رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1404/05/11 Saturday - 2025 02 August السبت ، 8 صفر ، 1447
ساعت
1404-05-10 11:40 شماره خبر : 14753
با حمایت سازمان فضای مجازی بسیج رقم خورد؛

نوجوانان مستعد شهرستان لنده با حمایت سازمان فضای مجازی بسیج استان در سال‌های گذشته بازی‌های موبایلی بومی مانند ««کِل‌کَله‌بَرد» را تولید کرده‌اند که مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» امروزه توسعه بازی‌های موبایلی به‌ عنوان یکی از فرایندهای پیچیده و خلاقانه است که از یک ایده ساده شروع شده و تا عرضه بازی در فروشگاه‌های اپ ادامه می‌یابد.

 

این مسیر شامل مراحل متعددی از جمله طراحی مفهومی، برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک، تست و ارزیابی و در نهایت بازاریابی و انتشار است که توجه به زیرساخت‌های فرهنگ بومی و منطقه‌ای و حتی در معرفی عناصر فرهنگی و شخصیت‌های تأثیرگذار یک جامعه می‌تواند کاربردهای ویژه‌ای داشته باشد.

 

سید اسماعیل میری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بین نوجوانان و جوانان در حوزه بازی‌های موبایلی گفت: در چند سال گذشته سازمان فضای مجازی بسیج در سطح کشور با برگزاری استارت‌آپ‌های سالانه خود در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها توانسته است ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خفته در بطن جامعه را به منصه ظهور برساند.

 مسئول فعالان فضای مجازی شهرستان لنده گفت: تمرکز بر شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌ها و توانمندی این قشر در جهت متبلور ساختن ایده‌ها و خلاقیت‌های آنان باعث خواهد شد تا علاوه بر تولید یک اثر ماندگار در حوزه بازی‌سازی به زیست‌بوم فرهنگ و هنر جامعه نیز توجه ویژه‌ای شود.

 

وی افزود: در طول شش سال گذشته سازمان فضای مجازی بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید آثار فاخری توانست زمینه و فرصت کافی را برای رشد و تعالی ذهن‌های خلاق نوجوانان و جوانان این استان به‌خصوص در حوزه بازی‌های موبایلی فراهم کند.

 

میری افزود: تولید آثار فاخری چون بازی «ستار به‌وقت نبرد» توسط مرکز متنا سازمان فضای مجازی استان و بازی «کِل‌کَله‌بَرد» و بازی «تیر و کمون» و «دفاع از میهن» از جمله تولیدات مهم فضای مجازی شهرستان لنده است که در استارت‌آپ‌های دو الی سه سال گذشته توسط تیم بازی‌سازی این شهرستان تهیه و تولید شده است.

 

 وی افزود: توجه به مباحث زیرساختی در حوزه گردشگری در بازی «کِل‌کَله‌بَرد» و معرفی اماکن گردشگری در شهرستان لنده و استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از موسیقی با غنای فاخر و گویش لری توانسته است بر حجم مخاطبین این بازی بیافزاید.

 

سید اسماعیل میری در ادامه افزود: یکی دیگر از بازی‌های که توسط این تیم در استارت‌آپ مرکز فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد تهیه و تولید شد بازی «تیر و کمون» است که در این بازی نیز با استفاده از گرافیک معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خاصه شهرستان لنده با یک گویش لری نیز تهیه و تولید شده است.

 

مسئول فعالان فضای مجازی شهرستان لنده تأکید کرد: یکی دیگر از بازی‌های تولیدی این مرکز در ششمین استارت‌آپ مرکز فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد بازی «دفاع از میهن» است که با هدف نشان دادن مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم غزه در برابر ظلم و جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی با استفاده از جلوه‌های ویژه حقیقی مناطق تخریب شده غزه توسط تیم تولید بازی و محتوای دیجیتال فضای مجازی بسیج شهرستان لنده تهیه و تولید شده است.

 

 وی افزود: در طول شش دوره برگزاری استارت‌آپ در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان لنده با تولید بیش از سه بازی خیلی خوب توانسته است در دو دوره رتبه سوم و دوم این استارت‌آپ در حوزه بازی‌های موبایلی را در سطح استان کسب کند.

 میری افزود: رده سنی افراد شرکت‌کننده در این استارت‌آپ‌ها از شهرستان لنده عمدتاً بین ۱۲ تا ۱۶ سال بودند که نشان‌دهنده وجود خلاقیت‌ها و استعدادهای خیلی خوب در رده سنی نوجوانان و جوانان است که به‌درستی این شهرستان نسبت به شناسایی افراد توانمند در این حوزه اقدام کرده است.

 انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظر شما
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!