رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-21 16:16 شماره خبر : 7914 https://sobhezagros.ir/short/V9rBl 0
متولیان بخوانند؛

کارخانه سیمان یاسوج یکی از واحدهای تولیدی فعال شهر یاسوج است و در شرایط مختلف با موانع و مشکلاتی مواجه بود و این مشکلات باید برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد زیربنای تولید، اشتغال و رونق اقتصاد هستند و رفع مشکلات آن‌ باید در دستور کار متولیان باشد. 

یکی از این کارخانه‌ها سیمان یاسوج است، این کارخانه در طی زمان میزان تولیدات آن متفاوت بوده و یک‌واحدی بومی محسوب می‌شود که در صورت نداشتن مشکل می‌تواند علاوه بر نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد، محصولات آن به استان‌های دیگر صادر شود. 

این کارخانه اگر‌ فعالیت مطلوب و بدون وقفه‌ای داشته باشد روند توزیع سیمان در بازار استان متعادل خواهد بود و مشکلات آن در کاهش عرضه، افزایش قیمت‌ها، لطمه به تولید استان و... خود را نشان خواهد داد. 

 کارخانه سیمان یاسوج در کنار دیگر کارخانه استان یعنی سیمان مارگون می‌تواند با روند مناسب فعالیت خود از ایجاد نوسان قیمت سیمان جلوگیری کند و محصولاتی که در همین استان تولید می‌شود به مصرف برساند.

کارخانه سیمان یاسوج و چالش‌هایی که مشکل‌آفرین است

این کارخانه  در شرایط مختلف با مشکلات مختلفی همراه بود، گاهی موضوع تغییر مدیریت‌ها، گاهی محصولات اولیه آن و در برخی مواقع انرژی موردنیاز آن در حوزه گاز و حتی برق در روند تولید آن اشکالاتی ایجاد کرد. 

در زمان سید علی احمدزاده، استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد موضوع رفع مشکلات مدیریت‌ آن مورد بررسی و از طریق مکاتبه دنبال شد؛ اما ناترازی در حوزه برق و گاز این کارخانه‌، از میزان تولید آن در تابستان و ماه‌های گذشته  کم کرد و اثرات آن در کمبود و حتی افزایش قیمت مشاهده شد. 

سهمیه مشخص برای مصرف برق در کارخانه سیمان سبب شد تا این کارخانه در ماه‌های گذشته تولید خود را به نصف کاهش دهد و مشکلات این موضوع، خود را در کاهش عرضه و افزایش قیمت  نشان داد. 

پیش‌تر مدیرکل صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: برق کارخانه سیمان مارگون زیر مجموعه خوزستان است و سهمیه مشخصی دارد و در فصل گرما با افزایش مصرف‌ برق این سهمیه به اتمام رسیده و سبب کاهش تولید سیمان شده است.


وی با بیان اینکه در زمستان ناترازی انرژی در حوزه گاز  مشاهده شد گفت: با رایزنی‌هایی که در همان زمان صورت گرفت مشکل برطرف و نیاز بازار سیمان تأمین شد (سابقه خبر).

کارخانه سیمان یاسوج و چالش‌هایی که مشکل‌آفرین است

مشکلات کارخانه سیمان یاسوج اما به اینجا ختم نمی‌شود و طبق اظهارات مطرح شده برای بار دیگر ناترازی انرژی خود را در فصل زمستان نشان خواهد داد و مشکلات دور از انتظار نخواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: برای مدیریت کارخانه سیمان یاسوج در گذشته   مکاتبه‌هایی صورت گرفت و این مشکل  حل‌ شد و اکنون با این مدیریت در حال فعالیت است. 

کارخانه سیمان یاسوج و چالش‌هایی که مشکل‌آفرین است

سید احسان عسکری با بیان اینکه اخلال در یک بخش کارخانه مابقی مشکلات را به همراه دارد گفت: در شرایط مختلف مشکلاتی در حوزه کارخانه سیمان رخ داد، بر فرض اگر مشکل در حوزه کاهش تولید باشد سبب می‌شود کارخانه در حوزه پرداخت اقساط، حقوق کارگران یا پرداخت هزینه برق با مشکلات مواجه شود.

وی ادامه داد: اکنون کارخانه با مدیریت جدید در حال فعالیت است؛  اما کارخانه بدون مشکل نداریم و باید تلاش بر رفع مشکلات داشت. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار