رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام جمعه شهرستان باشت مطرح کرد:

امام جمعه باشت گفت: امیدوارم به برکت هفته وحدت شاهد پیروزی جبهه مقاومت باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امید گنجه ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: امیدواریم در عمل هم ما رهرو پیامبر مهربانی‌ها و امام صادق (ع) باشیم.  ابتکار بسیار زیبایی که از طرف حضرت امام خميني (ره) صورت گرفت، مابین دو روایت تاریخی ولادت پیامبر را به عنوان هفته وحدت عنوان  و نامگذاری فرمودند و این چراغ راهی برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شد.
امام جمعه شهرستان باشت بیان کرد:  این نامگذاری باعث شد به عنوان یک شعار قطعی در نظر بگیرد. در انقلاب اسلامی شعارهای قطعی داریم مثل نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی،  انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و شعارهایی که از ابتدای انقلاب تا امروز هم سر داده می‌شد و یکی از آن شعارها و سیاست‌ها همین هفته وحدت است که امسال هم تقریبا با هفته دفاع مقدس و هفته وقف مصادف شده است که شایسته است به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: اخیرا هم علمای اهل سنت با مقام معظم رهبری دیدار کردند که این دیدار بسیار دیدار صمیمانه، مهربانی و با فراموش کردن بعضی از اختلاف‌ها صورت پذیرفت.  نگاه مقام معظم رهبری به اشتراکات است وقتی که بین شیعه و اهل سنت ۹۰درصد اشتراک داریم پس باید وحدت داشته باشیم.


امام جمعه شهرستان باشت بیان کرد: اخیراً دشمن در فضای مجازی کارهایی را ضد وحدت انجام داده بود ولی تمام این کارها به واسطه دیداری که مقام معظم رهبری با علمای اهل سنت داشتند، خنثی خواهد شد. این دیدارها تاثیر‌گذار است، وقتی این علما در مناطق تبلیغاتی حوزه خود بروند  و از نوع برخورد و منش مقام معظم رهبری تعریف خواهند داد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنجه ادامه داد:  علمای شیعه و اهل سنت هر ساله قبل از این دیدارها همایش‌ها و مشترکات برگزار می‌کنند، با هم گفتگو و تبادل نظر می‌کنند و حسن خطاب دیدار مقام معظم رهبری است که نکات ناب را مقام معظم رهبری می‌فرمایند و این نکات کلیدی چراغ راه همه ما خواهد شد.


وی گفت: امروز ما مشترکی به اسم فلسطین و مردم مظلوم غزه داریم که  اسرائیل هم خاک غزه و هم لبنان را بمباران می‌کند این یعنی اسلام یک تن و یک پاره است و چند پاره نیست. اسرائیل جبهه مقاومت را دشمن واقعی خود می‌داند.


وی در پایان افزود: امیدواریم به برکت این ولادت با سعادت و مبارک شاهد پیروزی جبهه مقاومت بالاخص مردم غزه و لبنان و فلسطین علیه دشمن صهیونیستی باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار