رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در پی ورود سامانه بارشی صورت گرفت:

رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده گفت: باتوجه‌به اعلام وضعیت قرمز هواشناسی استان هرگونه جابه‌جایی عشایر کوچ رو و صعود به ارتفاعات ممنوع است.

سید صفدر نیک آئین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، در خصوص اعلام وضعت قرمز و نارنجی بارندگی و سیل از سوی سازمان هواشناسی استان برای روزهای آینده گفت: باتوجه‌به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش و جاری‌شدن سیل و باد شدید همراه با رعدوبرق از صبح سه‌شنبه مورخ ۲۹ اسفندماه تا عصر چهارشنبه یکم فروردین‌ماه لازم است عشایر اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده گفت: باتوجه‌به شرایط جوی و نامساعد بودن جاده‌های ارتباطی در پی بارندگی‌ها، امکان امدادرسانی در آینده عملاً وجود نخواهد داشت؛ لذا انتظار داریم عشایر و دامداران ساکن در مناطق سردسیری نسبت به چرای دام به بیرون خودداری کنند.

 نیک آئین در ادامه تأکید کرد: عشایر در روزهای بارانی به دلیل صاعقه و باران‌های سیل‌آسا از انتقال دام‌های خود به چراگاه جداً خودداری کنند چرا که در سال‌های گذشته شاهد مرگ تلخ چندین نفر از عشایر در روزهای بارانی و به دلیل برخورد صاعقه بودیم.

وی افزود: از تردد در مسیرهای کوهستانی به‌خصوص حضور در مجارت دره‌های فصلی در ییلاق و قشلاق خودداری کنند.

 رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده مطرح کرد: در صورت هرگونه حادثه برای عشایر و نیاز به امدادرسانی، فوراً با اداره امور عشایری، بخشداری و یا جمعیت هلال‌احمر شهرستان تماس بگیرند.

انتهای خبر 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار