رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/07/17 Tuesday - 2024 08 October الثلاثاء ، 5 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-17 09:27 شماره خبر : 7812 https://sobhezagros.ir/short/VdgQ6 0
رونمایی از یک مشکل؛

در برخی مواقع سرقت اموال و تجهیزات عمومی تنها با ضرر و زیان مادی همراه می‌شود؛ اما در مواردی حوزه اثر سرقت بیشتر خواهد شد و می‌تواند سلامت و امنیت شهروندان را با خطر مواجه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» سرقت اموال عمومی در کنار اینکه سبب ضررهای مادی و خدشه به منافع عمومی می‌شود، می‌تواند با خطرهایی حتی به قیمت مرگ افراد منجر شود.

یکی از این موارد سرقت کابل‌های برق، پایه‌های روشنایی تونل‌ها، جاده‌های ارتباطی، همچنین سرقت تابلوهای راهنما در مسیرهای جاده‌ای است و نبود آن می‌تواند برای رانندگان و مسافران به قیمت مرگ آنها تمام شود.

در این راستا  مقوله روشنایی راه‌ها در نقاط حادثه‌خیز یکی از راهکارهای مهم برای ترددی امن و جلوگیری از تصادف در این محورها است و متولیان مربوطه باید این نقاط را  شناسایی و برطرف کنند.

دراین‌رابطه یکی از محورهایی که دارای موارد حادثه‌خیزی بوده، پل زردک و تقاطع این پل در کمربندی یاسوج - شیراز است. در طی روزهای گذشته موضوع تاریکی این پل و تقاطع آن با برخی گلایه‌ها همراه شده بود و شهروندان خواستار توجه به روشنایی این منطقه بودند.

این تاریکی که می‌توانست سبب تصادف و خطرهای احتمالی شود، می‌بایست در سریع‌ترین زمان ممکن حل و مشکلاتی که در اثر آن امکان وقوع داشت، برطرف ‌می‌شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: پل زردک و تقاطع پل از سمت کمربندی آن  روشنایی دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاران در اداره راهداری از این محور بازدید خواهند کرد گفت: اگر در این بازدیدها لامپی دچار سوختگی شده یا مشکلی رخ‌ داده باشد، تلاش می‌شود مشکل برطرف شود (سابقه خبر).

این موضوع سبب شد عوامل راهداری در روز گذشته از محدوده پل زردک و تقاطع آن بازدیدی داشته باشند و مشکلات تاریکی را برطرف کنند.

دراین‌رابطه حمیدرضا پیمانجو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: در بازدید از پل زردک و تقاطع آن کابل‌ها به سرقت رفته و روشنایی آن با مشکل مواجه شده بود که با نصب  مجدد کابل‌ها‌ روشنایی در این نقطه ایجاد شد.

حمیدرضا پیمانجو با بیان اینکه سرقت کابل و علائم ترافیکی راه‌ها می‌تواند سلامت و امنیت رهگذران را با چالش مواجه کند و حتی سبب نجات افراد خواهد شد گفت: سارقی دستگیر شد و از منزل وی ۷۶۲ تابلو کشف شد.

وی تأکید کرد: روشنایی یک معبر می‌تواند سبب نجات جان یک راننده یا مسافر شود و سرقت کابل و تابلو سبب خطر تصادف در محورهای ارتباطی  و حتی مرگ رانندگان خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حوزه پایه روشنایی و ایجاد پل نوری انقلابی صورت‌گرفته است و این موضوع با هدف رفع مشکلات تاریکی دنبال شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار