ مهم‌تر از بحث های نظامی پس از عملیات وعده صادق وجود دارد اینکه اسرائیل و پدافند آن را ما محک زدیم و یک امتحان حسابی کردیم و این را به لحاظ نظامی کارشناسان قطعا بررسی می‌کنند.

خطیب جمعه باشت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب دو نکته مهم را فرمودند یکی اثبات ظهور قدرت اراده مردم و نیروهای مسلح بود.وی افزود: مهم تر از هم این جسارت و شهامتی بود که از نیروهای مسلح دیدیم .مهم تر از همه شکستن و خرد شدن هیمنه پوشالی بود که سید مقاومت سید حسن نصرالله همیشه در سخنرانی‌هایشان آن را اشاره میکند دومین نکته‌ مهم این بود که رسانه و قدرت و اهمیت راهبردی آن مشخص شد جنگ،جنگ روایت‌هاست.

این امام جمعه یادآوری کرد: نکته جالبی که در این عملیات بود حرکت پهبادها و عبور از شهرهای عربی بود که یک حرکت رسانه‌ای شد این فیلم ها در فضای مجازی منتشر شد و این کار رسانه ای تمیزی بود که هوافضا انجام داد.

وی عنوان کرد: نکته‌ بعدی چالش تحمیلی حجاب است مقام معظم رهبری فرمودند دشمن با برنامه‌ریزی این را تبدیل به یک چالش کرد که البته با برنامه ریزی و هزینه کردن بود و معظم له فرمودند که ما اگر بخواهیم با این چالش برخورد کنیم باید برنامه ریزی کنیم و مسئولین پای کار باشند در شوراهای مختلفی که هست و همه‌ی این جمع‌هایی که مسئولین حضور دارند این برنامه ریزی‌ها انجام شود.

امام جمعه باشت ادامه داد: مردم هم وظیفه دارند و تک تک ما مکلفیم و امر به معروف و نهی از منکر بر همه ما واجب است.وی با اشاره به مناسبت های پیش رو افزود: شهادت استاد مطهری و روز معلم در پیش است که به همه معلم‌ها این روز را تبریک عرض میکنم و البته روز ملی خلیج فارس را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام گنجه‌ای در پایان گفت: مطالبه ای که دو سال پیش از همین سخنگاه عرض کردم امروز و دیروز روز کنکور بود دو سال پیش من عرص کردم شهرستانی با ۲۵۰۰۰ جمعیت و این همه دانش آموز شایسته است که کنکور در این شهرستان برگزار شود، استرس،فشار روانی و اگر قرار باشد مسافرت تا گچساران بروند سخت است و این مطالبه دو سال پیش ما بود که قول دادند اما انجام نشد.

هشدار به مسوولان بابت بی‌‌حرمتی کارفرمایان در حق فرزندان استان و بهمئی

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مولا علی علیه السلام می‌فرماید سی که می‌خواهد معلم و پیشوا و روحانی و امام مردم باشد باید پیش از ادب کردن دیگران به ادب کردن خود بپردازد و ادب کردن دیگران با کردار است نه گفتار کسی که آموزگار و ادب کننده خود و خویش است سزاوارتر به تعظیم و اجلال و اکرام است از آنکه آموزگار و ادب کننده مردم است این یعنی اینکه اول باید خودمان را بسازیم بعد دیگران سازی تا خودمان را نسازیم نمی‌توانیم دیگران را بسازیم تا خودمان آراسته به فضائل اخلاقی نباشیم ی‌توانیم دیگران را آراسته به فضیلت‌های اخلاقی بکنیم چون فاقد شیء معطی شی نخواهد بود نعمت هدایت بزرگترین نعمت الهی است این موهبت به وسیله انبیا و اولیا به انسان داده شد و در مرتبه بد این ماموریت متوجه علما و معلمان است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: علما و معلمان هم وارث انبیا و هم هم پیمانان انبیا هستند این‌ها باید بتوانند جای خالی انبیا را پر کنند و مردم را به سوی حق و دیانت و کمال و شرف و عزت هدایت کنند و از گمراهی و ضلالت نجات دهند و به رستگاری برسانند اینکه مُرکب و مداد علما افضل از خون شهیدان است چون عالمان با هدایت کردن والاترین خدمت را به انسانیت می‌کنند همچنان که تمان حقایق دین و جلوگیری از نشر آن و تعریف باورها و ارزش‌های الهی و معنوی بدترین خیانت است.

وی ادامه داد: امروز بالاترین خدمت به بشریت نشر معارف دین است بالاترین خیانتم محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است شهید مطهری این خدمت را به جامعه و انسانیت نمود او اندیشه‌های منحرف را افشا کرد مقابل انحراف‌ها و کج فکری‌ها ایستادگی نمود و حقایق ناب را بازگو کرد و یک مجاهد فی سبیل الله در عرصه جهاد علمی و دینی و معنوی بود او پهلوان میدان جهاد تبیین بود و حقیقتاً معلم دیروز و امروز و فردای کشور ماست هم اسلام شناس بود هم زمان شناس بود هم جریان شناس بود هم دشمن شناس بود و هم دشمنی شناس بود و ما امروز در گام دوم نیاز به مطهری‌ها داریم و مطهری‌های این زمان باید همان نسبت مطهری دیروز را با انقلاب اسلامی داشته باشند یعنی هم انقلابی باشند هم نسبت به توطئه انقلابی زدایی حساس باشند پایه ریز تمدن نوین اسلامی معلمان هستند.

صلواتی بیان کرد: هم باید معلمان به معلم بودنشان افتخار کنند و قدر خودشان را بدانند هم جامعه به معلم احترام بگذارد و این معلم باید صلاحیت و شایستگی معلمی را داشته باشد و در جذب معلمان باید یک گزینش صحیح و خردمندانه انجام شود و نباید اجازه ورود نیروی بی کیفیت را و آموزش و پرورش داد باید صلاحیت‌های دینی و اخلاقی و ایمانی و ولایتمداری و سیاسی این نیروها ملاک جذب معلمان باشد از همه تلاش‌ها و مجاهدت معلمان قدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل پیرامون وعده صادق تنظیم نگاه‌ها و اظهار نظرها با ولی جامعه است از نگاه رهبر حکیم و عالی قدر انقلاب مهم‌تر از اصابت پهپاد و موشک هم وجود دارد و آن اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است ما امروز مایه افتخار و شرف شدیم برای آزادی خواهان و امت اسلام قلب دنیای غرب و یهود ین رژیم خبیث است ما ضربه‌های مهلکی به این قلب زدیم اگر این رژیم خبیث را تشبیه به بدن انسان کنیم ما یک جای حساسی را زدیم و فشار به آن آوردیم و در واقع هم در طوفان الاقصی و هم عملیات وعده صادق ما شریان و رجع اصلی و اساس این رژیم سفاک را زدیم دیگر قابل درمان نیست ین ضربه‌ای غیر قابل ترمیم بود.

وی افزود: دیگر از او بخاری بلند نمی‌شود ما هیمنه او را شکستیم که از یوم الله‌های ملت ایران و امت اسلام بود این رژیم دیگر نمی‌تواند بلند شود تمام زحمات و تلاش‌ها و آمال و آرزوها و امید غربی‌ها را بر باد دادیم و زمینه را برای ضربه زدن دیگران فراهم کردیم لذا باید بتوانیم روایت خودمان را به دنیا عرضه کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که روایت جعلی و نمایشی خود را به افکار عمومی و مردم ما تحمیل کند بعد از عملیات وعده صادق مرحله‌ای که متوجه ماست توجه به اهمیت و نقش راهبردی رسانه است امروز جنگ جنگ روایت‌هاست ما باید دقیق و درست این عملیات وعده صادق را روایت کنیم ابزار ما رسانه است در عقب راندن دشمن رسانه‌ها نقش اساسی دارند هر کس رسانه قوی داشته باشد موفق‌تر است.

صلواتی خاطر نشان کرد: امروز جبهه مقاومت رسانه قوی دارد لذا می‌بینیم در لندن در پاریس در آلمان در ایتالیا در فرانسه در آمریکا در کشورهای اروپایی فلسطین تبدیل به مسئله اول این کشورها تظاهرات دانشجویان در داخل دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای غربی بر راه افتاد بیش از ۱۰۰ دانشجو را دستگیر کردند یک جوششی در حمایت از غزه و فلسطین دردنیا ایجاد شد ردم مخالف صهیونیست‌ها شدند در این عرصه هم صهیونیست‌ها شکست خوردند این در شرایطی است که صهیونیست‌ها بر دستگاه‌های رسانه جهان تسلط دارند ما باید این حصر رسانه دشمن را بشکنیم دنیا را از اسارت رسانه‌ای صهیونیست‌ها نجات دهیم امروز جهان تشنه حقیقت و انسانیت و اخلاق است گر بتوانیم جبهه رسانه‌ای جهان را فتح کنیم به زمانه ظهور حضرت حجت نزدیک می‌شویم باید بتوانیم روایت خودمان را به دنیا عرضه کنیم و جلوی شبهه افکنی دشمن را بگیریم.

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به روز کارگر گفت: در هفته کارگر هستیم ارزش کارگر ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است از نظر اسلام درآمدها باید ناشی از سعی و تلاش و کوشش مجاهدت و زحمت و کار باشد و لذا پول‌ها و ثروت‌های بادآورده با واسطه‌گری با سوداگری با دلال بازی با رشوه خوری با ویژه خواری با ربا خواری مخالف منطق قرآن و دستور خدای متعال است هزینه و تلاش برای ارتقا زندگی کارگران در واقع سرمایه‌گذاری است در لسان احادیث داریم کسی که به کارگری ظلم کند در مورد اجرت و دستمزد او ظلم کند همه اعمال خیر او از بین می‌رود نابود می‌شود ظلم به کارگر فقط دستمزد ندادن نیست اقدام نکردن در زمینه بیمه و بهداشت و آموزش و ابتکار و مهارت افزایی و سلامت خانوادگی و امنیت شغلی هم ظلم به کارگران است همانطور که رسول خدا دست پینه بسته کارگر را بوسه می‌زدند قدردان جامعه کارگری باشیم همه تلاش کنیم حال کارگران را خوب بکنیم کارگران امنیت شغلی می‌خواهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی گفت: مطلبی را را تذکر می‌دهم و آن اینکه مسئولان استانی غیور باشید و بدانید بعضی از کارفرمایان شرکت‌ها و پیمانکاران و مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌ها و پروژه‌های ملی هم در خارج از استان و حتی بعضاً داخل استان فرزندان این استان بی‌حرمتی می‌کنند و در اوج مظلومیت آنان را از کار برکنار می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی فرزندان این شهرستان را از کار برکنار می کنند اقوام و انصار خودشان را جایگزین می‌کنند غیرت به خرج دهید نگذارید به بچه‌های استان ظلم شود و از آنان دفاع بکنید.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: مسئولان شهرستان بهمئی هم تذکر می‌دهیم که این مسئله در شهرستان بحران آفرین است بعضاً فرزندان این شهرستان با مسیرهای طولانی و گرمای شدید و دور از زن و بچه و خانواده و با خطرات احتمالی و تصادفات در شرکت‌ها و کارگاه‌ها مشغول کارند اما یک مرتبه به بهانه‌های مختلفی که همش تبعیض ظلم در حق آنهاست ذر آنان را می‌خواهند و کسی هم ندارند که از آنها دفاع کند زندگی او از هم می‌باشد.

صلواتی گفت: مسئولان شهرستان غیرت به خرج دهید و اجازه ندهید به فرزندان این شهرستان ظلم شود باز هم می‌گوییم باید مسئولان کشوری و استانی چاره‌اندیشی کنند سرمایه‌ های این شهرستان و منابع این شهرستان رای دیگر استان‌هاست آثار زیست محیطی و گرد و غبار و هوای گرم و آلوده جاده‌های نامناسب برای این مردم است و فرزندانشان در شرکت‌ها و پروژه‌ها غیر بومی حساب می‌شوند و حتی تحقیر هم می‌شوند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خاطر نشان کرد: لذا هشدار می‌دهیم اگر به فرزندان بهمئی این توهین‌ها و این جسارت‌ها و این حرمتی‌ها و این تبعیض‌ها ادامه پیدا کند با کمک همین جوانان و مردم غیور و شجاع از حق و حقوق این جوانان دفاع می‌کنیم و اجازه استفاده دیگران از منابع و سرمایه‌های این شهرستان را نمی‌دهیم حق این مردم این است که اول آنها استفاده کنند باید مسئولان مجاهدانه وارد میدان شوند با این سرمایه‌ها این منابع و ظرفیت‌ها حق فرزندان این شهرستان این است که همین جا زمینه کار و فعالیت آنان فراهم شود باید زمینه ایجاد کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ را اینجا فراهم کرد.

انتقاد شدید وحدانی از کم‌کاری راهداری و باندبازی سردسیری و گرمسیری

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت، پرداخت زکات را به عنوان یکی از واجبات مهم در زندگی نامید و گفت: هر کجا خداوند توصیه به زکات می‌کند در کنار ستون دین «نماز» آورده است، نماز و زکات قرین همدیگر هستند.

 وی با اشاره به اینکه دشمن بعد از عملیات غرور آفرین وعده صادق که توانستند جلوی موشک های سپاه سرافراز ما را بگیرند مانند همیشه روی آوردند به رسانه، گفت: اثبات ظهور قدرت و اراده ملت ایران مهم ترین مسئله بود، شلیک به سمت رژیم غاصب صهیونسیتی، شلیک به شیطان اکبر «آمریکا» است‌.

وحدانی فر به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: از نیروی انتظامی و طرح نور حمایت خواهیم کرد، اجازه نمی‌دهیم که هیمنه نیروی انتظامی شکسته شود، هم وطنان مسلمان به حکم شرع و غیر مسلمان به قانون موظف به رعایت حجاب هستند.

وی اذعان کرد: حجاب از اصول اساسی انقلاب شکوهمند اسلامی است که همه باید نسبت آن توجه ویژه ای داشته باشیم‌.

 حجت‌الاسلام وحدانی فر فرا رسیدن روز معلم را یادآور شد و از آن به عنوان پایه ریز تمدن نوین نام برد و گفت: به تعبیر امام راحل جایگاه معلم جایگاه انبیاء است‌.

خطیب جمعه دهدشت به نقش مهم معلم در تربیت جامعه اشاره کرد و گفت: دین و دنیای فرزندانی که در اختیارتان است در گرو کار و تلاش های شما است. وی بت بیان اینکه واجبات الهی، معارف و بذر دین را در قلب دانش آموزان خود بکارید، افزود: اگر معلم این کار را انجام دهد مانند حکاکی بر سنگ در قلب دانش آموز می‌ماند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای کهگیلویه، گفت: مسئولان امر همه پیگیر هستند که اجلاسیه ای در شأن شهدا برگزار شود، حضور حماسی و انقلابی ما قدردانی از شهدا است. وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کم‌تر از شهادت نیست، گفت: نسبت به تبلیغ، حضور، پیگیری و دعوت عموم مردم تکلیف همه ما است، باید نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

وحدانی فر افزود: همه روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۸ شب در دانشگاه آزاد دهدشت حضور میابیم برای تکریم و تجلیل از مقام شهدا، شهدایی که جان دادند تا امروز ما عزت داشته باشیم.

 وی با انتقاد از مسئولان راهداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جاده های آنتنی و روستایی شهرستان کهگیلویه، گفت: تعلل در شما باعث می‌شود که کار به تأخیر بیافتد و باز به فصل برسیم و همچنان روستاهای ما مشکل داشته باشند.

 امام جمعه کهگیلویه گفت: آقایان مسئول اگر ما در جلسات خصوصی به شما می‌گوییم و در راهداری کهگیلویه و بویراحمد توجه ای نمی‌کنید به منزله این نیست که خبر نداریم که چه می‌کنید، نگذارید کار مردم معطل باند بازی و سردسیر و گرمسیر شود.

وی خاطرنشان کرد: برای یک بار مشکل جاده در روستاها الخصوص بخش دیشموک را حل کنید که این همه محرومیت دیشموک به رخ نظام کشیده نشود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار