رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب؛

در حالی که بیش از ۲ سال از روی کار آمدن اعضای ششمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر و روستا در شهر دهدشت می‌گذرد اما هنوز جایگاه شهردار به عنوان حاکم‌شهر در این شهر به تثبت نرسیده است.

به گزارش صبح زاگرس، شهر دهدشت در حالی سونامی بی‌شهرداری را در کارنامه خود دارد که هفت عضو شورای شهر در این شهر از عمل به اصلی‌ترین وظیفه‌ی خود که انتخاب شهردار است، ناتوان و عاجز هستند.

ظاهرا افرادی که با رای مردم به عنوان نماینده‌ آنها هفت صندلی شورای شهر را آن خود کرده اند از توانایی و قدرت لازم برای انتخابی که سرنوشت ساختار شهری در شهر تاریخی بلاد شاپور که از کمبودها و بی مسئولیتی مدیران رنج می برد نداشته و اعضای شورای با سیاست زدگی این شهر را به امان خدا رها کرده‌اند و بعد از عزل شهردار یک ماه مانده به عید نوروز ۱۴۰۲ در این خصوص نیز پاسخ روشنی برای افکار عمومی ندادند.

 ششمین شورای شهر دهدشت که از آغاز فعالیت خود با حرف و حدیث‌های فراوانی نیز همراه بود در ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، مراسم تحلیف اعضای این شهر با حضور ۶ نفر از منتخبین برگزار شد. 

علاوه بر تنش های داخلی در بین اعضای شورای ششم دهدشت، اختلافات درونی برای انتخاب شهردار نیز به وجود آمد تا با ضرب الاجل دادستان عمومی انقلاب اسلامی این شهر در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰، علیرضا نیکویی‌زاده با چهار رأی موافق به عنوان منتخب شورای این شهر برای سکانداری شهردار انتخاب و برای طی فرایند قانونی به استانداری معرفی شد.

از دوره ششم شورای اسلامی شهرداری و شورای شهر دهدشت به عنوان پر حاشیه ترین نهادها و ادارات شهرستاننام برده میشود.

نیرویی که اعضای شورا برای عنوان منتخب خود برای کرسی شهرداری انتخاب کردند اما کمتر از یک سال در هفته های پایانی بهمن ۱۴۰۱ به یک باره مطلبی از طرف سخنگوی شورای دهدشت در فضای مجازی خبر از عزل شهردار داد و یک ماه مانده به عید نوروز همه‌گان را در بهت و هاله ای از ابهام فرو بردند.

عدم شفافیت و جلسات شورای شهر برای مردم و رسانه ها موجب شد تا انگشت اتهام شهروندان به سمت آنان نشانه رفته و آنها را به پنهانکاری و شعار زدگی انتخاباتی متهم کنند و همین موارد موجب شده تا مردم از داشتن چنین شورایی ناامید شده و چشم انتظار پایان ۲ سال باقی مانده شورا در شهر دهدشت شوند.

منفعت طلبی ها، جناح بازی‌ها و طایفه گرایی و از همه مهم‌تر عدم هماهنگی اعضای شورا و هم رای نبودن آن ها موجب شده تا کرسی شهرداری دهدشت به اتوبان پر رفت آمد برای سرپرستان تبدیل شوند و عدم انتخاب شهردار بعد از گذشت ۸ ماه از عزل شهردار منتخب شورای ششم باعث شود که دهدشت همچنان شهر بی شهردار باشد.

حال در تازه ترین خبرها بعد از عزل شهردار دهدشت با اعلام رییس شورای این شهر خسرو دیدار یکی از از اعضای شورای شهر با ۶ رای موافق و یک رای ممتنع بعد از ماه ها بلاتکلیفی به عنوان شهردار این شهر انتخاب و علی موسوی تا طی مراحل قانونی و استعلامات وزارت کشوربه عنوان  سرپرست شهرداری معرفی شد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار