رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیرکل تعزیرات در گفتگو با صبح زاگرس:

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه‌وبویراحمد از تدابیر پیش‌بینی شده برای تخلفات نروروزی گفت: برای سودجویان و متخلفان بازار تا 50 برابر قیمت اجناس جریمه نقدی و پلمپ واحد صنفی اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین ایام نوروز تقاضا برای خرید کالاهای مختلف افزایش پیدا می‌کند و کالاهای پر مصرف از جمله مرغ، گوشت و میوه باید به فور در دسترس مردم باشد در کنار این موضوع لزوم توجه به جلوگیری از تخلفات  در این ایام مضاعف می‌شود تا از سودجویی‌ها و منفعت‌طلبی‌ها جلوگیری شود و افراد نتوانند در این ایام اقدام به گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار احتمالی یا مرتکب سایر تخلفات شوند.

در همین ارتباط متولیان بازار کهگیلویه و بویراحمد در این ایام باید بیش از گذشته میزان وفور کالاها، شناسایی تخلفات، مبارزه با احتکار و همچنین سودجویی و منفعت‌طلبی را شناسایی کنند تا مصرف‌کنندگان با خیالی آسوده بتوانند در بازار خرید کنند و حقوق آنها حفظ شود. 

سید حمزه لقمانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص تدابیر در دست اقدام برای نظارت بر بازار در ایام ماه رمضان و نوروز جهت جلوگیری از تخلفات گفت: طرح نظارتی نوروز و ضیافت رمضان برای حضور در بازار جهت نظارت، کنترل و برخورد با تخلفات از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان نوروز ۱۴۰۳ و ضیافت شروع و تا ۲۹ اسفندماه ادامه دارد و ادامه این طرح از ۲۹ اسفندماه تا ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: این طرح با حضور ۸ اکیپ از جمله بسیج اصناف، اتحادیه اصناف، بازرسان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و... در دو شیفت صبح و عصر انجام بازار را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند. 

وی به فعالیت چند روز اخیر گشت نظارت بازار اشاره کرد و ادامه داد: در چند روز اخیر ۱۰ واحد صنفی پلمپ شد و اگر واحد صنفی بر تخلف اصرار داشته باشد از ۲۴ ساعت تا ۱۰ روز پلمپ آن ادامه دارد. 

لقمانی افزود: برای تخلفات علاوه بر پلمپ تا ۵۰ برقرار قیمت کالا در مواردی جریمه نقدی در نظر گرفته شده است. 

این مسئول در خصوص میزان وفور کالا و شناسایی تخلفاتی همچون احتکار در بازار گفت: در بازار استان وفور کالا وجود دارد و تا اکنون خبری از احتکار اجناس مشاهده نشده است و بازرسی‌ها برای این موضوع ادامه دارد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص فروش میوه‌های تنظیم بازار در برخی میوه‌فروشی‌ها و راهکار جلوگیری از آن گفت: غرفه‌ها مشخص و کدگذاری شده و از ۲۰ اسفندماه توزیع میوه آغاز شده است و میوه تنظیم بازار با قیمت میوه‌فروشی اختلاف چندانی ندارد و همین عدم اختلاف قیمت سبب می‌شود تا مشکلات این‌چنین مشاهده نشود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار