رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/23 Monday - 2024 14 October الاثنين ، 11 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبات مردمی؛

کم رنگ شدن نظارت بر بازار شهرستان باشت از علل گرانی افسار گسیخته و چند نرخی بودن کالا‌ها در این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» اختلاف قیمت اجناس در سطح یک خیابان، بازار و شهر، این روزها مردم را دچار نوعی سردرگمی کرده که در نهایت متقاضی آن كالا باید آنرا با صرف هزینه‌های مازاد پنهان و آشكار تهیه كند.

اختلاف قیمت اجناس مشتری را بر سر دوراهی قرار می‌دهد و چون نمی‌تواند بر اقلام مورد نیاز چشم ببندد یا باید از وقت خود بگذرد و یا باید كوتاه آمده و دل به دریا زند و از نخستین مغازه جنس مورد نظر خود را تهیه كند و مازاد احتمالی قیمت جنس نسبت به مغازه‌های دیگر را تقبل نماید.

یک شهر و یك جنس با چند قیمت همواره حس عدم امنیت در خرید را برای مشتری به همراه دارد و این در حالی است كه نبود قیمت واحد برای یك كالای مشخص همچنان به شكل مشكلی لاینحل خودنمایی می‌كند.

گرانی اجناس فقط محدود به  یک یا چند قلم کالا نمی‌شود، از بازار باشت خبرهای مختلفی در مورد چند نرخی قیمت ها وجود دارد که شهروندان باشتی همچنان دغدغه خرید کالاهای اساسی را در سایه نبود نظارت‌های کافی بر بازار دارند.

تعدادی از شهروندان باشتی با گلایه از این وضع گفتند: متاسفانه نظارتی در بازار وجود ندارد، هركس اجناس خود را با هر قیمتی می‌فروشد، دو مغازه در كنار یكدیگر یك كالا با یك مشخصات را با دو قیمت متفاوت می‌فروشند.

اين مسأله به كالاي خاصي محدود نمي‌شود و حتي گاه تفاوت قيمت درباره كالاهاي داراي برچسب قيمت مصرف كننده نيز دیده می‌شود و یا  پوشاك، میوه، مواد غذایی، لوازم برقی و منزل به شكل غیرمنطقی به چند نرخ متفاوت در سطح شهر عرضه می‌شود.

به‌ هیچ‌ عنوان چند قیمت مختلف برای یک کالا در سطح شهری قابل‌قبول نیست و دستگاه‌های مرتبط باید در راستای مطالبات به‌ حق مردم، بعد نظارتی خود را به‌ نحوی‌ که با افزایش بازرسی‌ها شاهد ساماندهی و انضباط بازار باشیم، افزایش دهند.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار