رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-18 15:56 شماره خبر : 2936 https://sobhezagros.ir/short/4zj6D 0
آنچه در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم‌زمان با سایر شهرهای کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « صبح زاگرس » نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم‌زمان با سایر شهرهای کشور برگزار شد.

چرام:

حجت‌الاسلام والامسلمین فرهمند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، پیامبر گرامی اسلام فرمودند بیچاره‌ترین انسان کسی است که این ماه مبارک بر او بگذر و خطا و گناهی داشته باشد که خدا او را نبخشیده باشد.
امام‌جمعه موقت چرام افزود: ماهی که ساعات و ایام و لیالی آن بهای شب‌ها و ساعات و روزهای عمر است، ماهی که طبق آیات قرآن نتیجه‌اش برای بندگان چیزی جز تقوای الهی و دوری از محارم و گناه نیست، ماهی که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آخرش رهایی از آتش جهنم است.
فرهمند بابیان اینکه هفته قبل در روز ۱۱ اسفند انتخابات پرشور و بانشاطی برگزار شد، عنوان کرد: بررسی شرایط موجود نشان می‌دهد که با همه سختی‌ها و فشار های اقتصادی به‌ویژه در چند سال اخیر و با تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها و دشمنان داخلی و خارجی برای تحریم انتخابات و امید دشمنان به مشارکت ۱۰ تا ۲۵ درصدی،  مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران پاسخ محکم و کوبنده‌ای به دشمنان نظام و انقلاب بوده و در این جنگ نابرابر پیروز قطعی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی و شکست‌خورده نهایی دشمنان داخلی و خارجی ملت شریف ایران بوده است.
وی ادامه افزود: باتوجه به اینکه کاهش مشارکت نسبت به دوره‌های قبل رقمی بین ۱۸ تا ۳۰ درصد است و این ۳۰ درصد مردد بین حضور و عدم حضور در انتخابات بوده‌اند نشان از این دارد که اگر تلاش اقشار مختلف مردم و مسئولین و فعالان جبهه انقلاب در باب جهاد تبیین به بالاترین ظرفیت خود می‌رسید قطعاً درصد بالایی از این افراد در انتخابات شرکت می‌کردند و آمار به بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد می‌رسید پس معلوم می‌شود که ما کوتاهی کرده‌ایم و از تمام ظرفیت خود برای تبیین مردمی استفاده نکرده‌ایم.

فرهمند بابیان اینکه باید در اینجا اول از حضور آحاد ملت شریف که این حماسه حضور را رقم زدند تشکر کنم که همیشه و در همه صحنه‌ها حامی انقلاب و جمهوری اسلامی بوده‌اند، بیان کرد: باید از عاملان و مجریان انتخابات اعم از هیئت‌های نظارت و اجرایی و نیروهای خدوم نظامی و انتظامی و امنیتی و قضایی که امنیت انتخابات را فراهم کردند تا این حضور و حماسه عظیم شکل بگیرد تشکر و قدردانی بکنم.

فرهمند بابیان اینکه نکته سوم خطاب به مردم عزیز است که فصلالخطاب قانون است، تأکید کرد: بعضی از کاندیداها و مردم شریف نسبت به بعضی اتفاقات که در روز انتخابات افتاد معترض و شاکی  هستند. قانون برای این بررسی و برخورد با  تخلفات احتمالی در انتخابات ماده و تبصره دارد و بهترین راه و سریع‌ترین راه مجرای قانون است.

وی افزود: از مراجع ذی‌صلاح خصوصاً شورای محترم نگهبان هم تقاضا داریم که به‌صورت جدی بازرسی و نظارت داشته باشند تا اگر حقی از کسی ضایع‌شده است احقاق حق شود تا مردم بدانند که شرط در انتخابات عدالت و صیانت از آراء ملت است چون این مردم صاحبان اصلی این نظام انقلاب‌اند و بالاترین سرمایه برای هر نظام و کشوری همین مردم هستند و با اتکا به همین مشروعیت و مقبولیت مردمی است که جمهوری اسلامی نظام سلطه و غرب را به‌زانو درآورده و انشا الله نابود خواهد کرد.
فرهمند بابیان اینکه بیست و دوم اسفند روز شهدا و یادآوری مقام شهداست، گفت: شهید فاتح قله رابطه انسان باخداست. شهید اهل مشاهده و شهود جمال ربوبی است.شهید با وارستگی کامل از خودبینی کاملاً خدا ببین شده است و به شهود تام رسیده است .

وی افزود: درآیات قرآن که در رابطه با شهید آمده است بحث در زندگی پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم همه مخلوقات دارای نفس انسانی با اختلاف در مراتب هستند بلکه شرف بزرگ شهدا راه حق حیات عندرب و ورود در ضیافت الله است این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است این لقا الله و ضیافت الله است که فقط مخصوص شهیدان راه حق است.

____________

پاتاوه:

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: بدون تردید این انتخابات رنگ و بوی حماسه و جهاد دارد و دشمن بیش از هر کس می‌داند که بازنده این آوردگاه جبهه استکبار بوده و پیروز واقعی انتخابات، مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۸ اسفند ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به تقوا و توصیه های امام رضا (ع) برای روزهای آخر ماه شعبان، از منظر و نگاه قرآن کریم و روایات اشاره و اظهار کرد: تقوا، حکمت روزه است، غایت روزه رسیدن به گوهر تقوا است، همان طور که رسول خدا (ص) فرمودند «بهترین عمل در ماه رمضان ترک گناه که همان تقوا است».

امام جمعه شهر پاتاوه همچنین به بیان سخنی از اباصلت، خادم امام رضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: «در آخرین جمعه ماه شعبان، خدمت امام رضا علیه السلام رسیدم فرمودند؛ای اباصلت! بیشتر ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران کن و باید به آنچه برایت مهم است، اقدام کنی، بسیار دعا کن، زیاد استغفار کن، زیاد قرآن تلاوت کن، از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی، هر امانتی که گردنت هست ادا کن، تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مومنان داری، ازدل بیرون کن، هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو:خداوندا!اگردر روزهای گذشته شعبان،مارا نیامرزیدی،پس در روزهای باقی مانده بیامرز».

وی در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تبریک کسب رتبه برتر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حماسه حضور در انتخابات به آموزه ها و عبرت های فراوان حهاد انتخابات ۱۱ اسفند ماه اشاره کرد و ادامه داد:پیروزی بزرگ مردم ایران در انتخابات امسال به ویژه کسب رتبه نخست مشارکت مردم استان ما در کشور را تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: بدون تردید این انتخابات رنگ و بوی حماسه و جهاد دارد و دشمن بیش از هر کس می‌داند که بازنده این آوردگاه جبهه استکبار بوده و پیروز واقعی انتخابات، مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه پاتاوه به بیان سخنان مقام معظم رهبری در قدردانی از ملت ایران پرداخت و افزود: «از ملت ایران، بخاطر حضورشان درپای صندوق‌های رای تشکر می‌کنم، دشمنان ایران یک سال تلاش کردند انتخابات را از رونق بیندازند، حضور مردم در انتخابات امسال، یک وظیفه تمدنی و یک جهاد بود».

وی همچنین در تفسیر سخنان معظم له در دیدار اعضای جدید مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند و از کار بیندازد، سخنان اختلاف انگیز و ستیزه گری های دشمن پسند است. مجلس خبرگان در انتخاب خود، هیچ گاه از اصول ثابت جمهوری اسلامی غفلت نکنند و به حول و قوه الهی مشارکت ۴۱ درصدی مردم، زمینه ساز پیروزی اقتصادی و سیاسی بر دشمنان را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت روز و جشن نیکوکاری از مدیر و کارکنان کمیته امداد امام خمینی( ره)و تمامی خیرین و مردم نیک اندیش درخواست کرد شادی خود را با مستمندان تقسیم نموده و مساعدت همه جانبه را به فقرای آبرومند مبذول دارند.

امام جمعه شهر پاتاوه به نقل از امام صادق علیه السلام، افزود: «اموال از آن خداست و آنها را نزد آفریدگان خویش امانت نهاده، انفاق نشانه ایمان راستین و از نشانه‌های اهل تقوا است.

وی باتبریک در پیش بودن ماه ضیافت الهی و گرامیداشت روز شهدا، به سالروز تاسیس بنیاد شهید از سوی حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۸ اشاره و ادامه داد: «شهدا سرمایه‌اند، از دست نمی‌روند به دست می‌آیند و آنها قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند».

حجت الاسلام سیادت از لسان رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: «آن کسانی که سعی می‌کنند نام ایثارگری، نام جهاد، نام شهادت، نام صبر و پایداری را در کشور ما از ذهن‌ها ببرند، این‌ها به دشمن ملت ایران خدمت می‌کنند».

امام جمعه شهر پاتاوه از عملکرد مدیران استانی و شهرستانی در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف «خانواده های معظم شهدا» در بخش انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرستان دنا در این بخش بسیار ضعیف هستند.

وی گفت: بنده ده‌ها بار حضوری و تلفنی به آنها تذکر داده‌ام که در خدمت رسانی به خانواده‌های محترم شهدا و گلزار شهدا کوتاهی نکنند، ولی تاکنون اقدامی نکردند و گلزار شهدای این شهر بدون سقف، تمثال مبارک شهدا بوده و رنگ آنها از بین رفته است.

_______________

مارگون:

امام جمعه موقت شهر مارگون گفت: نمایندگان منتخب این ملت بدانند که مردم به وظایف دینی و قانونی خود عمل کرده اند و شما هم باید متعهد به خدمت و خدمتگزاری صادقانه بدون در نظر گرفتن سلیقه های سیاسی باشید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «کاظم رضایی اصیل» امروز در خظبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به حس وجود خدا در زندگی اختصاص داد و اظهار کرد: اگر کسی واقعا خدا را در زندگی خود حس کند و اعتقاد داشته باشد به ویژه بتواند دائم الذکر باشد، چنین شخص در زندگی اگر در جایی کمبودی احساس کرد، خداوند را همیشه یار و پشتیبان خود می داند.

امام جمعه موقت شهر مارگون با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «معارف باید در قلب انسان باشد»، گفت: اگر زبان فقط بخواهد حرکت و گوش بشنود، این اثر خود را نخواهد گذاشت بلکه باید وارد قلب شده باشد تا اثرگذاری لازم را داشت باشد.

وی در خطبه دوم به رویدادهای هفته گذشته و هفته پیش رو اشاره و افزود: ۱۴ اسفند ماه، روز احسان و نیکوکاری و تاسیس کمیته امداد امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را داشتیم که این روز را به امدادگران و جهادگران صف مقدم مبارزه با فقر تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: امدادگران کمیته امداد در سال های متمادی حامی اصلی مستضعفان و کوخ نشینان بودند و هستند و با خدماتی قابل توجهی که کمیته امداد امام خمینی (ره) داشتند بسیاری از آسیب های ناشی از از فقر را زدودند.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون بیان کرد: اگر همه ما در دستگیری از فقرا، مساکین و ایتامی که از ما ضعیف تر هستند به اندازه توان کمک کنیم‌، بدون شک بسیاری از آسیب های اجتماعی را را ریشه کن خواهیم کرد.

وی ۱۵ اسفند ماه، روز درختکاری را یادآور شد و گفت: روز درختکاری، روز تجدید حیات است که  جا دارد نخست از تمام سبز قامتان و زحمت کشان منابع طبیعی که سالانه برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان این نعمات الهی نهایت تلاش و کوشش را دارند تقدیر و تشکر را داشته باشم.

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به اینکه اگر درخت نباشد بدون شک زندگی برای ما سخت خواهد شد، اظهار کرد: در این چرخه خدادادی درخت یکی از نعمت هایی است که اگر گردونه  این چرخه از بین برود، زندگی همه ما دچار تلاطم و مشکلات خواهد شد.

امام جمعه موقت شهر مارگون خاطرنشان کرد: وقتی که ما وارد طبیعت خدادادی می شویم‌ از سایه درختان و میوه آنها استفاده می‌کنیم چه لزومی دارد که به راحتی درختی سبز را قطع کنیم‌؟، درختی که سال های سال طول کشیده تا رشد نموده و برای ما مثمر ثمر واقع شود.

وی به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: رمضان، ماه بهار قرآن و ماه خودسازی است.

حجت الاسلام رضایی اصیل بیان کرد: روایت از پیامبر اکرم (ص) داریم که «تمام درهای جهنم در روز نخست این ماه به روی مؤمنین بسته و تمام درهای بهشت به روی مؤمنین باز خواهد شد و تمام گناهان گذشته مؤمنین از طرف خداوند سبحان بخشیده خواهد شد».

امام جمعه موقت شهر مارگون افزود: در این ماه کرسی های تلاوت قرآن کریم را در همه مساجد سطح شهرستان خواهیم داشت و طرح «مسطورا» را داریم که سه فراز منتخب از قرآن کریم را مشخص و در اختیار عموم مردم برای حفظ خواهند گذاشت.

وی هدف از این طرح را انس با قرآن و وارد شدن کلام نورانی به زندگی مردم دانست و ابراز داشت: این طرح از طرف سازمان تبلیغات اسلامی به مدت سه سال در سطح شهرستان اجرا خواهد شد و به نفرات برتر جوائز نفیسی اهداء خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی اصیل ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بیان کرد: سرانه مطالعه در سال های اخیر رو به رشد بوده و درصد بالایی از مردم استان ما به مطالعه کتاب روی آورده اند که این روند می‌تواند افزایش سطح علم و آگاهی آحاد مردم را در پی داشته باشد.

امام جمعه موقت شهر مارگون به حضور پرشور مردم سلحشور استان کهگیلویه و بویراحمد در پای صندق های اخذ رأی اشاره کرد و گفت: این شور انتخاباتی نشان از بصیرت بالای این مردمان دارد که جا دارد دست تک تک آحاد مردم را ببوسم که پای این انقلاب و آرمان های انقلاب ایستاده اند.

 وی ضمن تبریک به منتخب مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، از نماینده دور قبل مجلس شورای اسلامی به جهت خدمات خود در سطح شهرستان و استان قدردانی کرد.

حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: دشمن سال های سال برنامه های وسیعی داشت تا مانع از حضور مردم در پای صندوق های آرا شوند ولی غافل از اینکه با مردمانی روبرو شده اند که لبریز از اراده و عشق به میهن اسلامی هستند.

امام جمعه موقت شهر مارگون خطاب به منختبان مردم در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نمایندگان منتخب این ملت بدانید که مردم عزیزمان به وظایف دینی و قانونی خود عمل کرده اند و شما هم باید متعهد به خدمت و خدمتگزاری صادقانه بدون در نظر گرفتن سلیقه های سیاسی باشید.

وی تاکید کرد: چه کسانی که به شما رای دادند و چه افرادی که به شما رای ندادند به گردن شما حق دارند و شما نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی هستید و باید خود را وقف این مردم همیشه در صحنه کنید.

حجت الاسلام رضایی اصیل خطاب به نماینده منتخب شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، افزود: نمی دانم شما از وضعیت زیرساخت های بسیار نامطلوب این شهرستان خبر دارید یا نه ! ولی از این تریبون از شما خاضعانه خدمت صادقانه به این خطه را طلب دارم.

امام جمعه موقت شهر مارگون گفت: در شهرستان مارگون بسیاری از روستاها فاقد جاده آسفالت، بهداشت و درمان، بیمارستان مجهز، فضای سبز و پارک، سالن جلسات هستند و حتی با گذشت چندین سال از ارتقای این شهر به شهرستان، اکثریت اداره های شهرستان فاقد ساختمان هستند که انتظار می‌رود بستر مناسب را در جهت رفع این مشکلات فراهم نمایید.

_______________

لنده:

امام موقت شهرستان لنده گفت: در آستانه بهترین ماه میهمانی خداوند هستیم که امیدواریم خودمان را برای باران رحمت الهی در این ماه عزیز آماده کنیم.

حجت الاسلام سید محمود الهی در ادامه به سالروز تشکیل بنیاد شهید و روز راهیان نور اشاره کرد و گفت: روز شهدا و بنیاد شهید به پاس فداکاری و رشادت شاهدان شهیدی رقم خود که برای انقلاب اسلامی از جان خود مایه گذاشتند تا امروز انقلاب اسلامی روز به روز به واسطه خون سرخ شهدا انقلاب ما پایدار تر شود.

وی افزود: همه ما مدیون خون شهیدان هستیم و این شهیدان هستند که قهرمانان افتخار آفرین ایران اسلامی هستند و پدران و مادران شهدا ستارگانی هستند که تنها دلخوشی خودشان را تقدیم نظام کردند.

امام جمعه موقت لنده گفت: راهیان نور یکی از فرصت های است که باید جوانان با سیره و فرهنگ شهادت در مناطق عملیاتی دفاع مقدس آشنا شوند.

الهی نیا گفت: انتخابات 11 اسفند باعث تجلی حضور ملت در تبعیت از رهبری و پایداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی شد که چشم طمع دشمنان را از ایران اسلامی با حضور خود قطع کردند.

وی افزود: حضور با شکوه مردم استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نشان داد که این مردم در همه فرصت ها و صحنه ها پشت انقلاب هستند و قطعا مسئولان باید بدانند که مردم پیروز قطعی انتخابات هستند و مسئولان باید خود را خادم این مردم بدانند.

الهی نیا گفت: نمایندگان منتخب مردم باید کمر همت را برای خدمت به مردم محکم ببندند و نسبت به رفع مشکلات مردم به خصوص راه های ارتباطی، مشکلات بهداشتی و درمانی و سایر نیازمندی های مردم تلاش کنند.

وی افزود: از تلاش های ستودنی هیئت های اجرایی و نظارت و بازرسی انتخابات و نیروهای امنیتی و انتظامی و همه کسانی که در امر انتخابات متحمل زحمت شدند قدردانی می کنیم.

الهی نیا گفت: خرید و فروش رای یک اقدام ناپسندی است که هرچند به کم ولی همان کم آن هم باعث ایجاد نارضایتی عمومی شده است که باید اگر کسی هم متحمل چنین جرمی شده است باید برخورد لازم صورت گیرد تا تکرار نشود.

امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت: باتوجه به فصل درختکاری انتظار داریم همه مردم بنا به تاکید مقام معظم رهبری همه در این حوزه تلاش کنند تا این فرهنگ زیبا نهادینه شود و شاهد تحقق کاشت یک میلیارد درخت در کشور باشیم.

وی افزود: نیروی انتظامی با وجود اقتدار همیشه مظلوم است و شهادت سرباز نیروی انتظامی در مرکز استان را به خانواده و مردم استان تسلیت می گوییم و انتظار داریم مردم قدر و جایگاه این نیرو را بیشتر بدانند.

_______________

دیشموک
امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه تبلیغات گسترده و سنگین دشمنان داخلی و خارجی برای تحریم انتخابات و پیش‌بینی حضور ۲۵ درصدی مردم در انتخابات را یادآور شد و گفت: با وجود همه فشار‌های اقتصادی و سختی‌ها به ویژه در این ۵ سال اخیر مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران در انتخابات پاسخ محکمی به توطئه دشمنان داخلی و خارجی بود و در این جنگ نابرابر پیروز میدان ملت قهرمان ایران بود که از این مردم باید تقدیر کرد.

حجت الاسلام راوند حضور مردم استان در انتخابات که رتبه اول کشور بود را نشانه حضور مردم در میدان انقلاب و پایبندی به نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن دنبال ناامن کردن کشور در زمان انتخابات بود که الحمدلله با تلاش نیرو‌های امنیتی انتخابات با امنیت کامل و بدون هیچگونه ناامنی برگزار شد که از نیرو‌های نظامی امنیتی و انتظامی کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی با عنوان اینکه بعضی کاندیدا‌ها اعتراضاتی نسبت به نتیجه انتخابات دارند افزود: اگر کسی نکته‌ای و اعتراضی نسبت به انتخابات دارد، باید به قانون مراجع کند و از مجرای قانونی پیگیر موضوع باشد.

حجت الاسلام راوند ۳۱۰۰۰ شهید و بیش از ۷۰ هزار مجروح که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند را نشانه آشکار نسل کشی واقعی در غزه عنوان کرد و گفت: این اتفاقات که با سکوت جوامع بشری اتفاق می‌افتد نیازمند اقدام عملی جوامع بشری و انسان دوستانه در سراسر جهان است و باید همه جلوی این اقدامات وحشیانه را بگیرند.

حجت الاسلام راوند روز سه شنبه اول ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی را یادآور شد و افزود: مبارکی و قداست غایت و نهایت روزه رسیدن به گوهر تقواست.

حجت الاسلام راوند قطعی خطوط تلفن همراه و اینترنت شهر و روستا‌ها و تعطیلی کسب و کار در هر روز و ماه و هفته را باعث نگرانی و نارضایتی مردم بیان کرد و افزود: از مسئولین محترم استانی و شهرستانی شرکت مخابرات انتظار هست نسبت به حل مشکل خطوط تلفن همراه

شهر دیشموک و روستا‌های اطراف چاره‌اندیشی کنند و این مشکل را برطرف نمایند.

_______________

قلعه رئیسی

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رییسی در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد:مؤمنین در ایام باقی مانده از شعبان و آغاز ماه رمضان باید اماکنی مانند مساجد و حسینیه ها را برای برگزاری مراسم های رمضان آماده کنند. . 

وی افزود: اگر بخواهیم دل های پاک جوانان را مجذوب و مشتاق مساجد کنیم باید محبت و لطافت در برخورد را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم و این ماموریت مخصوص متولیان مسجد از امام جماعت تا سایر مدیران و خادمان است .

حیدرخواه با تقدیر از حضور باشکوه مردم در انتخابات عنوان کرد: ملت ایران در هفته گذشته دوباره سنگ تمام گذاشت و باحضور اگاهانه خود عزت و افتخار آفریدند. 

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: باید از این مردم تشکر کرد مخصوصا مردم استان که در مشارکت رتبه اول را در کشور ثبت کردند و از همه عوامل برگزار کننده چه عوامل اجرایی چه عوامل نظارتی و مخصوصا از عوامل امنیتی تشکر می کنیم

وی ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز باید نظارت دقیقی از سوی نهاد های متولی بر بازار انجام شود. 

______________

سی سخت:

حجت الاسلام والمسلمین واهبی زاده خطیب جمعه شهر سی سخت در این خطبه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و نظم در امور گفت:از امام باقر(ع) نقل شده که رمضان اسمی از اسم های خداوند است و در ماه رمضان ، خدا میزبان و ما مهمان هستیم. نفس شما در ماه رمضان تسبیح خداوند میکند و خواب شما عبادت است و عملی که شمای روزه دار در ماه رمضان انجام میدهید ، خدا قبول میکند .در این ماه دعا کنید که مستجاب میشود. امام جمعه شهر سی سخت در خطبه دوم نیز با توصیه به تقوای الهی گفت: خود و شما را توصیه به تقوا میکنم.اینکه اهل نفاق نباشید و از اهل نفاق دوری کنید. خداوند چشم های خیانت کار و خیانت چشم ها را میداند و خداوند آنچه در سینه ی شماست می داند.

واهبی زاده در ادامه گفت: اینکه خدا و دین دستور داده اهل قرآن باشید، برای این است اولا خودمان، خدا، واجبات ، محرمات را بشناسیم ثانیا وقتی این معرفت به خاطر انس با قران برای ما به دست امد تصرف و تجاوز به حریم دیگران نکیم ثالثا اجازه ندهیم که غیر به حریم ما تجاوز کند و انسان با تقوا چشمش را در حریم دیگران خیره نمیکند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا در ادامه گفت: امام رضا( ع)می فرماید:در ایام آخر شعبان اگر میخواهید با قلبی پاک و با روحی مملو از معنویت وارد ماه خدا بشوید این اعمال را انجام بدهید:

۱_در آنچه از شعبان مانده کوتاهی هایت را جبران کنید .

۲_به کاری رو بیاور که سودمند باشد .

۳_از کارهای که سود مند نیست دوری کنید .۴_ تلاوت قرآن داشته باشید و زیاد استغفار بگوید .۵_

کینه در دلهایتان نسبت به دیگران نداشته باشید.

.خطیب نماز جمعه سی سخت در ادامه به برپایی انتخابات هفته گذشته گریزی زد و گفت:

پیام های انتخابات هفته قبل الحق و الانصاف ، پیروزی ملت ایران علیه دشمن بود، گرچه دشمن با تمام توانشان کار کردند که ملت در این انتخابات شرکت نکنند ، اما پیروز نشدند. ایشان به سالگرد تاسیس بنیاد شهید اشاره کرد و گفت:

امام بزگوار یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیاد شهید را تاسیس کردند و وظیفه بنیاد شهید احیا و حفظ آثار شهدا و نشر آن و تکریم خانواده شهدا می باشد. خطیب جمعه سی سخت در ادامه با اشاره به پایان سال جاری گفت:سال ۱۴۰۲نزذیک به اتمام است. ان شاءالله با قلبی بدون کینه و حسادت، وارد این سال و ماه رمضان شویم .

وی با اشاره به چهارشنبه سوزی های آخر سال و لزوم پرهیز از انجام این خرافه ها و ترقه بازی و استفاده از بمب های دست ساز که جز آسیب و قطع عضو و عزادار شده خانواده ها ندارد گفت: لازم است در این روزهای موسوم به چهارشنبه سوزی خانواده ها از فرزندان خویش در برابر صدمات و لطمات این بدعت خطرناک و آسیب زا محافظت نمایند تا خدای ناکرده شاهد صحنه های دردناک از سوختگی و نقص عضو و هدر رفت مال و بیت المال نباشیم و از نهادهای انتظامی و امنیتی مجدانه خواهان پیگیری و رفع دغدغه های آخرسال مردم می باشم. واهبی زاده در آخر به دیدار اعضای خبرگان با مقام معظم رهبری اشاره کردند و به توصیه های ایشان استناد کردند که فرمود:

مراقب باشید کام ملت تلخ نگردد و از موضع گیری های اختلاف افکن دوری کنید و کاری که باعث دشمن شاد کردن دشمن شود ، صورت نگیرد.لزوم کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان و گرامیداشت هفته درختکاری و لزوم کاشت نهال و تشکر از بانیان و مسئولین این امر معروف و ارزشمند از دیگر مواردی بود که خطیب این هفته جمعه سی سخت بدان اشاره داشتند.

اهدای کمک هزینه مشهد مقدس به برندگان مسابقات فرهنگی و مذهبی از دیگر مواردی بود که با همراهی شعبانی، فرماندار دنا در خطبه های این هفته نماز جمعه سی سخت انجام گرفت.

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار