رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
شهروند خبرنگار؛

یکی از شهروندان مادوان از عرض کم محور اصلی این شهر همچنین برخی از مشکلات زیرساختی گلایه کرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس اصولاً شهر در تقسیمات کشوری به مناطقی گفته می‌شود که جمعیت آن از حد پیش‌بینی‌شده بالاتر رفته، شغل ساکنین آن غیر از کشاورزی بوده و سیمای شهر، مناظر و ساختمان‌های آن نیز با روستا متفاوت باشد.

 

در تقسیمات کشور ایران، شهر به منطقه‌ای گفته می‌شود که جمعیت آن از دوهزار نفر به بالا باشد و بسته به جمعیت عملکرد آن از بخش تا ملی دسته‌بندی‌شده است.

 

در چند سال اخیر افزایش مهاجرت روستانشینان به مناطق مختلف حاشیه شهرها، باعث به وجود آمدن شهرهای جدید البته بدون زیرساخت مناسب و کاربری شهری شده است.

 

افزایش جمعیت در حومه شهرهای اصلی کهگیلویه وبویراحمد باعث به وجود آمدن شهرهایی جدید و با عملکرد و کاربری روستایی شده است.

 

یکی از این شهرها که عمر آن به کمتر از دو دهه می‌رسد شهر مادوان در فاصله پنج کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد است.



یکی از ساکنین مادوان با ارسال تصاویر و فیلم برای این پایگاه خبری از مشکلات محور یاسوج سی سخت یا امکان بلوار اصلی شهر مادران گلایه کرد و افزود: شهر مادوان با توجه به اینکه نام شهر را یدک می‌کشد اما ازنظر زیرساخت‌های شهری با استانداردهای شهرنشینی فاصله دارد.


این شهروند ساکن شهر مادوان بیان داشت: بلوار اصلی شهر مادوان که مسیر یاسوج سی سخت نیز از همین محور عبور می‌کند دارای برخی مشکلات است که باعث می‌شود خودروهای عبور از این محور با سختی‌های روبه‌رو شوند.

 

 این شهروند افزود: از مشکلات آن می‌توان به پل نیمه‌کاره، عرض کم جاده در برخی نقاط که حتی عبور یک خودرو در آن نیز به‌سختی می‌گذرد همچنین در تیک‌های پرتردد احتمال برخورد خودروهای عبور با عابرین پیاده وجود دارد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

 

انتهای پیام/

 

گلایه شهروندان مادوان از مشکلات زیر ساختی
گلایه شهروندان مادوان از مشکلات زیر ساختی
گلایه شهروندان مادوان از مشکلات زیر ساختی
گلایه شهروندان مادوان از مشکلات زیر ساختی
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار