رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-24 12:17 شماره خبر : 5779 https://sobhezagros.ir/short/VmvKG 0
سلب آسایش؛ تنها دستاورد یک معدن برای لودابی‌ها؛

ظهر امروز جمعی از مردم بخش لوداب شهرستان بویراحمد جلوی تردد کامیون‌های حامل بوکسیت را گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ظهر امروز جمعی از مردم بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد جلوی تردد کامیون‌های حامل بوکسیت را گرفتند و مانع حرکت آن‌ها شدند.

مردم این بخش معتقد هستند رفت‌وآمد این کامیون‌ها علاوه بر اینکه به جاده دسترسی روستاها و بخش آسیب می‌رسانند، هیچ‌گونه ارزش اقتصادی برای آن‌ها ندارد و خواهان آن هستند که مسئولان و کارفرما و متولیان امر تکلیف مردم را در این راستا مشخص کنند.

شهرام مهدوی مطلق افزود: درواقع حرف مردم این است که از محل مسئولیت‌های اجتماعی این جاده آسفالت و یا جاده دیگری برای دسترسی کامیون‌ها خارج از روستاها احداث شود.

ماجرای زمین‌گیرشدن کامیون‌های حامل مواد معدنی در لوداب

در بخش لوداب از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد معدن بوکسیت وجود دارد که طبق آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده قرار است، یک هزار و ۶۰۰ تن بوکسیت از این معدن استخراج و در مجتمع آلومینای ایران تخلیه شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد که برای رفع این مشکل به بخش لوداب سفر کرده بود، دراین‌باره توضیح داد  گفت: این معدن در بالادست چند روستای بخش لوداب است و درواقع از این معدن سنگ بوکسیت استخراج و منتقل می‌شود و چون تعداد زیادی از ماشین‌های سنگین درون روستاها در حال عبور و مرور هستند، جاده دسترسی روستاها در حال تخریب هستند و خود روستاها ظرفیت ناچیزی دارند، بنابراین مردم اعتراض دارند که این معدن هیچ ارزش اقتصادی برای ما ندارد.

وی تأکید کرد: کارفرما مجوز قانونی دارد و فعالیت آن کاملاً قانونی است؛ اما مردم این انتظار را دارند که از محل مسئولیت‌های اجتماعی و با توجه به اینکه روستاها بدون هیچ‌گونه ارزش‌افزوده‌ای در حال تخریب هستند، جاده دسترسی روستاها آسفالت و یا جاده دیگری برای دسترسی به معدن احداث شود.

ماجرای زمین‌گیرشدن کامیون‌های حامل مواد معدنی در لوداب

فرماندار بویراحمد با اشاره به این‌که روزانه حدود ۱۰۰ ماشین سنگین از این روستاها عبور می‌کند بیان کرد: کارفرما با مردم دیدار داشته باشد و حرف آن‌ها را بشنود و انتظارات مردم را پاسخ دهد چرا که آسایش و رفاه مردم روستا دچار مشکل شده است و مسئولان و بهره‌برداران این معدن باید فکری به حال مردم کنند.

کوروش بی‌نیاز بخشدار لوداب نیز بابیان اینکه مواد معدن لوداب در جاجرم مشهد تخلیه می‌شود، اظهار کرد: جاده روستاها تخریب‌شده و آسایش مردم به دلیل این حجم از تردد ماشین‌های سنگین از بین رفته است و مردم هم حق و سهمی دارند. 

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار