رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در خطبه های نماز جمعه استان بیان شد؛

آیت‌الله سید نصیر حسینی امام‌جمعه مرکز استان گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند امروز ما هم‌دست این مبارزان بزرگ مقاومت را می‌بوسیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج بیان داشت: مؤمنان در بهشت جاودانه هستند و برای همیشه در آنجا زندگی خواهند کرد.

وی گفت: بزرگ‌ترین رستگاری برای انسان این است که پروردگار از وی راضی باشد و احکام اللهی را اجرایی و پیروی کند‌.

وی خاطرنشان کرد: کفار درآورت به زندگی رستگاران و بهشتیان حسادت می‌کنند.

آیت‌الله نصیر حسینی عنوان کرد: در آخرت بین مؤمنان دیواری حائل می‌شود و ازیک‌طرف بهشتیان وارد بهشت
می‌شوند و جهنمیان از سوی دیگر وارد جهنم می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: دوزخیان آخرت مؤمنان را می‌بینند و حسرت می‌خوردند.

وی افزود: برخی‌ها امروز منتظر سقوط انقلاب و اسلام هستند اما این‌ها به هدف خود نمی‌رسند، چون مسیر آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌روند و با منافقان هم‌پیمان هستند این افراد را دنیا فریب داده است و فریب‌خوردگان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: باید بدانیم که در آخرت مال‌ومنال ملاک نیست، بلکه اعمال است که ملاک سنجش انسان‌هاست.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های دوم نماز جمعه به حماسه نیروهای مقاومت علیه رژیم اسرائیل اشاره داد و ادامه داد: عملیات نیروهای حماس در همه به رژیم صهیونیستی بی‌سابقه و کمرشکن بود.

وی گفت: این ضربه کمر این رژیم را شکسته و باعث شده این رژیم به یک حیوان وحشی و درنده تبدیل شود و مردم‌ مظلوم غزه را بمباران کند.

وی افزود: امروز اسرائیل سفاک آب و برق و وسایل ارتباطی مردم مظلوم غزه را قطع کرده و موشک‌های که هرکدام از آن‌ها چند تن است را بر سر این مردم مظلوم می‌ریزند.

نماینده ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: موشک‌های که این رژیم استفاده می‌کند باعث می‌شود ساختمان‌های چندطبقه ویران شود و انسان‌های بی‌گناه را قتل‌عام کنند.

وی عنوان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند امروز ما هم‌دست این مبارزان بزرگ مقاومت را می‌بوسیم.

وی با اشاره به دوستی برخی کشورهای منطقه با اسرائیل  گفت: رژیم صهیونیستی اگر قدرتش برسد همه کشورهای اسلامی را ویران می‌کند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی اذعان کرد: انگلیس خبیث که روزی کشور فلسطین را تقسیم کردند و  اول پایه‌گذاری این رژیم منحوس تابه امروز انسان‌های بی‌گناه زیاد قتل‌عام شده‌اند ،دستش به این خون‌ها آلوده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسلمانان است که از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم، زیرا اسرائیل یک سگ هار است که به جان ملت مظلوم فلسطین افتاده است.

 

گچساران

رژیم‌صهیونیستی روز به روز به ورطه نابودی نزدیک تر می شود

حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران ظهر امروزدر خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: طبق روایتی از امیرالمومنین علیه السلام انسان عاقل ،آینده دنیا را محکوم به فنا می بیند پس می تواند راه سعادت حقیقی و کسب رضای خداوند را داشته باشد و از عمر دنیایی اش توشه‌ای برای آخرتش برگیرد.
وی افزود:انسان عاقل در محضر پروردگار سرفراز است و انسانی که از راه حق چیزی بدست آورده و در راه حق نیزصرف کرده است درفردای قیامت شادمان و آبرومند خواهد بود، بنابراین انسان آینده نگر دنیا را همچون زندان می بیند در مقابل آخرت که نهایتا در محضر پروردگار سرافکنده نباشد.

امام جمعه گچساران گفت:خداوند عنایت فرمودند و پیروزی بزرگی برای اسلام ومسلمین درعالم توسط جوانان فلسطینی رقم خورد،اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی در عالم شناخته و صادر شد و درنتیجه  الگویی بی بدیل برای کشورهای منطقه و آزادی خواه جهان شد.
حجت الاسلام حجازی اظهارکرد:جبهه مقاومت با رشادت های سردار سلیمانی شکل گرفت و امروز ملت فلسطین توانمند و قدرتمند شده است و رژیم‌صهیونیستی روز به روز به ورطه نابودی نزدیک تر می شود.
خطیب جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد:طوفان الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست،اینکه کشوری که ادعای نظامی گری و سیستم های پیشرفته دفاعی و امنیتی می کند اینگونه مقابل رزمندگان فلسطینی متحمل شکست و تحقیر می شود و این پیام مهم را می رساند که هرکسی با خداوند و ولایت ارتباط برقرار کند پیروز نهایی است.
وی افزود:مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است و هر مسلمانی درهرکجای عالم وظیفه دارد از قبله اول مسلمین دفاع کند،حق همه مسلمانان جهان است که از قبله اول اسلام دفاع کرد،اگر کشوردیگری بخواهد به همکاری رژیم صهیونیستی دامن بزندو  مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون بکشاند حتما سایر بلاد اسلامی و دیکر گروه های جبهه مقاومت وارد میدان خواهند شد.
امام جمعه گچساران گفت:۲۳مهرماه روز جهانی عصای سفید است واین روز را به همه معلولین کشورمان تبریک عرض می کنم و توصیه می کنم و برهمه هم لازم است که معلولین را حمایت کنیم.۲۴مهرماه نیز روز پیونداولیا ومربیان است معلمین گرامی تلاش می کنند ولازم است اولیا هم حمایت کنند و آموزش و پرورش را حمایت و تقویت کنند و برای رشد و تعالی فرزندان ایران زمین تلاش کنند.
حجت الاسلام حجازی اظهارکرد:۲۶مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش است عقل سالم دربدن سالم است و انسان باید تلاش کند تا بدن سالمی داشته نیزداشته باشد.
خطیب جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد:از همه مردم مومن، انقلابی و ولایت مدار شهرستان گچساران عذر خواهی کنم، ظرف ۱۰سال طبیعتا اسباب زحمت برای مردم و مسیولین شدیم و اما زحمت شخصی برای مسسولین نداشتم و اگربود برای حل مشکلات و معضلات شهرستان بود.
وی افزود:طبیعتا گاهی انتقاد میشد و گاهی پیشنهاد می شد و از همه مردم قدرشناس  گچساران تشکرو سپاسگذاری میکنم. و خواهش دارم اگر کسی احساس می کند که حقی برگردن بنده دارد حلال بفرمایند و اگر بحث مالی و یا کار شخصی است لذا به بنده مراجعه کنند و حتما هم جبران خواهم کرد تا خدایی ناکرده یک ریال بدهکاری مربوط به کار و یا شخصی برعهده بنده نباشد.
امام جمعه گچساران گفت:بحث گنبد مصلا حل است و عزیزانی از استان اصفهان آمده اند وبرنامه ریزی کرده اند و مشغول کار هستند،سقف کاذب و ایزوگام توسط شهرداری شهر دردستورکاراست ،فرش مصلا نیزخریداری شده است و کارهای مصلا در حال تکمیل است.
حجت الاسلام حجازی اظهارکرد:بحث زمین جامعه القرآن نیز کلنگ زنی شده و در آینده نیز احداث خواهد شد و همچنین دانشکده علوم حدیث که رئیس جمهور محترم قول همکاری در احداث این دانشکده را دادند‌.امروز در حالی از مردم گچساران خداحافظی میکنم که خوشحال هستم و ذره ای از مسیر ولایت کج نرفتم و هیچ مزاحمت شخصی برای هیچ مسئولی ایجاد نکردم و امروز سهم بنده از گچساران‌۳۰۰میلیون تومان بدهکاری است و اما سربلندم .
خطیب جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد:تنها نگرانی بنده فراق از جمع مردم انقلابی گچساران است که این موضوع نیز بعد از ۱۰سال زندگی دراین شهرستان طبیعی است،ایجاد دانشکده علوم حدیث درگچساران نیز دانشگاه ها و فضای فرهنگی و اجتماعی شهرستان را تقویت خواهد کرد و ساختنان قدیمی حوزه علمیه نیز تخریب  و در چند طبقه احداث خواهد شد که منبع درآمدی نیز برای حوزه های علمیه شهرستان باشد و از این جهات نیز خوشحالم.
وی افزود:نماز جمعه متعلق به ولایت و امام زمان (عج)است و نماز جمعه را باید تقویت کرد چرا که محل کوبیدن دشمنان اسلام است و توقع این است که نیروهای انقلابی و ولایی و همه و همه مردم شهرستان بازهم نماز جمعه را تقویت کنند.

 

چرام

پس از طوفان الاقصی دیگر نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق!

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: چند روز از حماسه بی‌نظیر مقاومت فلسطین در فروریختن سازه‌های قدرت صهیونیستها می‌گذرد و نبردی سریع و بی‌مانند و همه‌جانبه که همه مختصات یک طوفان بلکه یک زلزله بزرگ را داشته و دارد.


امام جمعه چرام افزود: صهیونیست‌ها حملات خود به مسجد الاقصی را تشدید بخشیدند و حرمت این مکان مقدس را شکستند و بارها بانوان نمازگزار فلسطینی را که برای دفاع از مسجدالاقصی در آن اعتکاف کرده بودند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و همین رفتار را نیز در قبال سالخوردگان، کودکان و جوانان فلسطینی داشتند و مانع از ورود مردم ما به این مکان مقدس شدند.


افشار ادامه داد: بستر را برای صهیونیست‌های تندرو فراهم کردند تا با یورش‌های هر روزه خود به مسجد الاقصی، به حرمت‌شکنی‌هایشان نسبت به آن ادامه دهند و مراسم و آیین‌های تلمودی خود را در آنجا به انجام برسانند و در حالی که لباس کاهنان را بر تن کرده‌اند، در شافورهای خود بدمند.


وی گفت: صهیونیست ها گاوهای سرخ رنگ به صحن مسجد الاقصی می‌آورند تا آنها را سوزانده و آبی که خاکستر آنها در آن ریخته شده، در این مکان مقدس پخش کنند تا به این ترتیب، تصمیم خود را برای ویرانی مسجد و ایجاد معبد کذایی علنی کنند.


افشار افزود: آنها به خود این جرات و جسارت را می‌دهند که در داخل صحن‌های مسجد به پیامبر مکرم اسلام ناسزا بگویند و قرآن‌ها را پاره کنند و با سگ وارد این مکان مقدس شوند، آنها روزانه در راستای تحقق بخشیدن به رویاهای ننگین خود، دست به اقدامات جدیدتری می‌زنند.


امام جمعه چرام با بیان اینکه شماری از اسرای عزیز ما هستند که بیش از بیست سال از عمر خود در اسارت هستند، عنوان کرد: ده‌ها اسیر زن و مرد فلسطینی هستند که در حال حاضر با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و البته تعداد زیادی از اسرا نیز در اثر بیماری و در نتیجه بی‌توجهی و اهمال‌کاری عمدی صهیونیست‌ها نسبت به وضعیت سلامتی‌شان، در زندان‌های اشغالگران جان‌باخته‌اند که البته این یک کشتار عمدی ولی بی‌سر و صدا است. با این وجود، درخواست‌های ما برای مبادله اسرا با مخالفت و سرسختی اشغالگران رو به رو شد.


افشار افزود: اینها فهرستی کوتاه اما تکان‌دهنده از جنایاتی است که صهیونیستها در طول دو سه ماه گذشته انجام داده‌اند. فهرست طولانی جنایات ۷۵ساله این فرقه خبیث، را باید جداگانه مرور کرد.


وی با بیان اینکه رویکرد اقدامات مقاومت برای اولین‌بار از "دفاعی" به "تهاجمی" و از "محدود" به "گسترده" صورت پذیرفت، بیان کرد: این عملیات مختصات یک جنگ ترکیبی را دارد؛ غافلگیرانه و سریع، همه‌جانبه (زمین‌وهوا، چریکی و کلاسیک)، سایبری، تبلیغاتی، روانی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و امنیتی. این نوع عملیات در نوع خود در مقیاس چند گروه مقاومت در محدوده‌ای مانند غزه و باامکاناتی به شدت ناچیز؛ یک اقدام شگفت‌انگیز و بهت‌آور است.


افشار افزود: مختصات این عملیات که در گزارشهای مختلف آمده و ما در اینجا به آن نمی‌پردازیم آن‌قدر مهم است که در یک جمله به جرات می‌توان گفت که مقاومت فلسطین در همان روز اول به هدف خود رسید و شکست غیرقابل جبران را بر صهیونیستها وارد کرد، آنقدر که تاریخ ۸۰ساله اخیر را باید به دو قسم تقسیم کرد؛ مقطع قبل از 7 اکتبر (۱۵ مهر) و مقطع پس از آن.


وی ادامه داد: مختصات منحصر بفرد طوفان الاقصی از آن یک "نقطه عطف تاریخی" نه فقط در فلسطین بلکه در تاریخ مقاومت اسلامی ساخته و فصل نوینی را پدید آورده است.


امام جمعه چرام عنوان کرد: بهترین تحلیل در این باره را رهبر بزرگ مقاومت جهان اسلام امام خامنه‌ای فرمودند که؛ پس از طوفان الاقصی دیگر نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق! با این تفاوت که رژیم غاصب رو به زوالِ سریعتر نهاده و مانند یک جسم ضعیفِ زمین‌گیر رو به مرگ است اما در مقابل جبهه مقاومت بسان یک جوان بالیده و بانشاط و روی پای خود ایستاده است. و اتفاقا از مهم‌ترین مختصات این عملیات خودکفایی مقاومت و جوانان سلحشور ومومن گروههای مختلف سرایا القدس و عزالدین قسام و کتائب الاقصی و... در همه مراحل طراحی و عملیات و پشتیبانی است که نشان از "بلوغ و کمال" مقاومت فلسطین دارد.


افشار در فراز دیگری از خطبه های امروز با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که اگر شخصی جان یک انسان را نجات دهد، گویی جان تمام انسان‌ها را نجات داده است و این امر نشان‌دهنده جایگاهی است که خداوند برای بندگان خود قائل است، گفت: از نیازهای مورد توجه شهروندان در هر شهری، وجود ایستگاه های آتش نشانی است.اما با کمال تاسف چند ایستگاه آتش نشانی چرام، شیخ حسین و شهرک صنعتی خراب و غیر قابل استفاده است که بارها حوادث گوناگون و آتش سوزی هایی اتفاق افتاد اما به علت خراب بودن ماشین آتش نشانی شرمندگی آن برای همه ی ما و شهردار محترم و شورای اسلامی شهر ماند.

 

وی افزود: جلسات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برگزار می‌شود اما آتش نشانی که یکی از ارکان اساسی که باید وجود داشته باشد نیست و مردم متضرر می‌شوند.


افشار با بیان اینکه آتش نشانی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد خدمات‌رسان نقش مهمی در کاهش خسارت در هنگام آتش‌سوزی و دیگر بحران‌ها دارد به این منظور آتش نشانی را می‌توان امری حیاتی شهرداری دانست و شهر بدون آتش نشان باید منتظر هر گونه حادثه ی خطر آفرین برای شهروندان باشد، عنوان کرد: وقتی تصاویر ماشین سوخته ی این همشهری که اخیرا ماشینش آتش گرفت، را مشاهده می کنیم افسوس باید خورد که مرکز یک شهرستان فاقد ماشین آتش نشانی است.


امام جمعه چرام با بیان اینکه چندین بار شهردار محترم نامه نگاری کرده اند ولی بی فایده بوده و تقاضای مردم این شهرستان از معاونت محترم عمرانی استاندار پیگیری و اختصاص سریع ماشین آتش نشانی به شهر چرام است، افزود: عوارض و تسهیلاتی برای مالباختگان حادثه دیده ی این چندین مدت در نظر گرفته شود، شهروند چرامی که در اثر نبود آتش نشانی ، ماشین آن تبدیل به آهن قراضه شد چه کسی باید جوابگوی او و خانواده اش باشد.

 

پاتاوه

کسی که مدافع مظلوم و دشمن ظالم نباشد روی سعادت را نخواهد دید

امام شهر و بخش پاتاوه در خطبه اول نماز جمعه شهر پاتاوه با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: حضرت مهدی موعد (عج) در نامه ای به شیخ مفید نوشته و او را لقب مفید می ماند یعنی شیخ عالمی که برای عالم اسلامی مفید و سودمند است در این نامه ذکر شده ما یاد و خاطره شما را فراموش نکردیم و اگر غیر از این بود دشمنان به سوی شما هجوم آورده و سبب نابودی شما می شدند و شما باید تقوا را رعایت کنید.


حجت‌الاسلام و المسلمین با بیان اینکه وقتی امام زمان (عج) به یاد مظلومان است ما هم باید به مظلومان باشیم، گفت: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس یاری امام زمان (عج) و امدادهای الهی است.


وی گفت: یکی از تکالیف الهی و وظایف مومنان حمایت از مظلوم است و این وظیفه اهل ایمان و مسلمان است که به مسلمانان کنم کنند در آیات متعدد و خداوند متعال از مظلومان دفاع می کند و خود خدا باور مظلومان است بنابراین ما باید مظلومان را یاری کنیم.


حجت‌الاسلام و المسلمین سیادت گفت: بیش از ۷۵ سال مردم مظلوم فلسطین زیر ظلم و ستم صهیونیست ها و حامیان آنها قرار گرفته اند و چند سالی است که گروه های فلسطینی و مقاومت بر علیه آنها پیروزی شدند سبب خشم و عصبانیت آنها و به غیرنظامیان و کودکان فلسطینی حمله می کنند.


امام شهر و بخش پاتاوه ادامه داد: در طول یک هفته ۷۵ خانواده در اثر جنایات رژیم صهیونسیتی از بین رفته اند و هزار نفر زخمی می شوند و آب و برق آنها را قطع کرده اند، همه دولت های اسلامی و کشورهای جهان بای بفریاد این ملت مظلوم برسند.


وی ادامه داد: یکی از اهداف انبیاء و دین مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم است، حضرت امیر علیه السلام حکومت حضور و قدرت را بی ارزش می داند اما هدف آن را حق خواهی و حق طلبی حمایت از مظلومان می داند این حضرت در وصایایی به فرزندش می فرماید: ای مسلمان و شیعیان دشمن ظالم باشید و یاور و مظلوم باشید.


وی گفت: کسی که مدافع مظلوم و دشمن ظالم نباشد روی سعادت را نخواهد دید و روی سعادت را نخواهد دید، خداوند متعال در قرآن می فرماید: هر مسلمانی فریاد مظلومیت و یاری بخواهد شما به یاری آنها بشتابید و هر مسلمانی که ندای مسلمانی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست ما در طول زمان از مظلومان حمایت کردیم و دشمن ظالمان بودیم و در بهشت بالاترین درجات را به حمایت کننده از مظلومان می دهند و در حدیثی از پیامبر ذکر شده است حمایت کننده از مظلوم در بهشت همسایه من است، خداوند متعال اگر ملت مظلومی را حمایت کند ثواب احتکاف در مسجد الحرام را به او می دهد.


امام جمعه شهر و بخش پاتاوه در خطبه دوم نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: از همه شما بابت کمک های خیرخواهانه خودتان به عتبات عالیات، کمک به ملت مظلوم فلسطین و مردم زلزله زده افغانستان سپاسگزارم.


وی گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای مسلح فرمود: طوفان الاقصی شکست غیر قابل ترمیم برای صهیونیست ها است و برای همیشه شکست در تاریخ ثبت می شود و این پیروی و معجزه ای که گروه های فلسطینی ایجاد کرده است سبب شور و نشاط و ناامیدی برای صهیونیست ها شده است، در این عملیات و جنگ ترکیبی از زمین و دریا و آسمان توسط گروه های فلسطینی به صهیونیست ها حمله کردند و دشمنان زیادی را کشتند و افراد زیادی را اسیر کردند.


وی ادامه داد: هیچ ملت مسلمانی در تاریخ معاصر مانند فلسطین تخت ستم رژیم صهیونسیتی نبوده است و این شکست برای آنها زلزله کوبنده و سبب زمین گیر شدن آنها شده است در این روزها ملت ما در حال دفاع از ملت فلسطین هستند اما مجامع بین‌المللی سکوت می‌کنند و چراغ سبزی به این رژیم نشان دادند، در این تحولات به عدم نقش ایران اشاره شده است بلکه توسط گروه های فلسطینی انجام شده است و اگر از همان روز اول به این گروه ها کمک داشتیم از همان روز اول پیروزی شده بودند اما به امید خدا گروه های فلسطینی بر علیه رژیم صهیونسیتی پیروی خواهد شد.


وی به شهادت شهید اشرفی اصفهانی اشاره داشت و گفت: آیت الله اشرفی اصفهانی عاشق امام راحل بود وی فرد مجاهد و عالم ربانی بود او لباس رزم می پوشید و در خط مقدم جبهه در برابر دشمنان جنگ داشتند.


امام جمعه شهر و بخش پاتاوه به هفته اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: از مربیان و والدین می خواهم پیوند خود را مستحکم تر کنند زیرا این پیوند می توانند سبب حل مشکلات مدارس، مشکلات علمی و تربیتی در مدارس می شود و نباید منتظر مسئولان بود.

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار