رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با موضوع برنامه‌ریزی برای گرامیداشت سالروز اولین اقامه نمازجمعه انقلاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با موضوع برنامه‌ریزی برای گرامیداشت سالروز اولین اقامه نمازجمعه انقلاب در دفتر امام‌جمعه چرام برگزار شد.

امام‌جمعه چرام در این برنامه گفت: نهاد امامت جمعه در بحث مسائل اجتماعی و فرهنگی مناطق مختلف تایر و نقش بسزایی دارد و مردم را در صحنه‌های مختلف انقلاب نگه می‌دارد.

سید نورالله افشار افزود: نهاد امامت جمعه نهادی امیدآفرین است و نشان می‌دهد که حرکت انقلاب، حرکتی روبه‌جلو و منتهی به ظهور است.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی به حضور در نمازجمعه اهمیت دهند، ادامه داد: مردم وقتی از همه‌جا ناامید می‌شوند به نهاد امامت جمعه مراجعه می‌کنند و به همین دلیل در خطبه دوم اولویت اصلی ما پرداختن به مشکلات و مطالبات مردمی است.

افشار عنوان کرد: باتوجه‌به سالروز اولین اقامه نمازجمعه انقلاب در ۵ مرداد نیاز است که تبلیغات محیطی و نصب بنر با موضوع سالروز اقامه اولین نمازجمعه انقلاب در سطح شهر توسط بنیاد شهید و شهرداری انجام شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام در این برنامه گفت: نمازجمعه و نهاد امامت جمعه از ارکان اصلی جامعه و پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم است. 

سید محمد تقوی افزود: آمادگی داریم کلیپی از خطبه‌های تأثیرگذار نمازجمعه چرام که در زندگی مردم مؤثر بوده را با هماهنگی دفتر امام‌جمعه تهیه کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام ادامه داد: در روز جمعه پنجم مرداد ایستگاه سلامت توسط هلال‌احمر و شبکه بهداشت در مصلا دایر شود.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اهمیت نمازجمعه در روز ۵ مرداد پیشنهاد می‌شود که ادارات و نهادهایی چون سپاه، نیروی انتظامی آموزش‌وپرورش، هلال‌احمر و ورزش و جوانان به‌صورت دسته‌جمعی و هماهنگ در نمازجمعه شرکت کنند و نهادهای خدمات‌رسان مانند کمیته امداد و بهزیستی از مددجویان جهت شرکت یکپارچه و هماهنگ در نمازجمعه دعوت به عمل‌آورند.

تقوی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود پیاده‌روی خانوادگی به همین مناسبت توسط ادارات ورزش و جوانان و شبکه بهداشت برگزار شود، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود بنا به تشخیص فرماندار میز خدمت توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در روز پنجم مرداد در مصلی برگزار شود.

 

آخرین مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام
آخرین مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام
آخرین مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام
آخرین مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام
آخرین مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار