رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-17 14:05 شماره خبر : 3988 https://sobhezagros.ir/short/VMl9P 0
نماینده ولی فقیه درکهگیلویه‌وبویراحمد:

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن مهمی برای رشد و تعالی جامعه محسوب می‌شود گفت: مفاهیم ارزشمند قرآنی، دینی و کتب مذهبی مورد توجه آموزش و پرورش باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ظهر امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ستاد بزرگداشت مقام معلم و معلمان نمونه با نماینده محترم ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش و تبریک هفته معلم و تلاش های آنان گفت: مهمترین ارکان رشد و بالندگی جامعه آموزش و پرورش است و سرمایه عظیم جامعه یعنی فرزندان در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و اگر این بستر به سمت رشد و تعالی حرکت کند شاهد رشد و تحول جامعه خواهیم بود و اگر دانش آموزان دچار پسرفت‌ و ضعف شوند جامعه به تبع آن دچار عقب افتادگی خواهد شد. 

آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه باید تعالیم قرآنی و دینی و کتبی همچون نهج البلاغه مورد توجه و عمل‌ قرار گیرد گفت: مفاهیم ارزشمند این تعالیم سبب رشد و آگاهی معنوی و اخلاقی و تربیتی دانش آموزان خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش بزرگ است و باید ریل گذاری و برنامه برای آینده داشت و عدم برنامه ریزی مناسب سبب آسیب می شود گفت: ارزیابی از قوانین در دستور کار باشد، برخی از قوانین باید اجرا و برخی باید تدوین شود این موضوع برای جامعه، اسلام و قومیت ما را ملزم به توجه به آموزش و پرورش می‌کند. 

آیت الله حسینی با بیان اینکه اگر همه دنیا را داشته باشیم اما قرآن و معنویت نباشد دچار خسران و زیان خواهیم شد ادامه داد: اگر‌ در جهات مختلف اقتصادی، نظامی و سیاسی و... چندین برابر آمریکا باشیم اما ارزشی ندارد زیرا شیوه های صحیح آن اجرا نمی شود و می‌تواند سبب ظلم، ستم و انحراف شود و ما چنین بستری را نمی خواهیم بنابراین آموزش و پرورش باید تعالیم قرآنی و ترویج کتب دینی و ارزش ها را در کنار امور علمی به کار گیرد.

وی ادامه داد: در کنار پیشرفت‌های علمی و انقلاب صنعتی اگر به دین عمل می شد و پیاده سازی می شد امروز در حوزه علوم دینی و اخلاق و انسان‌های پرورش یافته به قله‌ها نزدیک می‌شدیم اما در زمان حضرت حجت (عج) تمامی علوم بر بشر عرضه می‌شود و نواقصات رفع و بشر از علوم کامل بهره‌مند خواهند شد.

امام جمعه شهر یاسوج تاکید کرد: رویداد تحولی آموزش و پرورش مناسب است و با اقدامات مثبت آن سبب تحول جامعه می‌شود، و هر اندازه به قرآن در جامعه عمل و پیاده سازی شود به همان اندازه آثار تربیتی آن مشاهده خواهد شد.

آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه در هفته معلم خدمت رسیدم تا از نصایح و فرامین نماینده محترم ولی فقیه در حوزه آموزش و پرورش بهره‌مند شویم گفت: قرارگاه تحول در آموزش و پرورش تشکیل شده و این قرارگاه در حوزه تربیتی و آموزشی طراحی شد که در حوزه تربیتی تیمی در استان انتخاب خواهد شد تا زیر مجموعه شما باشد و در حوزه تربیتی فعالیت کند و اعتقاد داریم برای تحول در حوزه تربیتی نیازمند مشارکت دستگاه ها هستیم و برای این موضوع نیاز کار هستیم و بدون نظرات علما امکان پذیر نیست.

محمد جمالی با بیان اینکه  دغدغه داریم در راستای منویات رهبری و سند تحول بنیادین گام‌ برداریم گفت: حرکتی در جهت قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی شروع شد و هدف آن است اگر در یک شهر و جامعه برگزار شد مفاهیم قرآنی در جامعه رونق پیدا کند و پیام‌های قرآنی به صورت عملیاتی در جامعه ترویج پیدا کند که راهکاری مثبت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.
 
 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه همچنین گفت: بزرگترین رویداد قرآنی در سال جاری متفاوت تر از سال‌های گذشته برگزار شد و تلاش داریم این قبیل برنامه‌ها به سمت سایر شهرستان‌هذ سوق پیدا کند و مردم  و دانش‌آموزان را در این رویداد فعال و حضور پیدا کنند.

حجت دبیقی با بیان اینکه مرحله استانی رویداد قرآنی  با حضور ۹۰ هزار دانش آموز و نخبگان در شهرستان ها برگزار شد گفت: این برنامه با حضور استاندار و دیگر مسئولان در شهرستان چرام برگزار شد و فضای مناسبی در این برنامه حکم فرما بود از طرفی مسابقات قرآنی فرهنگیان را در شهرستان چرام در روز پنجشنبه خواهیم داشت. 

وی ادامه داد : در کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های آوایی ضعیف هستیم اما در حوزه پژوهشی همچون نهج البلاغه و آموزش قوی هستیم اما در بخش  اذان، قرائت ضعیف بوده و باید در این بخش توسط موسسه مربوطه قوی تر کار شود‌.

آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است
آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است
آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است
آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است
آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است
آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است
آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است
آموزش‌وپرورش مهمترین رکن برای بالندگی جامعه است
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار