رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
شورای شهر یاسوج غرق در حاشیه؛

حاشیه‌های دنباله‌دارانتخاب نشدن شهردار جدید و حتی انتخاب نشدن اعضای هیئت‌رئیسه سومین دوره شورا شهر یاسوج باعث شده که پایتخت طبیعت در بن بستی عجیب قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، یاسوج دیگر شهری غریبه نیست، امروز یاسوج پایتخت طبیعت ایران است و این لقب باعث شده که خدمات شهری در این شهر که عمری قریب به شش دهه دارد بیشتر از گذشته و به‌صورت ملموس به چشم بیایید.

از سویی دیگر گسترش حاشیه نشینی و ارائه  طرح‌های جدید آمایش سرزمینی باعث شده که یاسوج که روزی به‌عنوان شهری کوچک در جنوبی غربی ایران از آن یاد می‌شد، امروز به دنبال کلان‌شهر شدن باشد و با دارا بودن جمعیت بالای 200هزار نفر امروز خواهان خدمات گسترده درزمینهٔ های مختلف ازجمله شهری باشد .

حال با همه این موضوعات مهم  امروز نزدیک به دو ماه است که شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بدون شهردار و با سرپرست اداره می‌شود و شورای شهر نیز که منتظر انتخاب سومین دوره مدیریتی خود بوده بدون رئیس شورا و اعضای جدید اداره می‌شود که این دوگانگی صدمات زیادی را برای این شهر درحال‌توسعه زده است.

یاسوج شهر بدون شهردار

این موضوع در حالی است که این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهر گردشگر پذیر و پایتخت طبیعت ایران یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است که خواهان  تسریع در معرفی شهردار جدید برای این شهر برای پیشبرد اهداف شهرسازی و به زمین نماندن پروژه‌ها و خدمات شهری که پس از گذشته حدود 66روز از استعفای شهردار پیشین همچنان با سرپرست اداره می‌شود.

حال که در چند سال اخیر بر اساس رزومه‌های ارائه شده توسط  اعضای شورای شهر، مردم این دیار انتظار داشتند که نیروهایی با تحصیلات شهری به آن ورود کنند، اما متأسفانه مبحث اقلیت و اکثریت و همسو نبودن این اعضا درششمین دوره این شورا باعث شده که این شهر در حاشیه‌های فراوانی فرورود.

دوود اختلافاتی که به چشم شهروندان میرود

همچنین حاشیه‌های دنباله‌دار این شهر در انتخاب نشدن شهردار جدید و حتی انتخاب نشدن اعضای هیئت‌رئیسه سومین دوره شورا شهر باعث شده که این شورا نه‌تنها باری از دوش این شهر و شهروندان برندارد، بلکه با حاشیه ها و اختلافات خود این شهر را به عقب برانند و روز به روز بر مشکلات این شهر افزوده شود.

حال امروز یاسوج، شهر بدون شهردار لقب گرفته ، شهری که باید در مهمترین روزهای سال مسئولان خدمات شهری آن به دنبال توسعه زیر ساخت هایش باشند از نبود شهردار رنج میبرد و خدمات بسیاری در این شهر بر زمین‌مانده است که موجب نارضایتی مردم  و شهروندان نیز شده است.

ماجرای یک انتخاب جنجالی!

از سویی دیگر در حالیکه مردم یاسوج در انتظار مهم‌ترین تصمیم شورای شهر یعنی انتخاب شهردار جدید بودند و انتظار داشتند شهرداری کار بلد، باتجربه، متخصص، پای‌کار، کارآمد و توانمند و متناسب برای این شهر انتخاب شود اما طی چند هفته اخیر حواشی ادامه انتخاب یکی از اعضای شورا به‌عنوان شهردار باعث حواشی دراین پارلمان محلی شده که هم شهروندان و هم مسئولان استانی نسبت به آن گلایه کرده و کلافه شده‌اند.

پس از استعفای شهردار، شواهد و قرائن نشان می‌دهد که بین اعضای شورا اختلافات زیاد و عدیده‌ای وجود دارد و این موضوع باعث شده درروند انتخاب شهردار جدید خلل ایجاد شود و دود این اختلافات باعث کُند شدن خدمات و به حاشیه رفتن پایتخت طبیعت شده است.

استعفای که آرامش را به شهر برنگرداند

هرچند که بعد از استعفای مقدم شهردار پیشین یاسوج از سوی شورای اسلامی شهر یاسوج برای انتخاب شهردار جدید  برخی گزینه‌ها مطرح بودند و جالب‌تر اینکه دو گزینه از گزینه‌های مطرح‌شده اعضای فعلی شورای شهر بودند و نهایتاً برای انتخاب شهردار جدید، بین دو عضو شورای شهر رقابت شکل‌گرفته بود و اخیراً برخی اخبار حاکی از انتخاب شهردار یاسوج بود که برخی دیگر اعضا آن را نادرست عنوان کردند.

حال هم‌اکنون چالش انتخاب شهردار یاسوج به یک موضوع جدی در این شهر تبدیل‌شده است که به نظر می‌رسد باید مراجع قانونی و نظارتی ازجمله استانداری، فرمانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه در این زمینه ورود کنند،موضوعی که باعث شد که نماینده ولی فقیه در استان نسبت به موضوعات مطرح شده در شورای شهر به این پارلمان شهری انتقاد کند.

باید بدانیم که شورای اسلامی شهر یاسوج دارای هفت عضو اصلی است که پس از انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاها در اولین جلسه (نستهن مقدم) شهردارم پیشین شهر یاسوج را برای چهار سال دیگر به عنوان شهردار در این مقام انتخاب کردند،اما پس از کش و قوس های زیاد از روز ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ شهردار یاسوج پس از حدود ۶ سال سکانداری شهرداری پایتخت طبیعت از این سمت استعفا داد و شهرداری یاسوج تا کنون بصورت سرپرستی اداره می شود.

در عین حال هم اکنون شهرداری یاسوج بصورت سرپرستی توسط سجاد بهرامی یکی از نیروهای شهرداری اداره می‌شود و مردم امیدوارند با انتخاب گزینه متناسب برای مدیریت شهرداری به انتظارات چندین ساله در این شهر که رشد خدمات‌رسانی، توسعه فضای سبز، توسعه مبلمان شهری، از بین بردن مشکلات خیابان های شهر یاسوج است، پایان یابد.

 

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار