رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
کمبود آب در استان؛

کمبود آب در روستاهای مختلف منطقه لوداب مشکلاتی را به وجود آورده است و این مشکلات توسط آب و فاضلاب باید بررسی شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس؛ تأمین آب در مناطق مختلف استان و شناسایی علت‌های کمبود آن در این مناطق از جمله وظایف آب و فاضلاب استان است.

 

عوامل مهمی که منجر به کم‌آبی می‌شود

عوامل مختلفی در کمبود آب نقش دارد که می‌توان به مشکلات زیرساختی و عدم توسعه شبکه آب با وجود همجواری با رودخانه‌ها، تنش آبی و وجود معارض برای رفع مشکلات شبکه آب و نهایتاً خشک‌سالی و کم‌بارش را می‌توان نام برد.



در برخی مواقع در نقاط مختلف در طی سالیان گذشته با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته اما ایجاد شبکه‌های انتقال آب برای رفع کمبود‌ها مورد توجه کافی قرار نگرفته است و این موضوع یکی از علت‌ها در مشکلات کمبود آب بوده است.

 

توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد هزینه‌های انتقال آب را مضاعف کرده است

کوهستانی بودن و وضعیت توپوگرافی هزینه‌های انتقال آب را مضاعف می‌کند تا ایجاد و انتقال شبکه آب با وقفه مواجه شود و مشکلات کمبود آب همچنان وجود داشته باشد و همچنین کمبود منابع اعتباری نتواند پاسخگوی توسعه زیرساخت‌های آب به دلیل شرایط خاص باشد.



روستاهای منطقه لوداب با کمبود آب مواجه است

در این رابطه همچنان در برخی روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد کمبود آب روستاییان را با مشکل مواجه کرده است از جمله این روستا‌ها می‌توان به منطقه لوداب از جمله شهید عدالت منش، شهید برهمند و شهید یزدانپناه و همچنین ده خل و دسیری از روستای منطقه چین لوداب با مشکل تأمین آب مواجه هستند و باید دید آب و فاضلاب کدام برنامه‌ها را برای رفع کمبود آب و تأمین آب پایدار در برنامه دارد؟

 

آب و فاضلاب  کهگیلویه و بویراحمد چه تدبیری برای مشکلات آب دارد؟


مدیر آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در این خصوص گفت: روستا‌های منطقه لوداب با مشکل تأمین آب مواجه است.

 


امید صالحی در بازدید از منطقه لوداب از توابع شهرستان بویراحمد، افزود: چندین روستا در منطقه لوداب با مشکلات تأمین آب مواجه هستند که باید اقدام شود.



وی ابراز داشت: روستا‌های «شهید عدالت منش، شهید برهمند و یزدان پناه» طوف، ده خل و دسیری از روستا‌های منطقه چین و لوداب هستند که با مشکل تأمین آب مواجه هستند.


صالحی تصریح کرد: آبرسانی سیار در این منطقه صورت می‌گیرد، اما با رفع معارضی که بوده طبق وظیفه باید نعمت آب پایدار را به مردم این روستا‌ها منتقل کنیم.

 

راه‌اندازی خط انتقال ۴ هزار و ۵٠٠ متری برای مشکلات آب

  وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل این روستا‌ها خط انتقال ۴ هزار و ۵٠٠ متری و مخزن آب لازم است، عنوان داشت: با تأمین تجهیزات کار شروع می‌شود و به یاری خدا مشکل و تنش آبی ۱۳ روستای مناطق چین و لوداب مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار