رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-18 13:58 شماره خبر : 2929 https://sobhezagros.ir/short/VWPJ3 0
امام جمعه یاسوج مطرح کرد:

امام‌جمعه یاسوج بیان کرد: کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها ریل گذاری و رفع گره‌های مختلف است، در مواقعی حتی آبدارچی فلان اداره رو انتخاب می‌کند این خیلی خسارت و بد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « صبح زاگرس » آیت الله حسینی امام‌جمعه یاسوج در خطبه‌های اول نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه گفت: در حال ورود به ماه پر خیر و برکت رمضان هستیم این ماه مملو از برکت، رحمت و مغفرت است ماهی است که برترین ماهاست همه لحظات و ساعت‌های فضیلت دارد روزهای آن روزهای خاص و پر فضیلتی است شب‌های آن بهترین شب‌هاست و باید از آن‌ها استفاده کرد.


امام جمعه یاسوج بیان کرد: در اين ماه به مهمانی خداوند دعوت شده‌اید  ما هرچه داریم از خداوند است هرچه هست مال اوست اما این ماه یک مهمانی ویژه است، نفس کشیدن فرد روزه دار هم ذکر الهی است خواب روزه داران هم عبادت است عمل خیر فرد روزه دار مقبول می‌شود.

آیت الله حسینی بیان کرد: دعا در این ماه مستجاب می‌شود از خداوند بخواهیم توفیق دهد بتوانیم از این ماه استفاده کنیم بتوانیم روزه بگیریم گاهی انسان دچار بیماری یا مسافرت می‌شود و توفیق روزه داری را از دست می‌دهد‌ دعا کنیم توفیق قرائت قرآن نصیب‌مان شود.

وی با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار بیان کرد: بدبخت کسی است که از رحمت و غفران این ماه بی نصیب شود در ماه رمضان تمام اعضا و جوارح ما باید روزه دار باشد، توجه به ایتام را در این ماه فراموش نکنیم افطاری دادن را فراموش نکنیم ثواب عظیمی دارد، در این‌ ماه خاص اخلاق باشیم و ریش‌سفیدان و بزرگان را احترام کنیم.

آیت الله حسینی افزود: روزه داری آثار و برکات بسیار زیادی دارد هم آثار و برکات دنیوی و هم آثار و برکات اخروی دارد هم سلامت جسمی را به دنبال دارد هم روح و روان را سالم می‌کند.

امام‌جمعه یاسوج تصریح کرد: روزه داری باعث می‌شود تغدیه ما سالم شود و فشارهای درون بدن کاهش پیدا کندروزه داری هم ثواب اخروی دارد هم آثار و برکات دنیوی خواهد داشت.

آیت الله حسینی در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه گفت:  تقوا انسان را به سعادت می‌رساند بی تقوایی مخالفت با مبدا و خالق انسان است اگر خداوند یک لحظه به دنیا توجه نکند این دنیا پودر خواهد شد و از بین ‌می‌رود، قدرت و مدیریت خداوند دنیا را اینگونه کنار هم قرار داده است بی تقوایی مخالفت با خداوند است ما مطیع امر نفس بودیم نفسی که به جز ضرر هیچ نفعی نداشته است.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: روز شهید را در پیش داریم در وصف مقام شهید می‌توان به یک‌حدیث از پیامبر اشاره کرد؛ فرمودند خداوند آزادی از آتش دوزخ را بر آنان روا می‌دارد هنگامی که پا به میدان نبرد بگذارند فرشتگان با بال و پر خود اطراف آنها را می‌گیرند هنگامی که شهیدان به زمین می افتند حوریان بهشتی به سوی آنها می رود هنگامی که شهید زمین می‌افتد زمین آفرین بر او می‌گوید.

وی افزود: کسانی که در ۸ سال دفاع مقدس جنگیدند و از عزت و ناموس و خاک این کشور دفاع کردند به این مقام رسیدند. 

وی‌گفت: از عموم مردم استان که این افتخار خلق کردند و بیش از ۶۴ درصد مشارکت داشتیم این افتخاری برای کشور است از همه مردم تشکر می‌کنم از نامزدهای انتخاباتی قدردانی می‌کنیم همه بر خلق این پیروزی دخیل و سهیم هستند.

وی گفت: یک وظیفه شرعی بود که انجام دادیم برای عزت و استقلال این کشور رای دادیم این رای و حرکت به منزله جهاد فی سبیل الله است امروز نایب امام وقتی دستوری می‌دهند اجرا کنیم اجر بزرگی دارد .

وی‌کفت: در مقابل جو و جنگ روانی بسیار بزرگی که توسط دشمنان ایجاد شده بود اما این آمار کار بزرگی بود اکنون نماینده انتخاب شده نماینده تمام اقشار است و باید منافع کشور را مد نظر قرار دهند  نماینده‌ها تکلیف سنگینی دارند مسولیت سنگین است.

امام‌جمعه یاسوج خطاب به نمایندگان انتخاب شده توسط مردم افزود: ورود به مسائل جزئی خطری برای نماینده است اگر به این مباحث ورود کنیم زیرساخت‌ها فراموش می ‌شود مردم مطالبه جزئی نکنند کسی که نماینده مجلس می‌شود نباید به دنبال کارهای جزئی باشد دولت خود کارها را انجام می‌دهد.
 
امام‌جمعه یاسوج بیان کرد: کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها ریل گذاری و رفع گره‌های مختلف است نخواهیم که نمایندگان به مسائل کوچک ورود کند، در مواقعی حتی آبدارچی فلان اداره رو انتخاب می‌کند این خیلی خسارت و بد است.

آیت الله حسینی گفت: برای یک نفر کار نکنید برای مردم کار کنید به کارهای جزئی وارد نشوید و نظارت کنید ، نگویید فلان اداره و فلان مدیرکل سهم فلانی است این موضوع گرفتار استان ماست.

وی گفت: دولت را شرطی نکنیم این کار خطا است کلیت نظارت را داشته باشد و مطالبه گری داشته باشید تا بتوانیم از این شرایط خارح شویم .

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار