رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت

بخش کبگیان به مرکزیت شهر چیتاب از یک طرف در دامنه کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز است و از سوی دیگر مشرف به رودخانه کبگیان با جلوه بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، کبگیان همسایه کوهستان های استوار زاگرس به مرکزیت بخش چیتاب از یک طرف در دامنه کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز است و از سوی دیگر مشرف به رودخانه کبگیان با جلوه بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد.

رودخانه کبگیان در شهر چیتاب با منظره‌ای زیبا و چشم نواز، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

سرزمین بکر و زیبای کهگیلویه وبویراحمد که به سرزمین چهارفصل ایران  مشهور است در همین وسعت کم خود، مناطق زیبا و دیدنی کم ندارد.

شهر چیتاب مرکز بخش کبگبان در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر یاسوج دارای آب و هوایی معتدل و دلنشین و از جمله مناطقی که با عنوان هدف گردشگری شناخته شده است.

چیتاب از یک طرف در دامنه کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز است و از سوی دیگر مشرف به رودخانه کبگیان با جلوه بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد.

مناطق گردشگری چیتاب امامزاده عبداله، رودخانه کبگیان با درختان سر به فلک کشیده، منطقه زیبای کورکی، سد جوزار، مناطق ییلاقی زیبای گندم‌کش، تلخاب، سرقنات، میاندوآب، محمد آباد، خهکی، دره جاپیلل بوده که همه آنها به منطقه ییلاقی و گردشگری نرماب منتهی می‌شود.

شهر چیتاب مرکز بخش کبگیان از شمال به دمچنار، از جنوب به صالحان، از شرق به نقاره خانه و از جنوب به محمدآباد و جوزار واقع شده است.

انتهای خبر/

دانلود
1403-01-03 08:31 شماره خبر : 3061 https://sobhezagros.ir/short/V1Rmw 2 31/55
اخبار مرتبط
نظرات