رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
ظهر امروز برگزار شد؛

در راستای توسعه کشاورزی طرح «آبخیز تا جالیز» در زمینه تأمین آب کشاورزی مزارع استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود و سپاه فتح در این طرح فعال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» به منظور هماهنگی جهت اجرای طرح «آبخیز تا جالیز»، نشست تعاملی با حضور سردار مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح، مدیران ادارات جهادکشاورزی و منابع طبیعی و مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح برگزار شد. 

در این نشست که با هدف بررسی و تعیین تکلیف پروژه‌ها، پیگیری مفاد تفاهم‌نامه و نحوه اجرای طرح آبخیز تا جالیز جهت رفع معضلات آبخیزداری در استان و نحوه نظارت بر اجرای پروژه‌ها در محل بسیج سازندگی سپاه فتح استان برگزار شد، جانشین فرمانده سپاه فتح ضمن تقدیر از تعامل ادارات جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان خواستار برآورد اولیه ، برنامه‌ریزی و نیازسنجی مناطق مختلف استان جهت اجرای هر چه بهتر طرح «آبخیز تا جالیز» شد. 

سردار مصطفی مثنوی با تأکید بر تعامل دستگاه‌ها ، استانداری و مجموعه سپاه فتح استان اظهار داشت: جهت اجرای این طرح باید در جلسه‌ای با حضور استاندار تفاهم‌نامه اجمالی در زمینه نحوه تخصیص اعتبار و همچنین جزئیات طرح آبخیز تا جالیز نیز منعقد تا ضمن مدیریت زمان در اجرای پروژه، اعتبارات لازم نیز جذب شود.

وی روشن شدن سهم قطعی به منظور جلوگیری از رکود اجرای پروژه آبخیز تا جالیز، مشخص کردن نقشه کامل اجرای پروژه‌ها بین بسیج سازندگی سپاه فتح و دستگاه‌های اجرایی و استفاده از پیمانکار جزء در برخی از پروژه‌ها را از جمله مهمترین پیشنهادات در جهت اجرای این طرح عنوان کرد. 

سردار مثنوی بر استفاده از ظرفیت بومی در تعیین تکلیف سهم استان در جذب اعتبارات، تهیه ماشین‌آلات و تأمین نیروی انسانی برای اجرای طرح «آبخیز تا جالیز» نیز تأکید کرد. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح نیز در این نشست با بیان چکیده‌ای از عملکرد این سازمان در آبرسانی به روستاهای استان در قالب طرح «جهاد آبرسانی»، اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه فتح استان توانسته است با تعامل آبفا و تکیه بر دانش نیروهای خود طی ۱۸ ماه، عملیات آبرسانی آب شرب پایدار را در ۱۴۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد تکمیل کند.

سرهنگ حسن رضایی اجرای طرح «آبخیز تا جالیز» را با توجه به رونق کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ضروری دانست و افزود: در اجرای این طرح، احداث کانال‌های بتنی، انتقال آب کشاورزی به وسیله لوله‌گذاری، احداث جاده بین مزارع، ساخت استخرهای ذخیره آب و احیای چشمه و قنوات در دستور کار خواهد بود که نیازمند کار پایدار و هماهنگی و تعامل دستگاه‌های ذیربط است. 

وی مدت زمان اجرای قرارداد طرح « آبخیز تا جالیز» را ۳ ساله عنوان کرد و افزود: بسیج سازندگی سپاه فتح با شعار محوری «از مردم، با مردم، برای مردم» در سال‌های گذشته و خارج از ضوابط اداری، عملیات احداث کانال کشاورزی در مناطق مختلف استان از جمله دیشموک، زیلایی، سپیدار و... جهت کمک به توسعه کشاورزی انجام داده و آمادگی خود را جهت اجرای هر چه بهتر این طرح نیز اعلام می‌کند. 

در ادامه این نشست نیز مدیران جهادکشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی سپاه فتح در اجرای طرح آبخیز تا جالیز تأکید و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری اعلام کردند. 

در پایان نیز طرفین بر نشست با استاندارکهگیلویه و بویراحمد جهت برنامه ریزی و رفع موانع اجرای طرح «آبخیز تا جالیز» تأکید کردند. 

ورود سپاه در توسعه کشاورزی کهگیلویه و‌ بویراحمد‌
ورود سپاه در توسعه کشاورزی کهگیلویه و‌ بویراحمد‌
ورود سپاه در توسعه کشاورزی کهگیلویه و‌ بویراحمد‌
ورود سپاه در توسعه کشاورزی کهگیلویه و‌ بویراحمد‌
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار